Jak uwolnić się od stresu?

Za nami majówka. Zastanawiam się co robiłaś w czasie tych dni. Prawdopodobnie odpoczywałaś z bliskimi. Bez względu na pogodę wolne dni pozwalają się odstresować i odpocząć, a potem… no cóż trzeba wracać do rzeczywistości, do pracy i codziennych obowiązków. W tym momencie wiele osób zaczyna czuć stres w związku z nadchodzącymi zajęciami. Dlaczego? Dlatego, że jak to w życiu bywa wolne dni powodują rozluźnienie, ale potem trzeba nadrabiać zaległości ;-).

Czy każdy musi odczuwać ten stres? Wcale nie! W tym filmie przypomnę Tobie o trzech krokach, które pomagają zmienić wzorce negatywnych emocji i stresu. Te kroki są ważne, ponieważ uświadamiają jak wyjść z błędnego koła niskich emocji.

Dzisiaj też przypomnę też o możliwości zapisania się na warsztaty majowe Antystres.

Zobacz ten film i daj znać co o tym myślisz? :-)

 

Większość przeżywanych na co dzień kłopotów ma podłoże w emocjach. Są osoby, które widzą swoje problemy na zewnątrz jako kłopot z szefem, klientami, pieniędzmi, mężem, dziećmi. Szukają rozwiązań też na zewnątrz. Warto jednak uświadomić sobie, że przyczyny mogą być bardzo różne. Owszem, czasami znajdują się na zewnątrz, ale dużo częściej istnieją wewnątrz, czyli źródłem problemu są nie sytuacje, ale to, jak na nie reagujesz.

 

  1. Twoja reakcja na problematyczne sytuacje będzie determinować Twoją umiejętność poradzenia sobie z problemem.

Wiele osób uważa, że ma problem ze zmianami życiowymi, asertywnością, pewnością siebie, nie zdając sobie sprawy z tego, że podłożem każdej z tych rzeczy jest przede wszystkim stres. Od tego musisz zacząć – od uzmysłowienia sobie, że trzeba odnaleźć źródło w emocjach. Jeśli szukasz powodów nie tam, gdzie trzeba – problem pozostanie z Tobą tak długo, jak długo nie zwrócisz uwagi na rzeczywiste źródło.

 

  1. Twój wzorzec stresu jest bardzo konkretny i rozpoznawalny.

Prowadziłam kiedyś warsztaty dotyczące emocji, w których poprosiłam uczestniczki o znalezienie najczęstszych sytuacji, w których reagują stresem. Poprosiłam, aby sprawdziły co wtedy czują w ciele, jakie pojawiają się emocje, co myślą i robią automatycznie. Część osób była do tej pory nieświadoma, że stres pojawia się w bardzo konkretnych wzorcach, czyli odczuwasz emocje w powtarzalnych sytuacjach i w powtarzalny sposób. Podstawą do rozwiązania sytuacji jest odszukanie tych wzorców i nazwanie tego, co dokładnie się dzieje.

 

  1. Metoda poradzenia sobie ze stresem musi być dostosowana do Ciebie.

Te same osoby były zdziwione, gdy okazało się, że ich reakcja na konkretne narzędzia może być różna od reakcji innych ludzi zgromadzonych na warsztacie. Słyszałaś może o wzrokowcach, słuchowcach i kinestetykach? To są trzy różne sposoby filtrowania informacji, które docierają do Ciebie. Część osób będzie lepiej odbierać i zapamiętywać informacje, jeśli przekaże się je wizualnie czyli poprzez obraz lub historię, którą będą mogli sobie wyobrazić, część będzie szybciej odbierać je poprzez zmysł słuchu czyli na przykład przez muzykę relaksacyjną, a część będzie musiała coś zrobić fizycznie, aby uzyskać efekt czyli na przykład zrobić ćwiczenie oddechowe wpływające na ich ciało. Tak to wygląda praktyce. Jeśli określisz którym jesteś typem z uwzględnieniem, że możesz być typem mieszanym i w jakim stopniu będziesz mogła lepiej dostosować potrzebne narzędzia do własnych potrzeb.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jakim jesteś typem i dopasować narzędzia wpływania na stres do własnej neurologii, zapisz się na warsztaty Antystes, które odbędą się 25 maja w Warszawie TUTAJ

 Pamiętaj o tym, że dla uczestniczek Businesswoman Congress jest specjalna oferta na udział w tych warsztatach. Jeśli zapiszesz się do 15 maja używając kodu rabatowego

“relaks-w-warszawie” będziesz mogła zakupić udział w specjalnej promocyjnej cenie 250 zł
oraz zyskać bonusy o wartości 431 zł.

Kliknij i zapisz się: Antystres Warszawa  http://bit.ly/antystres-Wawa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.