Masz wrażenie, że wszyscy reklamują swoje usługi na Facebooku? Zastanawiasz się ile kosztuje taka reklama i czy się opłaca? Prawda jest taka, że aby stworzyć skuteczną reklamę, musisz przede wszystkim mieć cierpliwość i poświęcić trochę czasu. Natomiast gdy to zrobisz, efekty mogą być większe, niż się spodziewałeś.
Zanim zaczniesz, skorzystaj z kilku porad:
- Stwórz przyciągający nagłówek
Nagłówek to pierwsza rzecz, na którą ludzie zwracają uwagę, gdy widzą reklamę. To jej najważniejsza część. Badania wskazują, że 70% osób czyta tylko nagłówki. To na ich podstawie wyrabiają swe zdanie na przedstawiony temat.
Na co zwrócić uwagę?
- Nagłówek powinien być jasny i precyzyjny.
- Użyj w nim wezwania do działania (CTA).
- Podkreśl korzyści reklamowanego produktu lub usługi.
- Złóż ofertę specjalną
Spraw, aby w Twojej ofercie była wartość dla Twojego odbiorcy. Poznaj jego potrzeby i promuj to, co pomoże rozwiązać jego problem lub spełnić marzenie.
Twoja reklama na Facebooku powinna precyzyjnie odpowiadać na trzy ważne pytania:
- Dlaczego Twój odbiorca ma kliknąć w reklamę i zapoznać się z Twoją ofertą?
- Jakie korzyści będzie miał z tego, że zakupi Twój produkt/usługę?
- Dlaczego Twój produkt jest lepszy od produktów konkurencji?
- Przedstaw dowód społeczny
Najczęściej decydujesz się na coś, w momencie kiedy widzisz, że ktoś inny z tego korzysta i jest zadowolony. Dlatego w social mediach warto pokazywać i podkreślać, że inni są zadowoleni i chętnie korzystają z Twoich usług. Tym samym zachęcisz odbiorcę do kliknięcia w banner reklamowy.
Jak możesz to zrobić w reklamie na Facebooku?
- Dołącz referencje swoich klientów lub pozytywne komentarze,
- Pokaż swojego klienta,
- Pokaż statystyki.
- Efekt FOMO w reklamie na Facebooku
Zastanawiasz się czym jest FOMO? To obawa przed tym, że coś może nam umknąć (fear of missing out). Można to wykorzystać w reklamie na FB. Jak? Oto dwa pomysły. Możesz przygotować reklamę, po której Twój odbiorca odniesie wrażenie, że jest jedyną osobą, która jeszcze nie skorzystała z Twojej oferty lub stworzyć ofertę, która będzie do wykorzystania tylko przez daną liczbę klientów i to w określonym czasie.
- Atrakcyjna grafika
Wszystko co pokazujesz na swoim profilu powinno być najwyższej jakości. Zarówno angażujące treści, jak i przyciągające grafiki. Nie muszą to być skomplikowane kampanie, przygotowane w specjalnych programach graficznych. Chodzi o to, żeby Twoja reklama przyciągała wzrok, była przejrzysta, interesująca i przekonywująca.
- Wykorzystuj kolory
Manewruj kolorami, które rzucają się w oczy, tak aby skupić uwagę Twojego odbiorcy, ale pamiętaj, żeby kolory były spójne z wizerunkiem Twojej marki. Reklama powinna być na tyle charakterystyczna i przyciągająca, aby wyróżniła się wśród innych informacji, które codziennie ogląda Twój potencjalny klient.
- A może wideo?
Na Facebooku oprócz grafik, możesz także prezentować wideo. W takim materiale możesz wytłumaczyć jaki masz produkt, jak rozwiązuje problem klienta, jak go używać, bądź dlaczego warto podjąć współpracę z Twoją marką. Pamiętaj, aby w materiale wideo zastosować napisy! Dlaczego? Bardzo dużo osób przegląda Facebooka w miejscach publicznych, gdzie nie korzysta z dźwięku. Tym samym nawet jeśli przygotujesz ciekawy film, to będą osoby, które nie usłyszą co chcesz im przekazać.
- Wykorzystaj emocje
To właśnie emocje są najistotniejszą częścią procesu decyzyjnego. W momencie, gdy ludzie odczuwają silne emocje oglądając reklamy, są bardziej skłonni do kupienia przedstawianego produktu. Dlatego dobrze jest, gdy Twoja reklama wzbudza emocje u odbiorcy. Na co zwrócić uwagę? Użyj obrazów pokazujących pozytywne emocje. Użyj słów o emocjonalnym kontekście, np. “wspaniały”, “nieprawdopodobny”, “zachwycający”. Użyj wykrzykników, aby nadać emocjonalny ton Twojej wypowiedzi.
- Emotikony
Niezależnie od tego czy lubisz emotikony, czy też nie – są one bardzo popularne i korzysta z nich praktycznie każdy. Często wykorzystywane są także w reklamie na Facebooku i jest to bardzo dobry sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Badania wykazały, że reklamy z emotikonami w nagłówku mają wyższy współczynnik klikalności, niż reklamy bez ich użycia.
Kiedy zastosujesz powyższe wskazówki, z pewnością Twoja reklama na Facebooku będzie skuteczniejsza. Ważne jest, abyś na każdym etapie trwania reklamy, śledził jej wyniki, bo tak naprawdę one są miernikiem tego, czy jest ona dobrze przygotowana. W momencie, gdy zaangażowanie jest bardzo niskie, metodą prób i błędów próbuj ją poprawiać i udoskonalać.
Autorka: Joanna Ceplin
Joanna Ceplin na specjalne zaproszenie firmy ExcellenceVale poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które odbędzie się 17 marca 2018 r. w Londynie.
Zapisy i bilety w promocyjnej cenie na: http://excellencevale.com/twoja-marka-online/#zaproszenie
Dzięki szkoleniu Ty i Twoja marka online przeprowadzisz METAMORFOZĘ Twojej marki online i poznasz zasady budowania jej na 4 platformach – Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube. Podczas szkolenia: • dowiesz się od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała, • omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube, • poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe, • dowiesz się jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów, • poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych,• dowiesz się jak znaleźć odbiorców Twoich produktów lub usług i jak stworzyć swoje przesłanie, • gdzie warto być obecnym, • jakie ZASADY prowadzą do sukcesu na platformach: Facebooku, Instagramie, Linkedin, YouTube.
Podczas szkolenia zrozumiesz, dlaczego Twoja obecność w mediach społecznościowych jest KLUCZOWA do rozwoju Twojego biznesu.
Zapoznaj się także z bezpłatnym e-bookiem pt.: 4 najczęściej popełniane błędy w reklamie na Facebooku: https://kursy.joannaceplin.pl/produkty/ebook-4-bledy-w-reklamie-na-facebooku/
Patronat medialny nad szkoleniem objęły: Businesswoman&Life, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Londynek.net, MojaWyspa.co.uk, Goniec Polski, WLuton.net, MagazynLokalny.co.uk, BiznesNaFali.pl, Klub Marka Jest Kobietą.
Sponsorami szkolenia zostali:
IMD Solicitors międzynarodowa kancelaria adwokacka, lider w świadczeniu kompleksowych usług prawnych na terenie Anglii oraz Walii. To najwyższej jakości opieka prawna w konkurencyjnej cenie dla klientów indywidualnych oraz firm. Prowadzi z sukcesem sprawy m.in. z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, gospodarczego, karnego, imigracyjnego, prawa pracy, a także z zakresu odszkodowań czy też prawa spadkowego.
London Business Solutions LTD. To polskie biuro księgowe w północno zachodnim Londynie. Oferuje ono m.in. księgowość dla firm, osób samozatrudnionych, ubezpieczenia, odszkodowania, rozliczenia, usługi optymalizacji ZUS, biznes plan, rejestrację VAT, listy plac w UK i rejestrację pracodawcy.
Axe Capital. To polski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach na życie, od chorób krytycznych, od utraty przychodów, domu, mienia, biznesu, motrgage advice, odszkodowań oraz testamentów.
Joanna Ceplin – bio
Trener skutecznej komunikacji online. Doradza firmom i osobom indywidualnym w obszarach związanych z komunikacją w mediach społecznościowych, tworzeniem koncepcji kreatywnych online oraz budowaniem wizerunku. Autorka Planera Nowoczesnego Przedsiębiorcy, kursów online „Jak tworzyć angażujące treści”, „Zaplanuj swój Biznes w mediach społecznościowych”, „Skuteczna reklama na Facebooku”, „Turbo lista mailingowa” oraz szkolenia stacjonarnego markaonline.pl Łącznie z jej szkoleń i kursów w ciągu ostatnich 2 lat skorzystało ponad 3000 osób. Szkoląc skupia się na efektywnym planowaniu, organizacji i automatyzacji działań w mediach społecznościowych.
O ExcellenceVale
Firma oferuje szkolenia stacjonarne z najlepszymi polskimi trenerami, coachami i psychologami oraz biznesowe programy mentoringowe, a w przyszłości również inne produkty rozwojowe.
ExcellenceVale powstało po to, aby dostarczyć jak najlepszych narzędzi do rozwoju osobistego i biznesowego, a dzięki temu wpływać na poprawę świadomości, rozwój wiedzy, umiejętności i postaw. Firma działa w branży rozwoju osobistego i biznesowego, kierując swoją ofertę do Polaków niezależnie od ich miejsca zamieszkania.
Dąży do momentu, gdy świadomość Polaków zmieni się w takim stopniu, że większość społeczeństwa będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał osobisty, zawodowy i biznesowy.