2019 rokiem przejrzystych składów, personalizacji i innowacji w branży cukierniczej!

2019 to będzie wyjątkowy rok w branży cukierniczej. Upłynie on pod znakiem innowacji oraz silnych trendów prozdrowotnych. Śmiało możemy stwierdzić, że obecnie najważniejsze są: zdrowie – przyjemność – wygoda. Zdrowie i branża cukiernicza tylko pozornie nie idą ze sobą w parze. 2019  rok to przejrzyste składy dla świadomych konsumentów.

 

Ten rok również należał będzie do aktywnych, świadomych oraz dbających z niezwykłą starannością o zdrowie konsumentów.

– „Branża cukiernicza jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. Nasza firma zrealizowała szeroko zakrojoną inwestycję technologiczną, badawczo-rozwojową, a wszystko po to żeby sprostać wymaganiom naszych konsumentów. Podążamy za trendami prozdrowotnymi i „wygodami”, które są naturalnym wynikiem wdrażanych innowacji. Elastycznie dostosowujemy ofertę do zgłaszanego popytu rynkowego „- mówi Robert Rudnicki, Prezes Zarządu FC Pszczółka.

 

 

Słodkie przekąski mają racje bytu w epoce fit i zdrowego trybu życia. Zmianie uległy tylko trendy ich spożycia. Rośnie w siłę grupa „inteligentnych klientów”. Już nie cena, a jakość oferowanych produktów oraz pochodzenie składników decydują o trendach zakupowych.  Konsumenci chcą słodyczy wysokiej jakości w różnorodnych smakach. Popularnością w roku 2019 cieszyć się będą spersonalizowane produkty wzbogacone zdrowymi składnikami roślinnymi,  witaminami i minerałami, a także kolagenem.

– „Rok 2019 to wciąż innowacyjne i funkcjonalne produkty, ale bardziej spersonalizowane- konkretne wartości wspierające nasz organizm, od obniżenia stresu, przez dodanie energii aż po zwiększenie libido. Reasumując: zmieniające się wzorce konsumpcyjne Polaków mają wpływ na kierunki i możliwości sektora słodyczy, który szybko reaguje na trendy i potrzeby konsumentów. Polscy konsumenci są wymagający, jeżeli chodzi o jakość słodyczy, poszukują naturalności i walorów prozdrowotnych, cenią dostępność i wygodę” – dodaje Robert Rudnicki

Branża cukiernicza w Polce podąża za trendami i w pełni odpowiada oczekiwaniom wymagających konsumentów.

 


FC PSZCZÓŁKA

Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. z Lublina powstała w 1952 roku i  jest od 65 lat producentem znanych i cenionych słodyczy. Jesteśmy jednym z największych w Polsce producentów cukierków. Produkujemy cukierki czekoladowe, praliny, galaretki z płynnym nadzieniem, galaretki w czekoladzie, toffie, karmelki twarde, karmelki nadziewane i karmelki nadziewane oblewane czekoladą. Doskonały smak naszych wyrobów jest możliwy dzięki składnikom najwyższej jakości. Aktualnie w produkcji cukierków wykorzystujemy tylko i wyłącznie polski cukier, naturalne soki, bakalie, najwyższej jakości czekoladę. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferujemy produkty bezglutenowe, wzbogacone w kompleksy witaminowe i minerały.

Nasze cukierki powstają w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Polsce a nawet Europie. Zautomatyzowane linie produkcyjne, gwarantują dużą wydajność oraz powtarzalność produktów. Dysponujemy nowoczesnym laboratorium, w którym kontrolujemy proces produkcyjny. Poza zapleczem technologicznym, przywiązujemy ogromną wagę do zespołu, który codziennie pracuje nad smakiem naszych produktów. Zatrudniamy specjalistów, których kwalifikacje oraz doświadczenie pozwalają na utrzymanie wysokiej jakości. Nasz nowoczesny zakład w Lublinie posiada certyfikaty ISO 22000, BRC i ISF.

W kwietniu 2017 roku zostały uruchomione 3 nowe linie produkcyjne. Linie te są jednymi z najnowocześniejszych w Polsce, a nawet w Europie. Charakteryzują się one dużą wydajnością produkcji i możliwością produkowania na nich produktów innowacyjnych, wysokiej jakości i doskonałego smaku. Dzięki tym liniom firma może zaproponować produkty czekoladowe, takie jak praliny wypełnione kremem czy cukierki czekoladowe typu Michałki/Trufle, galaretki z płynnym nadzieniem w cukrze, galaretki owocowe oblewane czekoladą, miękkie toffie i wiele innych innowacyjnych na tą chwilę dla polskiego i europejskiego rynku produktów, o których na tą chwilę jeszcze nie mogę mówić.

 

Plany rozwojowe firmy?

Strategia jaką przyjęła Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. to wejście w cztery kanały dystrybucji, aby w pełni zagospodarować moce produkcyjne jakie posiada zakład produkcyjny w Lublinie. Za określenie tych kierunków oraz zarządzenie nimi i sprzedażą produktów Fabryki Cukierków „Pszczółka” odpowiedzialny jestem osobiście.

Pierwszy kanał dystrybucji to rynek tradycyjny, na którym jesteśmy z naszymi produktami od 1952 roku tj. od roku w którym powstałą Fabryka Cukierków „Pszczółka” w Lublinie. To 65 lat tradycji i doskonalenia rzemiosła cukierniczego. Lata te pozwoliły nam zdobyć i wychować na naszych produktach kilka pokoleń konsumentów, zdobyć ich zaufanie do jakości naszych produktów, do rodzajów cukierków, które produkujemy, do smaków które proponujemy. Na bazie tego zaufania wiemy, że rozbudowanie naszej oferty o cukierki czekoladowe, galaretki i toffie, spotka się z ich pozytywnym odbiorem, a nam zapewni oczekiwaną sprzedaż i szybki wzrost dystrybucji. Nasi technolodzy i produkcja pracuje już nad przygotowaniem oferty asortymentowej na jesień/zimę 2018/19, oferty na Boże Narodzenie czy nawet Wielkanoc 2019, Dział Marketingu kończy pracę nad narzędziami mającymi nam pomóc w szybkiej poinformowaniu konsumentów o tych produktach, a Dział Sprzedaży czeka na możliwość rozpoczęcia sprzedaży tych produktów.

Drugi kanał dystrybucji to rynek nowoczesny. Nasze produkty są w wielu sieciach sklepów, trwają pracę nad implementacją nowego asortymentu. Jako, że jest to dla nas bardzo ważny kanał, w drugiej połowie roku 2018 zamierzamy zdecydowanie zwiększyć naszą aktywność w tym kanale dystrybucji. Nasze produkty wprowadziliśmy do placówek Poczty Polskiej, z którą nasza współpraca układa się bardzo dobrze, a sprzedaż z miesiąca na miesiąc rośnie. Z naszymi topowymi produktami czyli Coffee Amo, Mieszanką Imieninową, Miętowymi Lubelskimi, Kukułkami i Jogusiami, jesteśmy obecni  na stacjach benzynowych PKN Orlen. Myślę, że w tym miejscu warto na chwilę zatrzymać się i powiedzieć czytelnikom, że Fabryka Cukierków „Pszczółka” jest obecnie jedną z nielicznych już firm – producentów o polskim kapitale. Jesteśmy w 100% polską firmą. Wchodzimy w skład Grupy Kapitałowej Krajowa Spółka Cukrowa S.A. „Polski Cukier”, która wolą Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi ma być dalej rozbudowana i przekształcona w krajową grupę spożywczą o charakterze holdingu. To postawienie na polskie produkty najwyższej jakości! Jesteśmy dumni, że Fabryka Cukierków „Pszczółka” może być częścią tego ambitnego planu.  Dlatego też inicjatywa PKN Orlen, za co wielka chwała osobom zarządzającym tym koncernem, który promuje polską żywność i polskich producentów, doskonale wpisuje się w ofertę Fabryki Cukierków „Pszczółka” – spółki polskiej, od 65 lat na polskim rynku, z doskonałym polskim produktem. Podobne podziękowania należą się osobom zarządzającym Pocztą Polską S.A., którzy również stawiają na polskich producentów, w tym na Fabrykę Cukierków „Pszczółka”.

Trzeci kanał dystrybucji naszych produktów to eksport. Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. sprzedaje swoje wyroby do ponad 20 krajów na całym świecie.  Głównymi odbiorcami są Słowacja, Azerbejdżan, Litwa, Węgry oraz Niemcy. „Pszczółka” wysyła swoje produkty również do USA, Szwecji, Dubaju, Rumunii, Mongolii, Cypru, Czech, Jordanii czy Rosji.

Wartość exportu Pszczółki rośnie w tempie 20% (rok do roku), co odpowiada trendowi wzrostu exportu słodyczy w Unii Europejskiej.

W związku z dużymi możliwościami produkcyjnymi, a co za tym idzie wielkimi szansami jakie stają przed fabryką, dużą rolę upatrujemy w dalszym rozwoju sprzedaży słodyczy zarówno w UE jak i poza jej granicami. Jednym z takich rynków, w których Fabryka Cukierków „Pszczółka” widzi potencjał długoterminowej współpracy jest Kazachstan. Kazachstan jako jeden z dziesięciu największych krajów na świecie jawi się jako rynek bardzo chłonny i wciąż rosnący. Ponadto posiada trzecie pod względem wielkości rezerwy ropy naftowej na świecie – po Arabii Saudyjskiej i Iraku, a z drugiej strony ma niewielką produkcję własną,  w związku z czym wykazuje duże zapotrzebowanie importem produktów (m.in. słodyczy). Współpraca z Kazachstanem to również szansa na wejście na pozostałe rynki Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, w skład które wchodzą również Białoruś, Rosja, Armenia oraz Kirgistan, w obrębie której istnieje swobodny przepływ kapitału, siły roboczej a także towarów i usług. Mówi się, że Kazachstan to „brama do Euroazji”… „Pszczółka” wie jak przez tą bramę przejść.

Kazachstan to duży rynek, który liczy ponad 17 mln obywateli o zbliżonych gustach oraz preferencjach zakupowych. Wstąpienie Kazachstanu do WTO w 2015 r oraz ratyfikowanie umowy o ścisłej współpracy handlowej z Unią Europejską w 2016 r. pozwala na wymianę handlową również w segmencie słodyczy. W związku z powyższym Fabryka Cukierków „Pszczółka” planuje udział w międzynarodowych targach  World Food Kazachstan w Astanie pod koniec października 2018 roku. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z kontrahentami z terytorium Kazachstanu, którzy zainteresowani są długoterminową współpracą z Fabryką Cukierków „Pszczółka”.

Ponadto Fabryka Cukierków „Pszczółka” realizuje ekspansję na rynki MENA (Middle East, North Africa), które są określane jako najszybciej rozwijające się rynki słodyczy na świecie (w roku 2017 wyniósł ok 10 mld USD). Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi klientami z Iraku, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej. Od kwietnia 2018 roku produkty Pszczółki można znaleźć w Jordanii, gdzie ich jakość i smak zostały ocenione bardzo wysoko, o czym świadczą ponawiane i z miesiąca na miesiąc zwiększane zamówienia.

Dzięki temu, że mamy nowoczesną fabrykę, wysokowydajne linie produkcyjne, możliwość produkowania wyrobów o wysokiej jakości, innowacji rynkowej, spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem producentów słodyczy krajowych i zagranicznych, którzy zwracają się do nas ze zleceniami produkowania produktów pod ich markami. Jest to dla nas ten czwarty kanał, może już nie dystrybucji a samej produkcji t.j. outsourcing (produkcja usługowa). Na tę chwilę prowadzimy kilka takich projektów, również dla przedsiębiorstw spoza granicy naszego kraju. Kilka projektów jest w fazie negocjacji i ustaleń asortymentu, receptur, cen. Myślę, że nasze możliwości produkcyjne i linie jakie mamy, zachęcą wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy do nawiązania z nami współpracy w tym zakresie.

 

Krótko o Robercie Rudnickim:

Robert Rudnicki – prezes firmy FC Pszczółka S.A., posiada wiedzę i ponad 20- letnie doświadczenie w sektorze FMCG. Wzmocnił wiele znanych marek, takich jak Hortex, Gellwe, Vitax, Perfetti Van Melle, Roshen. Teraz pracuje nad Fabryką Cukierków „Pszczółką”. W spółkach z branży FMCG wyniki nie zawsze są słodkie. Robert Rudnicki zjawia się, gdy czas „na zmiany”. Skutecznie przeprowadzał firmy przez zmiany restrukturyzacyjne oraz umacniał ich pozycję rynkową. To lider transformacyjny, który ma jasny cel, ku któremu zmierza i go realizuje. To handlowiec z krwi i kości, innowator z otwartą głową, który wierzy, że konsument powinien być w centrum wszystkich działań trade marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.