Social media w kasynowym wydaniu

O potędze social mediów powiedziano już chyba wszystko. W końcu media społecznościowe decydują już nie tylko o losach mniejszych i większych firm, ale nawet całych państw. Reklamy na Facebooku miały przecież wpływ na wynik amerykańskich wyborów prezydenckich, a TikTok stał się jednym ze źródeł sporu pomiędzy USA a Chinami. Wciąż jednak można znaleźć całe branże, które z różnych względów nie wykorzystały jeszcze potencjału drzemiącego w social media. Jedną z nich jest branża kasynowa.

W pokera na pieniądze przez Facebook?

Facebook już dawno stał się centrum popularnych gier. Dziś wystarczy parę kliknięć na tym portalu, by zagrać np. w popularnego chińczyka z ludźmi z całego świata.  Trudniejsze, a w zasadzie niewykonalne jest znalezienie na Facebook gier natury hazardowej, gdzie wygrane mają charakter pieniężny.

Próby wdrożenia np. pokera w kasynowej wersji na Facebooku były już prowadzone. Dotyczyło to jednak wyłącznie wybranych krajów. Facebook zwraca mocno uwagę na przepisy prawa, a te w każdym zakątku świata są różne, a często mało precyzyjne. Przykładowo na początku 2014 roku osoby przebywające na terytorium Wielkiej Brytanii mogły grać w pokera na pieniądze właśnie za pośrednictwem Facebooka.

Jest jednak mało prawdopodobne, by w dającej się przewidzieć przyszłości, hazard online przeniósł się do social mediów. Nie wynika to tylko ze względów prawnych, ale także technicznych. Grom na Facebooku przytrafiają się problemy techniczne. O ile w przypadku np. chińczyka dla zabawy nie stanowi to większego kłopotu dla gracza, o tyle przy grze na pieniądze to i owszem.

Raczej żadne z największych social mediów nie stawia też rozwoju usług hazardowych jako priorytetu, tym bardziej że ma w tym sporą konkurencję. Portal kasyno online Polskie po prostu dużo lepiej nadaje się do czerpania frajdy z gier hazardowych. Kasyna internetowe oferują też mnóstwo dodatkowych opcji promocyjnych i funkcji, w tym wygodną grę na urządzeniach mobilnych.

Jak kasyna integrują się z mediami społecznościowymi?

Choć integracja gier hazardowych z social mediami jest obecnie niemożliwa, to jednak kasyna starają się budować społeczność wokół swoich profili w mediach społecznościowych. Tam dzielą się z fanami poradami, informują o nowych slotach, czy też prezentują filmiki z YouTube, które dokumentują zdobycie przez kogoś wyjątkowo dużej wygranej. Gracze obserwują profile kasyn także z bardziej praktycznych powodów. Na fanpage-ach znaleźć można informacje o najnowszych promocjach, a czasem też specjalne kody bonusowe.

Jednakże rozwój i reklamowanie profilu kasyna w mediach społecznościowych wiąże się z pewnymi trudnościami. Dotyczy to zwłaszcza zasięgów osiąganych z płatnych reklam. To, czy i jak można reklamować kasyno w social media, zależy od konkretnego portalu i obszaru geograficznego. Same regulaminy mediów społecznościowych w tej kwestii często są też aktualizowane.

Przykładowo Twitter zabrania promowania szeroko pojętego hazardu niemal w każdym państwie na świecie. Z kolei na Facebooku reklamować gry natury kasynowej można dopiero po uzyskaniu na to pisemnej zgody. Restrykcyjnie do tej kwestii podchodzi także Google, a kampanie remarketingowe dotyczące hazardu są praktycznie niemożliwe do zrealizowania.

Co ciekawe, niektóre kasyna online zaczęły umożliwiać logowanie, a nawet przejście pierwszego etapu rejestracji przez social media. Wystarczy więc np. skorzystać z profilu na Twitterze, aby uzyskać dostęp do swojego konta w danym kasynie. To wygodne rozwiązanie, które zostało dobrze odebrane przez graczy.

Czy kasyna mogą tworzyć społeczności na własnych portalach?

Kasyna online coraz lepiej radzą sobie z budowaniem społeczności bez angażowania do tego social mediów. Współczesne kasyna internetowe to bowiem potężne portale. Znaleźć w nich można nie tylko setki gier, ale także multum dodatkowych funkcji. Kasyna z jednej strony stawiają na rywalizację, a z drugiej na integrację pomiędzy swoimi użytkownikami.

Rywalizowanie ma miejsce zwłaszcza w kasynach na żywo. W takich przypadkach gra jest prowadzona nie przez komputer, a człowieka, który znajduje się w naziemnym kasynie. Gracze „dosiadają” się do stołu, a przebieg rozgrywki obserwują za pośrednictwem video transmisji. Dla ułatwienia interakcji w kasynach na żywo użytkownicy mogą się ze sobą komunikować przez wbudowany chat na żywo. Rywalizacja ma też miejsce przy grach turniejowych. Uczestnicy mają tu podwójną motywację. Po pierwsze chcą okazać się lepsi w danej grze od innej. Po drugie do udziału w turnieju zachęca ich dodatkowa pula nagród.

Z kolei integracja graczy odbywa się głównie w oparciu o programy VIP, które są dedykowane najbardziej lojalnym i najbardziej zaangażowanym użytkownikom. W przypadku takich programów  VIP organizowane są np. specjalne wyjazdy, gdzie gracze danego kasyna online mogą spotkać się w rzeczywistości. Oczywiście jednak generuje to spore koszty dla kasyna, dlatego też na takie ekskluzywne benefity mogą liczyć wyłącznie wybrani.

Cała branża kasynowa zastanawia się też nad tym, jakie kroki podjąć, by stopniowo łączyć hazard ze światem największych portali społecznościowych. Przykładowo na Prague Gaming Summit 2020 był to jeden z głównych tematów dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.