Przeczytasz w 2 minuty

Oblicza weterynarii – zrozum, wesprzyj, pomóż!

Aż 93% lekarzy weterynarii odczuwa presję ze strony klientów, a co drugi doświadcza psychicznego wyczerpania. Ich praca nie jest zwykłym zawodem – to misja pełna trudnych decyzji i emocji, których nie widać na co dzień. Tegoroczna kampania „Oblicza weterynarii” odsłania tę trudną rzeczywistość, ukazując twarze lekarzy weterynarii, którzy dzielą się swoimi historiami o codziennej pracy pełnej wyzwań.

Oblicza weterynarii – zrozum, wesprzyj, pomóż!

Ukazanie prawdy o zawodzie lekarza weterynarii

Kampania „Oblicza weterynarii” stawia na autentyczność i szczerość. Poprzez serie filmów, których bohaterami są lekarze weterynarii, pokazujemy, z czym mierzą się każdego dnia. Dzięki tym opowieściom dowiadujemy się, jak wiele emocji towarzyszy ich codziennej pracy, jak ogromną odpowiedzialność ponoszą za zdrowie i życie zwierząt oraz jak często muszą zmagać się z wyczerpaniem psychicznym.

„Bycie lekarzem weterynarii to misja, która daje satysfakcję, ale nie można zapominać o tym, jak duży ciężar emocjonalny niesie ten zawód” – mówi Magda Firlej-Oliwa, jeden z lekarzy, którzy uczestniczą w kampanii. „Codziennie staję przed trudnymi decyzjami, które nie zawsze są łatwe do podjęcia. Odpowiadam, nie tylko za zdrowie zwierząt, ale i za emocje ich właścicieli” – dodaje Michał Barczykowski, kolejny uczestnik kampanii.

Zobacz główny spot kampanii: https://www.youtube.com/watch?

Emocjonalne obciążenie w pracy

Lekarze weterynarii to grupa zawodowa, która zmaga się nie tylko z wieloma wyzwaniami związanymi z leczeniem zwierząt, ale także presją emocjonalną wynikającą z kontaktu z właścicielami. Z badania[1] przeprowadzonego przez Brit Veterinary Diet we współpracy z Vethink Academy, wynika, że 62% lekarzy weterynarii doświadcza wyczerpania psychicznego, a aż 82% doświadcza nieuzasadnionej krytyki ze strony opiekunów zwierząt. Co więcej, niemal co 2. lekarz (44%) zmaga się z ogromnym stresem związanym z decyzją o eutanazji zwierząt, szczególnie gdy właściciele nie mają wystarczających środków na leczenie.  Zawód ten wymaga nie tylko umiejętności medycznych, ale także dużej odporności emocjonalnej.

Oblicza weterynarii – zrozum, wesprzyj, pomóż!

Jak wspierać lekarzy weterynarii?

Kampania „Oblicza weterynarii” to zaproszenie do zrozumienia trudnej rzeczywistości, w jakiej funkcjonują lekarze weterynarii. Dzięki autentycznym historiom chcemy pokazać, jak ważne jest, by społeczeństwo bardziej empatyzowało z lekarzami, którzy codziennie dbają o zdrowie i życie naszych pupili, podejmują trudne decyzje i stawiają czoła wyzwaniom niewidocznym na co dzień – mówi lek. wet., senior brand manager marki Brit Ewelina Pawlińska.

Każde wsparcie, każda pozytywna opinia czy słowo docenienia mają ogromną moc. Opuszczając gabinet weterynaryjny, wystarczy okazać sympatię, zrozumienie i zaufanie, że lekarz naszego zwierzaka robi wszystko, co w jego mocy, żeby mu pomóc. Dzięki tym prostym gestom możemy pomóc poprawić samopoczucie lekarza weterynarii i sprawić, by jego praca była lżejsza emocjonalnie. To mały gest, który może zrobić wielką różnicę zarówno dla niego, jak i dla naszych ukochanych zwierząt.

Zachęcamy do odwiedzenia strony obliczaweterynarii.pl, gdzie można dowiedzieć się więcej o tej wyjątkowej kampanii oraz o tym, jak możemy wspierać lekarzy weterynarii w ich trudnej pracy.


[1] Badanie ilościowo – jakościowe zostało przeprowadzone przez Agencję ARC Rynek i Opinia w maju i czerwcu 2024 roku na zlecenie marki Brit Veterinary Diet

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.