XI edycja PNSA wystartowała

4 marca w siedzibie Business Centre Club odbyła się Inauguracja konkursu Polish National Sales Awards 2019. Część druga wydarzenia miała formę panelu, w ramach którego byliśmy świadkami case studies oraz debaty merytorycznej.

 

Przed nami już XI edycja konkursu Polish National Sales Awards. Zwieńczeniem poprzedniej była uroczysta Gala rozdania nagród, która odbyła się 3 grudnia 2018 roku w warszawskim Hotelu InterContinental. Inauguracja nadchodzącej odsłony miała miejsce 4 marca w siedzibie Business Centre Club.

Polish National Sales Awards to konkurs, który w pierwszej edycji nagradzał najlepszych sprzedawców w 10-ciu kategoriach. W obecnej będzie ich ponad 20. Inauguracja najnowszej odsłony została otwarta przez Panią Prezes PNSA Elżbietę Pełkę.

Następnie o kilka słów zostali poproszeni znakomici goście: prof. dr hab. inż. Artur Hugo Świergiel, Dyrektor Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego, Rada Rozwoju przy Prezydencie RP oraz prof. Andrzej Jacek Blikle, wieloletni Prezes firmy Blikle, obecnie m.in. prowadzący własny portal  „Można inaczej”.

Główny temat, który towarzyszył wystąpieniom oraz późniejszym prezentacjom i debacie, nawiązywał do współpracy działów sprzedaży, marketingu, customer experience, HR, w celu uzyskiwania jak najlepszych wyników sprzedażowych.

Kolejnym punktem Inauguracji była prezentacja Polish National Academy. Nowy projekt pod egidą Polish National Sales Awards wystartował w październiku i dotychczas pod jego szyldem odbywały się warsztaty merytoryczne. Partnerem projektu została Pani Jolanta Nowak-Jurczyńska i będzie odpowiedzialna za prowadzenie szkoleń i treningów dla klienta zewnętrznego.

Jest to szeroko rozwinięty system szkoleń dla pracowników, motywacji i treningu mentalnego, realizowany w trzech obszarach:

  • Akademia Sprzedaży
  • Akademia Zarządzania
  • Akademia Rozwoju Umiejętności Osobistych

Szkolenia są przeprowadzane w oparciu o wartości, etykę, efektywność oraz idee, które od lat są promowane przez PNSA. Szkoleniowcy Polish National Academy posiadają udokumentowane ponad 15 letnie doświadczenie trenerskie, oraz legitymują się m.in. certyfikatami DOOR International.

Przedstawiona została również metodologia i unikalność procesu Polish National Sales Awards, którą zaprezentował w krótkim wystąpieniu członek Kapituły Sędziowskiej dr Grzegorz Sobiecki.

Druga część wydarzenia została podzielona na dwie części: w pierwszej byliśmy świadkami case studies firm L’Occitane en Provence oraz Grupy Żywiec S.A.

Działy sprzedaży nie sprzedają same, gdyż same są klientami innych działów.

W tym sensie nie tylko one w przedsiębiorstwie muszą efektywnie sprzedawać swoje produkty/usługi/idee.

„Kupienie” przez dział handlowy pomysłu staje się naturalnie dodatkowym narzędziem sprzedaży.Nawet jeżeli nie jest narzędziem bezpośrednim, ma potencjał do bycia bodźcem motywacyjnym.

Dzięki temu przekłada się na większą efektywność w osiąganiu założonego celu.

W mniejszych organizacjach łatwiej jest budować relację w formie zespół -zespół, w większych rolę klienta wewnętrznego przejmują managerowie danych jednostek.

mogliśmy usłyszeć podczas wystąpienia.

 

Kolejnym punktem Inauguracji, było case study Grupy Żywiec S.A., zaprezentowany przez Dyrektora HR Andrzeja Borczyka.

Grupa Żywiec to organizacja, czerpiąca wiedzę i doświadczenie w osiąganiu ponadprzeciętnych wyników sprzedażowych, ze wszystkich działów firmy. Połączenie ich w jeden spójny, nastawiony na zamierzony cel organizm, to miara sukcesu Grupy Żywiec. Organizacja w prezentacji Pana Andrzeja Borczyka została również porównana do zespołu Formuły 1, gdzie dla końcowego sukcesu kierowcy na torze, w równym stopniu ważny jest mechanik zmieniający koło, jak również osoba odpowiedzialna za powstanie nowego silnika. Podobnie jest w biznesie, gdzie poszczególne działy chcąc osiągnąć zadowalający rezultat sprzedażowy, silnie ze sobą kooperują.

Ostatnim punktem programu była debata, w której udział wzięli: Andrzej Borczyk, Dyrektor HR, Grupa Żywiec S.A., Paweł Gąsiorowski, Prezes Zarządu Contact Center Banku Pekao S.A., Jarosław Helman, Dyrektor Projektu Strategicznego, PZU S.A., Marta Iskra, Dyrektor Handlowy FMCG, Carrefour Polska, Jakub Kłoczewiak, Dyrektor ds. relacji z klientami, Allegro.pl, Hubert Pełka, Dyrektor Marketingu, L’Occitane en Provence, W debacie zostały poruszone m.in. tezy:

– dział sprzedaży nie może być samotną wyspą; rynek wymaga relacji multifunkcyjnych

– handel to biznes relacyjny, a relacje jest coraz trudniej budować (świat VUCA)

– zaufanie to jeden z kluczowych argumentów współpracy wskazywany przez biznes FMCG i Retail

– z praktyki własnej (Carrefour Polska)

– danie przestrzeni zaufaniu pozwala generować dwucyfrowe wzrosty w rynku średnio rosnącym o 1%

powiedziała Marta Iskra, Dyrektor Handlowy FMCG w Carrefour Polska

Od lewej: Jarosław Helman, Hubert Pełka, Andrzej Borczyk, Jakub Kłoczewiak, Paweł Gąsiorowski, Marta Iskra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.