TYLKO 4% (OK. 183 MLN) DOROSŁYCH NA ŚWIECIE ODCZUWA PEŁNĄ SATYSFAKCJĘ Z PRACY POLACY SĄ NA 10. MIEJSCU W EUROPIE
Przeczytasz w 3 minuty

TYLKO 4% (OK. 183 MLN) DOROSŁYCH NA ŚWIECIE ODCZUWA PEŁNĄ SATYSFAKCJĘ Z PRACY POLACY SĄ NA 10. MIEJSCU W EUROPIE

Badania Instytutu Gallupa (2016 Global Great Jobs Report) pokazują, że tylko 4% osób spośród ok. 5 mld dorosłych na świecie to osoby pracujące w pełnym wymiarze godzin i silnie zaangażowane w swoją pracę. Europa odnotowuje podobny udział populacji entuzjastycznie nastawionej do swojej pracy – tylko 4%. W Polsce, która zajmuje w rankingu 10. miejsce w Europie, 6% populacji ma pracę w pełnym wymiarze godzin, która ich w pełni satysfakcjonuje. 

Brak odczuwania pełnej satysfakcji z pracy nie wyklucza zaangażowania w wykonywane zadania. Jednak tak niewielki procent ludzi wykonujących pracę z pasją, zarówno na świecie jak i w Polsce, oznacza niższą produktywność, mniejszą lojalność wobec pracodawców i w efekcie gorsze wyniki firm – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego People.

Według Instytutu Gallupa liczba pracujących, którzy określają swoją pracę jako tzw. great jobs, czyli pracę definiowaną jako zajęcie w pełnym wymiarze godzin, regularnie płatne, lubiane przez nich i
w które są w pełni zaangażowani, rzadko sięga 10%. Najwyższy wskaźnik ludzi odczuwających satysfakcję z pracy, sięgający 7%, uzyskały w Europie kraje, takie jak: Szwecja, Norwegia, Dania i Serbia. Polska, w której 6% dorosłej populacji ma regularną pracę, która ich satysfakcjonuje,  zajmuje 10. pozycję w Europie.

Dobra praca (tzw. good jobs) definiowana jest przez Instytut jako zajęcie w pełnym wymiarze godzin, regularnie płatne. 35% populacji w Europie  pracuje w ten sposób, a w  Polsce 39%, co plasuje nas wyżej niż średnia europejska.

STAY INTERVIEW – ROZMOWA Z PRACOWNIKIEM

Większość pracowników wykonuje polecenia, realizuje zadania, ale mentalnie nie angażuje się w  pracę. To pokazuje jak wiele jest do zmiany, zarówno po stronie pracowników jak i pracodawców. Firmy, szczególnie na obecnym rynku kandydata, starają się różnymi sposobami zatrzymać pracownika, często zbyt późno. Prostym i pomocnym narzędziem do zbadania poziomu zaangażowania pracowników jest tzw. stay interview, czyli rozmowa z pracownikiem o jego potrzebach, plusach i minusach jego pracy. Taka rozmowa i wyciągnięte z niej wnioski pokazują mocne i słabe strony firmy jak i pracownika, usprawniają procesy decyzyjne i przede wszystkim pomagają dopasować systemy motywacyjne do realnych potrzeb pracownikówmówi Sebastian Popiel, Członek Zarządu firmy doradztwa personalnego People.

Raport Instytutu Gallupa został przygotowany na podstawie badań przeprowadzonych w ponad 130 krajach na świecie.

Instytut dzieli pracujących na 3 kategorie: zaangażowanych – pracowników, którzy posiadają satysfakcjonującą pracę (tzw. great job), wykonują swoje zadania z pasją, entuzjazmem i tym samym mogą mieć przełożenie na poprawę wyników firmy. Druga grupa, najbardziej liczna, to niezaangażowani – osoby często produktywne, zadowolone z miejsca pracy, ale emocjonalnie niezaangażowane w czynności, które wykonują. Większość na świecie stanowią osoby niezaangażowane.

Skrajną kategorią są osoby silnie niezaangażowane (tzw. actively disengaged), które fizycznie są obecne w pracy, ale odcinają się emocjonalnie od zajęć, które wykonują, czują się nieszczęśliwe czym często dzielą się z kolegami w pracy.

O People Sp. z o.o.

People Sp. z o.o. to jedna z czołowych, polskich firm rekrutacyjnych, działająca na rynku od 19 lat, specjalizująca się w kompleksowej rekrutacji i doradztwie personalnym. Firma oferuje usługi m.in. w zakresie outsourcingu administracyjno-biurowego i kadrowo-płacowego oraz pracy tymczasowej; outsourcingu procesów rekrutacyjnych (RPO) oraz rekrutacji specjalistycznej (Search & Selection), doradztwa HR. People w ramach spółki zależnej Horton International Poland świadczy także usługi Executive Search. 

Firma specjalizuje się w projektach rekrutacyjnych i doradczych, między innymi dla branż takich jak: finanse i bankowość, FMCG, SSC/BPO, IT/ technologia, transport, logistyka i spedycja; farmacja, na stanowiska np. w zakresie sprzedaży, marketingu, IT, księgowości, administracji, finansów, obsługi klienta, zakupów, HR.

Centrala firmy zlokalizowana jest w Warszawie. Ponadto Spółka posiada 2 oddziały regionalne: w Gdańsku i Katowicach. Prowadzi rekrutacje dla polskich i międzynarodowych korporacji. Zrealizowała już kilkanaście tysięcy projektów rekrutacyjnych. Wśród klientów spółki są m.in. Unilever, Nutricia Polska, Arla Global Financial Services Centre, Avon Cosmetics, British American Tobacco, Carlsberg Polska, Citi Handlowy, Skandia Życie TU S.A. PWC, PZ Cussons Polska, Johnson&Johnson, Electrolux Poland, Fujitsu Siemens, Hotel Hilton, Huawei Polska, Kompania Piwowarska, McKinsey & Company, Nestle Polska, Pepsi Cola General Bottlers, PGNiG S.A., PHOENIX Pharma Polska, Pfizer, Polpharma, Sanofi Aventis, LUX MED, Labstore Polska, ACS Słuchmed, Raiffeisen Bank, Renault Polska, RWE Stoen S.A., Schenker, Sony Ericsson, Tesco Polska, Wrigley Poland, Xerox Polska, Levi Strauss, Jones Lang La Salle Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.