„Bezpieczne dziecko w podróży” - akcja społeczna wspierana przez gwiazdy
Przeczytasz w 3 minuty

„Bezpieczne dziecko w podróży” – akcja społeczna wspierana przez gwiazdy

Nawet 85 proc. fotelików dziecięcych montowanych jest nieprawidłowo i nie zapewnia podstawowego bezpieczeństwa. Liczba ta jest przerażająca, ponieważ każdy rodzic powinien wiedzieć, jak wybrać odpowiedni model fotelika oraz dostosować go do budowy ciała dziecka. Aby zwiększyć świadomość rodziców w zakresie bezpiecznej podróży, zorganizowano akcję społeczną „Bezpieczne dziecko w podróży”, która trwała przez okres wakacji.

W tym czasie ma miejsce najwięcej wypadków samochodowych z udziałem dzieci. W zeszłym roku, tylko w ciągu dwóch miesięcy, spowodowano ponad 6500 wypadków, w których zginęło prawie 600 osób. Ekspertowi w dziedzinie bezpiecznej jazdy – firmie Britax Römer – zależało na zwiększeniu świadomości wśród rodziców na temat ochrony dzieci w trakcie podróży. – W tym wypadku nie można iść na skróty – mówi Małgorzata Gromadzka, Brand Manager głównego dystrybutora marki Britax Römer w Polsce (PUW Akpol Sp. z o.o.). – Aby zapewnić ochronę naszym dzieciom musimy dobrać właściwy fotelik do jego budowy ciała. Fotelik, który dzięki najnowszym technologiom czuwa nad dzieckiem i zapewnia mu komfortową jazdę. Dzieci powinny jeździć w fotelikach od pierwszych dni życia, aż do osiągnięcia wzrostu 150 cm.

_MG_0567Do akcji przyłączyły się polskie Gwiazdy, które same są rodzicami i na co dzień podróżują samochodem ze swoimi pociechami. Wystąpiły one w materiałach video, które promują społeczny projekt. Są to Paulina Chylewska, Ada Fijał, Monika Mrozowska, Magda Modra oraz Krzysztof Wieszczek. Na kanale YouTube akcji zostały opublikowane trzy serie filmów: „VIP Jazda”, w której kilkuletnie dzieci wcielają się w rolę dziennikarzy i przeprowadzają wywiady z Gwiazdami, „TRIP TIP”, czyli praktyczne porady dla podróżujących z dziećmi oraz „Wyzwanie dla mamy”, czyli seria z blogerkami parentingowymi, w której aktywne mamy realizują postawiony przez siebie cel. Filmy te mają uświadamiać, jak bezpiecznie podróżować z dzieckiem, czy na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego fotelika oraz wózka.

Jedna z ambasadorek akcji, Monika Mrozowska, podkreśla, że fotelik samochodowy jest obowiązkowym elementem podczas jazdy autem: – Kiedy byłam małym dzieckiem nikomu nie przyszło do głowy, aby przewozić dziecko w foteliku. Teraz nikomu nie przychodzi do głowy, aby dziecko jeździło bez niego. Odcinek z Magdą Modrą ukazał, że zapinanie pasów oraz posiadanie fotelika dla dziecka, to sprawy absolutnie potrzebne: W pewnym momencie musieliśmy gwałtownie zahamować i okazało się, że te pasy nas przytrzymały. Potwierdza się tutaj teoria, że pasy to nasze bezpieczeństwo. Nie zapominajmy o tym.

Do akcji przyłączyła się również Aleksandra Mikołajczyk. Dzieci pojawiające się w materiałach video, uczyły się podstaw gry aktorskiej od samej profesjonalistki. Uważa ona, że foteliki samochodowe zapewnią nie tylko bezpieczeństwo, ale również wygodę dla naszych pociech – Foteliki wyposażone są w specjalny zagłówek, który sprawia, że główka dziecka jest o wiele bardziej stabilna i w czasie wypadku nie jest narażona na gwałtowne skręty. Można powiedzieć, że foteliki dla dzieci to miniaturowe wersje foteli dla zawodowych kierowców rajdowych.

_MG_0544Każdy kierowca powinien zadbać o swoje bezpieczeństwo oraz swoich pasażerów. Nikt nie jest w stanie przewidzieć tego, co wydarzy się na drodze, dlatego dziecko musi być przewożone w odpowiednio dobranym foteliku samochodowym. To jest bezcenna wiedza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.