Dlaczego firmy powinny uczestniczyć w targach branżowych?

Targi organizowane z myślą o biznesie, jak również osobach interesujących się nowościami na rynku, cieszą się dużym zainteresowaniem. Jak wynika z raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, w Polsce co roku ma miejsce ponad 200 wydarzeń, w których bierze udział blisko 30 tys. wystawców i ponad 1,3 mln zwiedzających. Dlaczego targi cieszą się taką popularnością i czy obecność firm na takich wydarzeniach powinna być obowiązkowa?

Mimo intensywnego rozwoju nowych technologii, a także digitalowych narzędzi marketingowych, targi nadal stanowią jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocyjnych. Podpowiadamy, dlaczego przedsiębiorcy powinni rozważyć udział w targach i jak korzystnie może wpłynąć to na promocję ich biznesu.

Odpowiednie miejsce na networking

Targi to przede wszystkim idealne miejsce do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także wymiany doświadczeń. Odwiedzają je osoby związane z rynkiem, dlatego takie wydarzenia stanowią okazję do spotkań z obecnymi klientami oraz budowania ich lojalności. W tego typu imprezach biorą udział również przedsiębiorcy działający w pokrewnych branżach, dzięki czemu można zdobyć cenne kontakty, które w przyszłości mogą okazać się nieocenione. Pozyskanie lepszego dostawcy czy partnera to tylko niektóre korzyści udziału w tego typu wydarzeniach. Targi przyciągają nie tylko wystawców, importerów czy producentów z kraju, ale także z zagranicy. Dlatego uczestnictwo w nich jest dobrym miejscem do zacieśniania relacji międzynarodowych, które mogą być początkiem owocnej współpracy – tłumaczy Monika Glegoła, współorganizatorka IV edycji targów Gift Show Poland, wydarzenia branży upominkowej.

Poznać konkurencję i… zaprezentować ofertę

Wydarzenia branżowe ułatwiają przedsiębiorcom zapoznanie się z najnowszymi trendami, a także poznanie oferty konkurencji. To również dobry czas na wymianę doświadczeń. Podczas targów można zapoznać się z artykułami przedsiębiorstw działających w branży, ich jakością, co docelowo może służyć ulepszeniu własnej oferty. Z kolei jeśli chodzi o firmy wystawiające się podczas imprezy, to okazja na przedstawienie odwiedzającym swoich produktów, co jest cenne zwłaszcza w przypadku nowości – tłumaczy Monika Glegoła z Gift Show Poland. Targi są zazwyczaj dedykowane nie tylko osobom ściśle związanym z rynkiem, ale również interesującym się nowościami i poszukującym ciekawych pomysłów czy rozwiązań. – Jest to więc okazja do spotkań z obecnymi klientami oraz budowania ich lojalności. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów – wyjaśnia Monika Glegoła z Gift Show Poland.

Nawiązanie kontaktów biznesowych, zapoznanie się z ofertą konkurencji czy prezentacja własnych produktów, to tylko przykładowe korzyści płynące z uczestnictwa w targach branżowych. Dlatego przedsiębiorcy powinni pamiętać, że warto brać udział w tego rodzaju wydarzeniach.

—————————————————————————————————————————

Gift Show Poland to wydarzenie branży upominkowej. Targi dedykowane są wszystkim importerom, producentom i projektantom upominków, a także osobom, które poszukują inspiracji na prezenty na różne okazje i są zainteresowane nowościami w branży. Tegoroczne targi odbędą się w dniach 18-20 maja w centrum targowo-kongresowym Ptak Warsaw Expo, znajdującym się w podwarszawskim Nadarzynie przy ul. Katowickiej 62. Podczas wydarzenia na odwiedzających będą czekały liczne atrakcje m.in. pokazy kaligrafii chińskiej, malowanie obrazów czy lekcja parzenia prawdziwej herbaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.