Profesjonalizm i empatia
Przeczytasz w 4 minuty

Profesjonalizm i empatia

W mojej pracy najważniejsza jest empatia. Staram się postawić na miejscu drugiej osoby i zaproponować najkorzystniejsze dla niej rozwiązanie – mówi DANUTA MAŁGORZATA RÓWNIAK, DYREKTOR PLACÓWKI PARTNERSKIEJ AVIVA.

 

BWL: Jak to się stało, że związała Pani swoje życie zawodowe z Avivą? Dlaczego akurat ta marka?

DR: Będąc studentką, szukałam pracy, która pozwalałaby mi samej decydować o swoim rozwoju osobistym. Zaczęłam pracę w Avivie, ponieważ według mnie była to najlepsza firma, z której oferty sama bym skorzystała. Okazało się, że był to idealny pomysł. Przeszłam drogę od agenta do Dyrektora Placówki Partnerskiej  ̶ Biegłego Specjalisty. Uwielbiam to, co robię. Cieszę się, kiedy mogę pomagać ludziom w trudnych chwilach.

BWL: Jak w każdej branży – najważniejszy jest klient. Czym wyróżnia się w tej kwestii Aviva? Na co przede wszystkim kładą Państwo nacisk w relacjach pracownik – klient?

DR: Kieruję się prostą zasadą: staram się pomagać klientom tak, jak sama chciałabym być traktowana przez innych. Moja praca to przede wszystkim kontakty z ludźmi. Poznałam ich bardzo wielu. Wiele się też od nich nauczyłam, słuchając, z jakimi problemami się borykają. Pomagając rozwiązywać te problemy, zyskuję wiernych klientów. Czasami bliskich znajomych. Najważniejsze jest dla mnie to, że klienci mnie cenią, chcą ze mną współpracować i chętnie mnie rekomendują.

BWL: Spotkałam się ze stwierdzeniem, że ubezpieczenie pracowników zwiększa ich lojalność wobec firmy. Co Pani o tym sądzi?

DR: Ubezpieczenie w firmach to nie tylko klasyczne ubezpieczenie na życie dla pracowników i ich rodzin, ale także ochrona zdrowia. Z analiz wynika, że właśnie ten element pracownicy doceniają najbardziej. Firmy oferujące szeroki pakiet przywilejów dla pracownika, na przykład ubezpieczenie grupowe wraz z opieką medyczną, są chętniej wybierane przez pracowników.

BWL: Czym charakteryzuje się dobre ubezpieczenie na życie?

DR: Każdego klienta traktuję indywidualnie. Przede wszystkim staram się zawsze poznać i zrozumieć jego potrzeby. Zwykle klienci nie mają czasu, by zająć się osobistymi sprawami dotyczącymi ubezpieczenia w przypadku poważnego zachorowania czy zdolności zarobkowania, a także na wypadek zdarzeń, których nikt nie przewiduje, nie planuje i których się nie spodziewa, więc zawsze proponuję kilka wariantów ubezpieczeń w zależności od sytuacji rodzinnej, a także możliwości finansowych. Dobre ubezpieczenie na życie to takie ubezpieczenie, które dopasuje się do potrzeb klienta troszczącego się o swoją przyszłość.

BWL: Czy jest Pani w stanie podać jakieś przykłady z własnego doświadczenia zawodowego, gdy ubezpieczenie na życie pomogło w rozwiązaniu poważnych problemów?

DR: Pierwszym przykładem, który przychodzi mi do głowy, jest moja klientka. Samotna matka wychowująca czteroletniego synka, właścicielka dobrze prosperującej średniej firmy. Po usłyszeniu diagnozy: nowotwór złośliwy załamała się, straciła chęć do życia. Właśnie w tej sytuacji ubezpieczenie, jakie posiadała, pomogło jej rozwiązać poważne problemy z finansowaniem leczenia i prowadzenia firmy, kiedy nie była do tego zdolna.

BWL: Jakie jest postrzeganie przez klientów ubezpieczeń na życie w Polsce?

DR: Z moich obserwacji wynika, że klienci niechętnie wplatają w wizję swojej przyszłości nieprzewidziane sytuacje, dlatego ubezpieczenia na życie, tak zwane ochronne, nie są produktami pierwszego wyboru. Tu ogromną rolę odgrywa ekspert do spraw ubezpieczeń, który często musi uzmysłowić klientowi sytuację finansową jego i jego rodziny w przypadku choroby, wypadku, trwałej niezdolności do pracy. Żeby dobrać odpowiedni, skrojony na miarę produkt ubezpieczeniowy, potrzebna jest rzetelna analiza potrzeb klienta. Dokładam wszelkich starań, żeby rozwiązania przeze mnie zaproponowane zapewniały optymalną ochronę. Niestety spotykam również takie osoby, które na pierwszym spotkaniu nie czują potrzeby zabezpieczenia siebie i swojej rodziny, a kiedy po pewnym czasie wracają, aby się ubezpieczyć, my już nie możemy im pomóc, bo stan ich zdrowia na to nie pozwala. W ofercie Avivy znajduje się wiele ubezpieczeń, które pozwalają zyskać poczucie bezpieczeństwa finansowego w przypadku problemów ze zdrowiem. Istotą mojej pracy nie jest wypisanie wniosku ubezpieczeniowego, ale doradztwo na najwyższym poziomie.

BWL: Jaki typ ubezpieczeń cieszy się wśród klientów największą popularnością?

DR: Klienci coraz częściej poszukują kompleksowych produktów, które pozwalają w elastyczny sposób dopasować zakres ochrony do ich potrzeb i możliwości. Dużą popularnością cieszą się rozwiązania dające finansowe zabezpieczenie w przypadku poważnego zachorowania czy niezdolności do pracy. Klienci pytają też o programy umożliwiające dobry, finansowy start w przyszłość ich dzieci. Przedsiębiorcy są coraz częściej świadomi zagrożeń dla stabilności ich biznesu wynikających ze śmierci jednego ze wspólników i szukają ekspertów, którzy pomogą zabezpieczyć się finansowo na wypadek takiej sytuacji.

BWL: Na Państwa stronie www znalazłam bardzo ważną dla kobiet biznesu informację, że można stworzyć wspólnie z Państwem własne ubezpieczenie dopasowane do potrzeb firmy. O jakiego typu dodatkowe ubezpieczenia warto zadbać w przypadku pracowników?

DR: Jeśli obawiamy się ciężkiej choroby lub wypadku, których konsekwencją będzie całkowita niezdolność do pracy, powinniśmy zastanowić się nad wyborem ubezpieczenia zapewniającego nam pomoc finansową w takiej sytuacji. Ubezpieczenie w razie niezdolności do pracy jest dodatkiem do ochrony naszego życia. Świadczenie, jakie zostanie wypłacone z tego tytułu, rekompensuje utracone dochody oraz może ułatwić dostęp do wysokospecjalistycznych badań i metod leczenia. Z kolei dzięki ubezpieczeniom wypadkowym możemy liczyć na pomoc w razie różnych wypadków. Wypłata z tytułu poważnego zachorowania pozwala osobie chorej w najtrudniejszych chwilach w pełni skoncentrować się na leczeniu, bez obaw o brak środków na leczenie. Dzięki ubezpieczeniom szpitalnym można z kolei zyskać środki na opłacenie kosztów opieki medycznej lub rehabilitacji. Ubezpieczenia ambulatoryjne natomiast pozwalają szybko i łatwo skorzystać z porady specjalisty oraz poddać się niezbędnym badaniom.

BWL: Jakie umiejętności przydają się Pani w codziennej pracy?

DR: Przede wszystkim empatia. Staram się postawić na miejscu drugiej osoby i zaproponować najkorzystniejsze dla niej rozwiązanie.

BWL: Co daje Pani w pracy najwięcej satysfakcji?

DR: Największą satysfakcję czerpię z możliwości pomocy moim klientom w rozwiązaniu problemów w różnych momentach ich życia. Pełny profesjonalizm owocuje duża ilością rekomendacji, co również poczytuję za swój duży sukces.

BWL: Jakie cele wyznacza sobie Pani na nadchodzącą przyszłość?

DR: Uwielbiam podnosić sobie poprzeczkę. Dążę do osiągnięcia perfekcji w tym, co robię jako Dyrektor Placówki Partnerskiej. Sukces lubi prędkość, a ja lubię szybkie samochody, więc lubię myśleć w ten sposób, że jestem na najlepszej autostradzie życia, gdzie potrafię znaleźć czas na rodzinę, relaks w gronie przyjaciół i pracę, która jest moją pasją.

Profesjonalizm i empatia     Profesjonalizm i empatia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.