Kiedy zainwestować w badania UX z użytkownikami?
Przeczytasz w 2 minuty

Kiedy zainwestować w badania UX z użytkownikami?

Rynek internetowy zwiększa się każdego dnia. Powstają nowe strony, sklepy internetowe i serwisy. Konkurencja rośnie, zadbaj, aby użytkownicy odwiedzający Twoją stronę byli zadowoleni z czasu spędzonego na niej. Bywa, że właściciel nie jest zorientowany i nie wie, że zniechęcił do swojej marki użytkowników, którzy zawiedzeni opuścili jego witrynę. Co zrobić, aby zlokalizować błędy w projekcie, jeśli sami nie jesteśmy w stanie ich wskazać? Dobrym pomysłem może być zamówienie badań UX z użytkownikami.

Czym są badania UX?

Prowadzony przez specjalistów audyt strony da Ci pewność, że twoja witryna w internecie jest przyjazna użytkownikom. Ponieważ tak łatwo zniechęcić do siebie osoby poszukujące produktu lub usługi, którą oferujesz, nie możesz sobie pozwolić na błąd. Skutkuje on przeniesieniem się odbiorcy do konkurencji. Jak działa badanie UX z użytkownikami?

Jest to proces testowania funkcji dostępnych w twoim sklepie internetowym przez osoby do tego skierowane. Badanie takie można przeprowadzać w sposób stacjonarny lub zdalny. W obu przypadkach wyniki są miarodajne. Zdalne badanie wyróżnia krótki czas realizacji i niższe koszty. Jest też bardziej przyjazne dla testera.

Badania UX sprawdzą się doskonale na początku zakładania strony. Kiedy masz stworzony projekt i pracujesz nad nadaniem jej kształtu, poprzez właściwy zamysł interfejsu i zapobieżenie wadom i pomyłkom, na jakie jesteś narażony. Dodatkowo lepiej poznasz grupę docelową i potrzeby klientów. Masz już stronę, ale nie osiągasz z nią tego, na co liczyłeś? Przyda Ci się redesign!

Nowy wizerunek, nowe podejście.

Jeśli sukces twojej witryny nie stoi na oczekiwanym poziomie, szukasz przyczyn tego stanu rzeczy. Nie możesz nic zarzucić pozycjonowaniu, ale mimo wielu odsłon Twój sklep nie przyciąga nikogo na stałe? Istnieje prawdopodobieństwo, że twój odbiorca odchodzi do konkurencji, bo Twoja strona w jakiś sposób go zniechęciła. Badanie UX, pozwoli Ci zlokalizować problem. Dzięki niemu znajdziesz część, którą należy zmienić i dopasować do potrzeb klientów. Redesign przechodzi wiele znanych marek. Świat się zmienia, zmieniają się też wymagania i potrzeby użytkowników. Nie zostawaj w tyle i znajdź szansę dla swojego wizerunku.

Jeśli zależy Ci na trafianiu w potrzeby osób, do których chcesz dotrzeć, musisz myśleć tak jak oni. Pomoże Ci w tym zrobienie projektu optymalizacji konwersji. W takim przypadku sporządza się raporty z działań na stronie rzeczywistych jej użytkowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu poprawisz swoją skuteczność i więcej osób, które trafią na twoją ofertę, zostanie dłużej i z niej skorzysta.

Gdzie najlepiej zlecić badanie UX?

Każde działanie ukierunkowane na konkretne warunki powinieneś powierzyć specjaliście, który wykonywał już podobne projekty, może pochwalić się bogatym portfolio, a skuteczność jego działań potwierdzona jest przez innych klientów. Warto zapoznać się z ofertą firm specjalizujących się w działaniach e-commerce, z bagażem doświadczeń i nowoczesnym spojrzeniem na sprawę marketingu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.