Jak będziemy wypoczywać w przyszłości? 5 najciekawszych trendów branży hotelarskiej
Przeczytasz w 2 minuty

Jak będziemy wypoczywać w przyszłości? 5 najciekawszych trendów branży hotelarskiej

W minionym tygodniu w Poznaniu odbyła się Hotel Marketing Conference, najważniejsze wydarzenie branżowe nie tylko w kraju, ale i całej Europie, na którym w tym roku pojawiło się aż 1500 hotelarzy. Prelegenci prowadzili liczne warsztaty, radzili też, w jaki sposób reagować na trendy. Przedstawiamy te najciekawsze, które zmienią sposób, w jaki wypoczywamy.

  1. Rozwiązania ekologiczne

Coraz częściej hotele już na etapie budowy wdrażają rozwiązania ekologiczne, takie jak baterie słoneczne na dachu czy specjalne systemy oszczędzania wody i energii elektrycznej w pokojach. To dopiero początek, bo trend ekologiczny stopniowo nabiera tempa. Troska o środowisko znacząco wpłynie na sposób funkcjonowania obiektów hotelowych w najbliższych latach – przewiduje się, że kolejne kolejne będą inwestowały w naczynia biodegradowalne, a nawet studnie głębinowe. Ekologiczna żywność stanie się standardem, podobnie jak ekologiczne kosmetyki.

  1. Go-working

Jednym z ekspertów Hotel Marketing Conference była Karolina Sochaj, dyrektor Hotelu Dębowego Biowellness & SPA w Bielawie, która podzieliła się doświadczeniem z zakresu go-workingu. Go-working to połączenie pracy i wypoczynku, zjawisko coraz bardziej popularne na świecie. Okazuje się, że coraz więcej freelancerów odwiedza zaciszne hotele nie w weekendy, ale pomiędzy niedzielą a czwartkiem, kiedy w tego typu obiektach jest stosunkowo spokojnie. To pozwala im skupić się na efektywnej pracy, by po chwili oddać się relaksowi, np. w spa. Hotel Dębowy Biowellness & SPA jako pierwszy wprowadził do swojej oferty specjalne pakiety go-workingowe.

  1. Instagramability

Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Wedle danych portalu Expedia, blisko 70% procent podróżujących wybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach. Liczby mówią same za siebie, wymuszając zmianę kierunku myślenia kierowników i osób zarządzających hotelami. Coraz większy nacisk kładziony jest na oryginalne dodatki i niebanalny wystrój. Można się spodziewać, że podróżowanie w poszukiwaniu wymarzonego i oryginalnego kadru będzie się tylko nasilać.

  1. Hotele z motywem przewodnim

Hotele z motywem przewodnim to jeden z najciekawszych trendów w branży. Domki Hobitta wbudowane w zbocza gór w Nowej Zelandii czy Hotel-biblioteka w samym sercu Nowego Jorku, będący spełnieniem marzeń każdego mola książkowego – te oryginalne hotele już teraz biją rekordy popularności na świecie. Tego typu obiekty wzbudzają ciekawość, na stałe pozostając w pamięci gości. Największą kreatywnością wykazali się Szwedzi, tworząc Ice Hotel – co roku od nowa budowany z brył krystalicznego lodu. W środku znajduje się szereg udogodnień typowych dla klasycznie zbudowanych obiektów, takich jak restauracja, bar czy gorąca sauna.

  1. Wykorzystanie nowoczesnych technologii

Rozwiązania oparte na rozszerzonej rzeczywistości oraz personel hotelowy składający się z… robotów. Nowoczesne technologie zdominują branżę hotelarską. Wedle przewidywań, przyszłością są inteligentne systemy zarządzania, które znacznie ograniczą rolę czynników ludzkich. Już teraz w niektórych obiektach w kraju można spotkać interaktywne stacje meldunkowe, które pozwolą na samodzielne zameldowanie i wymeldowanie się z hotelu. A to zapewne dopiero początek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.