HR Sparring Partnerem dla biznesu? Pierwszy white paper inicjatywy HR Influencers – już dostępny!
Przeczytasz w 2 minuty

HR Sparring Partnerem dla biznesu? Pierwszy white paper inicjatywy HR Influencers – już dostępny!

Detektor talentów, pulsometr badający tętno organizacji, lampka kontrolna, hybryda zorientowana zarówno na ludzi, jak i procesy a może mityczny Herkules pomagający sprzątać stajnię Augiasza? Kim ma być dla CEO HR-owiec? Jaką rolę wobec biznesu i zarządów musi wypełnić? Jakie kompetencje HR-u będą kluczowe dla zarządów i jakimi argumentami mogą okazać się pomocne w dyskusji z top managementem? Nad tymi i wieloma innymi strategicznymi kwestiami dyskutowano podczas HRI 1st Quarterly Meeting w gronie HR Influencers oraz zaproszonych gości specjalnych: Mikołaja Woźniaka, CEO Volkswagen Bank Polska oraz Edwarda Stanocha, Partnera, European Talent Practice Market Leadera, Członka Management Board Aon Hewitt Poland. Efektem prac zespołu jest pierwszy w historii HR Influencers white paper – materiał strategiczny dot. roli HR w organizacji z perspektywy zarządu.

Podczas spotkania HR Influencerzy wraz z zaproszonymi przedstawicielami biznesu dyskutowali nad strategiczną rolą HR i polityki personalnej w organizacjach. Zastanawiano się jak efektywnie budować, komunikować i wdrażać strategie oraz jaką rolę w tych procesach powinien odgrywać obszar Human Resources. Rozpatrywano zarówno perspektywę zarządów, jak i wynikających z niej wyzwań po stronie dyrektorów personalnych, którzy zastanawiali się:

  • Jak pokazać biznesowi, że strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim to znacznie więcej niż kadry, płace i szkolenia?
  • W jaki sposób efektywnie dostarczać wartość organizacji i jak komunikować efekty?
  • Jak rozmawiać z prezesem, aby przekonać go do długofalowych działań w obszarze zarządzania przez wartości?

Efektem wielogodzinnej debaty były wnioski zebrane w formie dokumentu tzw. White Paper, który ułatwi praktykom HR strategiczne poruszanie się w obszarze komunikacji z zarządem, planowania i wdrażania polityki personalnej oraz samoświadomości i samorozwoju.

Nadeszły czasy, kiedy podejście reaktywne HR-u musi ewoluować, aby zapewnić dostarczanie wartości biznesowi, któremu służy. Aby pozostać konkurencyjnymi, organizacje muszą strategicznie spojrzeć na swój najcenniejszy zasób, którym są ludzie. Z pomocą przychodzi tu rola strategicznego HR-owca, sparring partnera dla biznesu, który planowanie i wdrożenie polityki personalnej rozpocznie jako równorzędny partner do rozmowy na najwyższych szczeblach organizacji. Naszą misją jako HR Influencers jest dostrzegać biznesowe tendencje i mądrze doradzać. Wspierać grono HR-owców najlepszymi przykładami, poradami i wskazówkami prosto z rynku. Naszym pierwszym krokiem na tej drodze jest praktyczny przewodnik, white paper „HR jako Sparring Partner w biznesie. Perspektywa CEO – HR role model”. To przede wszystkim bezcenne źródło unikatowej, bo stricte praktycznej wiedzy, z której warto czerpać, chcąc nadążyć za nieustannie zmieniającymi się warunkami na rynku” – podsumowała prace zespołu Joanna Malinowska-Parzydło, inicjatorka i założycielka think-tanku HR Influencers.

W dokumencie znaleźć można m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jakie role, zdaniem CEO, powinien pełnić strategiczny HRowiec w firmie?
  • Jakie kompetencje będą przydatne dla osiągnięcia porozumienia z biznesem?
  • Jakich argumentów powinien używać HR w rozmowach z prezesem/zarządem?
  • Jakie czynniki wpływają na pozycję szefa HR w oczach CEO?
  • Jakie są najpoważniejsze strategiczne wyzwania HR na lata 2016-2018

Pełną wersję dokumentu można pobrać ze strony:

http://hrinfluencers.pl/wp-content/uploads/2016/04/HR_Influencers_White_Paper_1_04_2016.pdf 

Podczas spotkania miało również miejsce oficjalne dołączenie do grona HR Influencers kolejnych liderów HR: Moniki Pakulskiej (Dyrektor Personalny, White & Case LLP), Agnieszki Józwik (Dyrektor Personalny, Dachser Polska Sp. z o.o.), Krystyny Matysiak (Członek Zarządu, Dyrektor Pionu HR, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.), Agnieszki Kurek (Learning Leader, Deloitte Central Europe) oraz Krzysztofa Potyrały (Dyrektor Personalny, InterSnack).

HR Influencers jest wypracowanie oraz transfer najlepszych praktyk HR poprzez zbudowanie społeczności zaangażowanych praktyków, ogólnopolskiego programu mentoringowego, nawiązanie współpracy z organizacjami biznesowymi i organizacjami pracodawców w Polsce, a także definiowanie kompetencji, których potrzebuje strategiczny praktyk HR.

Więcej na: www.hrinfluencers.pl 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.