Wszystko w życiu jest możliwie i osiągalne. Rozmowa z Moniką Bęcką.
Przeczytasz w 5 minuty

Wszystko w życiu jest możliwie i osiągalne. Rozmowa z Moniką Bęcką.

Patrzę na człowieka holistycznie, stawiając na dialog i indywidualne podejście. Z doświadczenia wiem, że potrzeby i predyspozycje są tak różne, jak różni są klienci. Każdy człowiek to osobne wyzwanie oraz nowa szansa na korzystną zmianę – mówi Monika Bęcka – certyfikowany coach, mentor i trenerka mentalna.

Redakcja: Pani Moniko, zawodowo wydobywa Pani z ludzi ukryte potencjały, pomaga je rozwijać i wykorzystywać do realizacji ambitnych celów, jako certyfikowany coach, mentor i trenerka mentalna. Proszę powiedzieć, jak to jest z tym naszym potencjałem, że nie zawsze go w sobie dostrzegamy? Gdzie jest „ukryty”?

Monika Bęcka: Nasz potencjał bardzo często drzemie pod skorupą zbudowaną z braku świadomości swojego potencjału, braku pewności siebie i pełnego wachlarza lęków, obaw oraz ograniczających przekonań, które każdego dnia ograniczają nas w działaniu. To stwierdzenie zapewne może wydawać się banalne, ale prawda jest taka, że każdy z nas na swojej drodze życia doświadcza braku wiary w siebie oraz przekonań, które nie pozwalają się realizować. Nieważne czy jest to prezes międzynarodowej spółki, właściciel firmy, student czy nastolatek, który staje do odpowiedzi przy tablicy. Wszyscy doświadczamy tego samego mechanizmu, który odbiera nam siłę do uwolnienia swojej mocy i pokazania światu swojego potencjału. Bardzo ważne jest, żeby rozpocząć niesamowitą przygodę i zacząć poznawać siebie i dostrzegać obszary, do których mamy naturalne predyspozycje. Warto zacząć to robić pod okiem eksperta, który pomoże nam uporać się z wieloma tematami w krótkim czasie. Odkrywanie potencjału to najprzyjemniejsza część pracy z klientem. Zwłaszcza, gdy klient rozwija swoje skrzydła i zaczyna realizować siebie i swoje marzenia.

Reakcja: Zajmuje się Pani również treningiem mentalnym, który – najkrócej mówiąc – jest pracą nad własnym umysłem. Na czym tak naprawdę opiera się trening mentalny? Jakie korzyści daje nam taki trening?

Monika Bęcka: Trening mentalny jest to świadoma praca nad rozwojem własnego umysłu. Trening mentalny stanowi niesamowite połączenie różnego rodzaju narzędzi, które pochodzą z psychologii sportu, psychologii pozytywnej, socjologii, coachingu, kinezjologii, fizyki kwantowej oraz neuronauki. Tak szerokie połączenie różnego rodzaju technik wpływa na to, że można świadomie budować swoją siłę mentalną. Trening mentalny pomaga budować pewność siebie, radzić sobie z porażkami, pracować ze swoim wewnętrznym krytykiem, uzyskać wewnętrzny spokój poprzez techniki relaksacji oraz zbudować nawyk zwyciężania. Do głównych korzyści płynących z treningu mentalnego można zaliczyć: zwiększenie poziomu motywacji do działania, naukę wyznaczania celów i rozwój determinacji, dzięki której łatwiej będzie realizować swoje marzenia, uzyskanie umiejętności radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami, których doświadczamy w życiu, naukę relaksacji i poznanie technik, dzięki którym można się odprężyć, wzrost pewności siebie oraz poczucia skuteczności i sprawczości, naukę radzenia sobie z porażkami i wychodzenia z planem działania z porażek, poprawę koncentracji oraz wiele innych korzyści, których nie sposób tutaj wymienić. Badania wskazują, że trening mentalny zdecydowanie poprawia jakość i komfort życia osób, które poddały się treningowi mentalnemu.

Redakcja: Jak wygląda współpraca z Panią? Czy ma ona charakter długofalowy czy jest to uzależnione od indywidualnych oczekiwań i predyspozycji?

Wszystko w życiu jest możliwie i osiągalne. Rozmowa z Moniką Bęcką.

Monika Bęcka: Patrzę na człowieka holistycznie, stawiając na dialog i indywidualne podejście. Z doświadczenia wiem, że potrzeby i predyspozycje są tak różne, jak różni są klienci. Każdy człowiek to osobne wyzwanie oraz nowa szansa na korzystną zmianę. Klient, który zgłosi się do mnie przechodzi przez diagnozę, w trakcie której jestem w stanie zrozumieć potrzeby i oczekiwania, na podstawie których dobieram odpowiednie narzędzia.

W pracy często łączę techniki, aby uzyskać optymalne efekty szkoleniowe. Moje specjalizacje to:

  • Coaching – pomagam klientom odnaleźć w sobie rozwiązania nurtujących ich problemów poprzez zadawanie odpowiednich pytań.
  • Mentoring – wskazuję drogę do rozwiązań w różnych obszarach. Buduję relacje, w których dzielę się wiedzą i doświadczeniem.
  • Trening mentalny – stosuję nowoczesne techniki pracy nad umysłem, aby budować w podopiecznych większą pewność siebie, odporność na stres i nauczyć ich korzystania z potencjału, który mają.
  • Wartości – pokazuję, jak hierarchia wartości wpływa na motywację i pragnienia oraz jak sprawić, by pomogła Ci realizować cele.
  • Przywództwo – uczę jak stać się inspirującym innych liderem zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym.
  • Duchowość – poprzez techniki medytacyjne pomagam klientom lepiej zrozumieć siebie: swoje emocje i potrzeby, aby mogli wydobyć i wykorzystać naturalny potencjał oraz wewnętrzną energię.

Spotkania ze mną to nie książkowa teoria, lecz współpraca oparta na biznesowym doświadczeniu i konkretnych przykładach, dzięki którym wiesz, jak działać w praktyce.

Redakcja: Mówi się, że powinniśmy najpierw żyć dla siebie, realizować się, aby później, w dalszej kolejności, móc zapewnić szczęście innym. Czy da się taki schemat wypracować? Kiedy zewsząd czujemy presję i często zapominamy o tym, by postawić siebie na pierwszym miejscu.

Monika Bęcka: Wszystko w życiu jest możliwe i osiągalne – warto zacząć od odpowiedniego planu działania, który będziemy wdrażać małymi krokami. W swojej pracy zauważam, że bardzo często ludzie zaczynają dbać o siebie w momencie, gdy są skrajnie wyczerpani, a ich organizm pokazuje, że są w bardzo złej kondycji fizycznej i bardzo często w złej kondycji psychicznej. Wtedy w wielu osobach następuje przebudzenie i refleksja, że coś trzeba zmienić, że nie chcą już tak żyć i funkcjonować! Warto zadbać o to, zanim doprowadzimy się do takiego momentu w swoim życiu. Można zadać pytanie, od czego zacząć? W trakcie pracy z klientami wykorzystuję narzędzie, które ułatwia rozplanowanie całego tygodnia z rozpisaniem przedziałów czasowych, w których realizujemy swoje zadania. Następnie rozpisuje się typ zadań i uwzględnia czy to, co robię służy mi, mojej rodzinie, mojemu pracodawcy, itp. Na sam koniec robimy podsumowanie tygodnia, gdzie jasno widać ile czasu inwestuje się w pracę, rodzinę i bardzo często klienci uświadamiają sobie, że dla siebie mają zaplanowanych 0 minut! Przerażające! W momencie, gdy klient widzi, że nie ma czasu dla siebie zaczyna się praca, w której ustalamy aktywności i działania, które będą realizowane w ramach odpoczynku i zadbania o swój komfort psychiczny i fizyczny. Pojawia się tu również praca z ustalaniem swoich granic zarówno w pracy jak i w relacjach poza nią. Zmiana nawyku i budowanie nowego to proces, który nie zadzieje się z dnia na dzień. Jest to proces, który budowany świadomie pozostanie z nami na długie lata. Będąc niezadowolonym, zmęczonym i wykończonym doprowadzimy się do skrajnego wyczerpania, które w niczym nam nie pomoże. W tym przypadku warto pamiętać, że będąc szczęśliwym i zadowolonym człowiekiem będziemy emanować tą energią i przekazywać ją swoim najbliższym. Będąc w dobrej kondycji psychicznej, będziemy mogli wspierać najbliższych w trudnych sytuacjach i pomagać im rozwijać i realizować swoje marzenia. Dlatego też warto zacząć od siebie!

Redakcja: W dzisiejszych czasach odpoczynek okazuje się być swego rodzaju „sztuką”. Kiedy nie jesteśmy aktywni i efektywni, to mamy wrażenie, że marnujemy czas. Jak „odpuszczać” i pozwalać sobie na reset, nawet przez TV i nie mieć później wyrzutów sumienia, że nie zrobiliśmy nic istotnego?

Monika Bęcka: Życie w ciągłym biegu i pogoń za różnymi aspektami życia sprawiają, że brakuje czasu na odpoczynek, który często spychany jest na sam koniec. Dziś coraz częściej doświadczamy zmęczenia psychicznego, które narusza wydolność naszego systemu nerwowego. Zmęczenie fizyczne powoduje zaprzestanie aktywności fizycznej. Natomiast w przypadku zmęczenia psychicznego dzieje się wręcz odwrotnie. Poczucie zmęczenia, zamiast wygaszać aktywność, która jest jego przyczyną, nasila ją. Mimo że czujemy się zmęczeni, nie dążymy do wypoczynku, tylko próbujemy uparcie dokończyć coś, co powinniśmy odłożyć na potem. Zmęczenie nasila negatywne cechy naszej osobowości, tj. lęk, drażliwość, skłonność do depresji lub do agresji. Może być to sygnał, że robimy coś wbrew sobie, z czym się nie zgadzamy lub czego nie lubimy. Wtedy już na samą myśl o tym, co mamy zrobić, ogarnia nas zmęczenie, które powoduje, że nie jesteśmy się w stanie za nic zabrać. Ten rodzaj zmęczenia możemy odczuwać także wtedy, kiedy nie czujemy się doceniani za wykonaną pracę albo uważamy, że nasza praca jest bezsensowna, nieprzydatna lub idzie na marne. Przyczyną zmęczenia psychicznego może być również nadmiar obowiązków, który nas przytłacza. To jak odpoczywasz i ile czasu potrzebujesz na efektywny wypoczynek, zależy od Twoich indywidualnych potrzeb. Ważne jest, aby dbać o codzienny i cotygodniowy odpoczynek. Dodatkowym momentem ładowania baterii powinien być dłuższy urlop trwający minimum 8-10 dni. Samodzielnie zdecyduj, jaką formę wypoczynku wybrać. To Ty wiesz najlepiej, co Cię relaksuje, jak lubisz spędzać wolny czas i co sprawia Ci największą przyjemność. Potraktuj odpoczynek jako stałą część Twojego życia, która będzie pozytywnie wpływała na poprawę jego jakości. Jeżeli czujesz, że stoisz w miejscu, brakuje Ci motywacji czy kierunku działania lub próbujesz sobie radzić, ale efekty Cię nie zadowalają, to skontaktuj się ze mną już dziś i zdobywaj szczyty swoich marzeń!

Wszystko w życiu jest możliwie i osiągalne. Rozmowa z Moniką Bęcką.

 

 

 

 

 

 

www.monikabecka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.