Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech
Przeczytasz w 2 minuty

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca konkursu Biznes w Niemczech pozostał jeszcze niecały tydzień.

Po międzyrządowych konsultacjach gospodarczych między Polską a Niemcami, które miały miejsce w Warszawie pod koniec kwietnia, wicekanclerz i minister gospodarki Sigmar Gabriel udzielił wywiadu PAP, w którym podkreślił przede wszystkim znaczenie wymiany handlowej między obydwoma krajami – rocznie obroty sięgają obecnie 87 mld EUR, dzięki czemu Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. Przez dwadzieścia lat handel z Niemcami zwiększył się ponad sześciokrotnie i minister zapewnił, że udało się stworzyć silne partnerstwo gospodarcze, dzięki czemu ten pozytywny trend powinien utrzymać się w kolejnych latach. Niemcy są odbiorcą jednej czwartej polskiego eksportu i dostawcą ponad jednej piątej towarów importowanych – wśród nich najważniejsze są pojazdy mechaniczne, maszyny i chemia.

Jeszcze tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Aby wziąć udział w projekcie należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, który autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe kwestie:

  1. co to za projekt/produkt/usługa
  2. jakie potrzeby zaspakaja
  3. w czym jest innowacyjny
  4. jaka jest konkurencja
  5. czym się wyróżnia na tle konkurencji
  6. do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę
  7. stopień zaawansowania prac
  8. kanały dystrybucji i sprzedaży
  9. polityka cenowa
  10. dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium i Lipsku.

Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.

– W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski, Prezes Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Anna Chojnacka, dyrektor  Doradztwa Rynkowego w Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej (AHK Polska)  będzie sprawdzać poziom merytoryczny pomysłodawców. – Zwrócę uwagę na zaangażowanie członków zespołu, kompleksować rozwiązań oraz wartości jakie niesie użytkownikom produkt czy usługa – podkreśla.

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. – Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:

www.bizneswniemczech.pl

www.facebook.com/BizneswNiemczech

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.