Jak zmienić swoje życie, nie wychodząc z domu?

 Chcesz się zmienić?

Czy masz wrażenie, że jesteś biernym uczestnikiem swojego życia? Czy towarzyszy Ci ciągłe niezadowolenie, bo Twój związek przeżywa trudne chwile? Nie możesz odzyskać równowagi po traumatycznym wydarzeniu? Tracisz panowanie nad emocjami lub brakuje Ci konsekwencji, żeby stawiać sobie cele i je realizować? Jeśli tak, dobra wiadomość: możesz to zmienić!

Kto Ci pomoże?

Pomyśl, jak na co dzień radzisz sobie z trudnościami. Gdy prysznic nie działa, wzywasz hydraulika. Jeśli boli Cię ząb, idziesz do dentysty. A gdy nie możesz sobie poradzić z życiem? Dobrym rozwiązaniem będzie terapia psychologiczna. Terapia on-line.

W jaki sposób?

Terapia psychologiczna to regularne rozmowy z psychologiem lub terapeutą, które pomogą dokładnie nazwać problem, z którym się zmagasz, i poprawić Twój komfort życia. Ich celem jest wskazanie źródła trudności, zauważenie utrwalonych w Twoim postępowaniu niewłaściwych schematów działania, przeanalizowanie ich i wprowadzenie na to miejsce nowych nawyków. Najważniejsze jest uświadomienie sobie, z czym i jak trzeba pracować. Niekiedy to wystarczający bodziec do wprowadzenia skutecznych zmian, a krótkoterminowa terapia (10-12 spotkań) daje odczuwalną zmianę. Jeśli zaburzenia w zachowaniu są poważniejsze, potrzeba więcej czasu, aby zmienić swój sposób myślenia i działania.

Nie masz czasu?

Terapeuta to osoba gruntownie wykształcona i dysponująca dużym doświadczeniem. Brakuje Ci na to czasu? Wyjście do gabinetu i powrót do domu zajmują tyle samo czasu, co spotkanie z terapeutą (czyli około godziny). Jeśli nie chcesz tracić czasu, pomyśl o terapii on-line, czyli spotkaniach z terapeutą przez Internet.

 Terapia on-line

To rozmowa z psychologiem z wykorzystaniem komunikatora wideo (np. Skype’a). Ten rodzaj terapii ma wiele zalet. Po pierwsze pozwala złagodzić stres związany z nowym otoczeniem. Wyjście do gabinetu, w którym wcześniej nie byłeś, może spowodować dodatkowe napięcie. Jeśli zaczynasz terapię on-line, siedzisz wygodnie we własnym fotelu z ulubionym kubkiem w dłoni, dzięki temu na pewno łatwiej będzie Ci podjąć rozmowę. Oczywiste jest to, że nie odczujesz też trudności związanych z dojazdem. Będziesz pracował nad sobą w domu. Zyskasz w ten sposób cenny czas. Co więcej, taki rodzaj spotkań może Cię ośmielić do większej szczerości wobec terapeuty. W cztery oczy trudno opisywać osobiste doświadczenia. Kontakt on-line da Ci poczucie dystansu. Może dzięki temu łatwiej będzie Ci się otworzyć przed psychologiem? Tempo życia sprawia, że wiele osób częściej korzysta z komunikatorów niż spotyka się realnie z przyjaciółmi. Dla nich terapia on-line będzie naturalnym sposobem działania. Jedynym rozwiązaniem może być też dla osób, których praca wymaga ciągłych podróży, a ustalenie cotygodniowego spotkania w jednym miejscu jest niemożliwe. Mimo zmiany miejsca pobytu można wtedy zachować ciągłość terapii, co na pewno ma wpływ na jej skuteczność.

Jedno jest pewne, Twoje życie może być spokojne, pełne satysfakcji i zadowolenia. Szkoda nie spróbować z szansy, jakie daje rozwój technologii.


Joanna Mielniczuk
www.joannamielniczuk.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.