Laureaci konkursu Biznes w Niemczech wybrani!
5 autorów innowacyjnych pomysłów w środę wybrała w emocjonujących obradach kapituła konkursu. Największy aplauz zyskali autorzy internetowej aplikacji do projektowania ogrodów oraz 18 letni poznaniak, który wymyślił inteligentne lusterka dla motocyklistów. Wśród laureatów są także aplikacja do zarządzania „zdrowiem“ samochodu, aplikacja do kontroli nadciśnienia tętniczego oraz internetowa galeria sztuki.
– Do konkursu zgłoszonych zostało wiele ciekawych, nowatorskich koncepcji biznesowych. Miłym zaskoczeniem był dla mnie niezwykle profesjonalny sposób prezentacji idei biznesowych przez ich autorów oraz w większości dobrze zmontowane filmy – opowiada Anna Chojnacka, dyrektor Doradztwa Rynkowego w Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej. Wybór pięciu zwycięzców nie był łatwy. Ostatecznie w gronie laureatów konkursu znaleźli się autorzy rozwiązań, które naszym zdaniem mają największe szanse na znalezienie w Niemczech partnerów do dalszego ich rozwoju i komercjalizacji – dodaje Chojnacka.
Aby wziąć udział w konkursie należało nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik trzeba było wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl
Wszysycy laureaci konkursu otrzymują taki sam zestaw nagród, są wśród nich pakiet usług akceleratra Business Link, udział w misji gospodarczej do Monachium oraz consulting niemieckiej kancelraii prawnej Goldenstein & Partner – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu.
Jurorzy zgodnie podkreślali wartość merytoryczną, zaangażowanie autorów i potencjał nadesłanych prac. – Jestem zadowolony z wysokiej jakości projektów, które zwyciężyły w konkursie. Właściciele firm na pewno będą godnie reprezentować polski biznes w Niemczech i skorzystają z wyjazdu, nabywając nowe doświadczenia i nawiązując kontakty – mówi Cornelius Ochmann, członek Zarządu Fundacji Współpracy Polsko – Niemieckiej.
Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej zwraca uwagę, że jesteśmy tak blisko Niemiec a biznesowo wciąż tak daleko. Dzięki tej inicjatywie zapewne będzie nam coraz łatwiej we wzajemnych biznesowych relacjach, a analizując firmy, które brały udział w konkursie i zostały laureatami wręcz jestem przekonany, że ta pozytywna zmiana na pewno nastąpi w najbliższych latach – podsumowuje Żuk.
Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie: