Empik – jeden z kluczowych dystrybutorów biletów na wydarzenia kulturalne – niedawno uruchomił własną bileterię, a tym samym wprowadził – obok dystrybucji stacjonarnej – sprzedaż biletów online. Empikbilety.pl to multiplatforma zarówno dla organizatorów, jak i uczestników eventów. Przedstawiciele firmy podsumowują jej debiut jako sukces – w niespełna miesiąc od premiery sprzedano już tysiące wejściówek, rośnie lista organizatorów i agencji w ramach współpracy bezpośredniej a tym samym poszerza się oferta wydarzeń. Empik jednocześnie zapowiada, że z dniem 30 listopada kończy współpracę z jednym z pośredników – eBilet.
Empik chce się skupić na budowaniu własnej atrakcyjnej oferty i zaprasza organizatorów wydarzeń z różnych segmentów do współpracy bezpośredniej. Jak wskazują badania* Empik jest pierwszym miejscem wyboru zakupu biletów zaraz po punktach dystrybucji organizatora. To najpopularniejsza bileteria na polskim rynku, za którą stoi długoletnia tradycja i ogromna rozpoznawalność marki mierzona w milionach odwiedzających zarówno sklepy stacjonarne, jak i Empik.com. Nie bez znaczenia jest również fakt, że od niedawna w Grupie Empik jest Going. – aplikacja i serwis internetowy do kompleksowej obsługi organizatorów i uczestników wydarzeń. – Z tego względu dla organizatorów wydarzeń jesteśmy naturalnym wyborem i bardzo atrakcyjnym partnerem.
Cieszy ich nasza wspólna oferta jako sposób na kompleksowe dotarcie sprzedażowe do szerokiego spektrum odbiorców poprzez trzy różne kanały sprzedażowe (salony, internet, aplikacja) oraz całościowe podejście do tematu dystrybucji (przedsprzedaż biletów, obsługa kas, kontrola wejść). Empik skupia nie tylko miłośników muzyki, filmu czy literatury, ale także pasjonatów różnych form spędzania wolnego czasu, dlatego zależy nam na wielokierunkowym rozwoju empikbilety.pl.
Chcemy, aby pojawiały się u nas wejściówki zarówno do opery, jak i na imprezy sportowe, czy bajkowe show dla dzieci – ponieważ w ekosystemie Empiku jest miejsce na rozwijanie wszystkich pasji – mówi Rob Taylor, dyrektor handlowy Empiku. – Dzięki analitycznym narzędziom możemy precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów z wielomilionowej bazy empik.com i programu Mój Empik – dodaje.
Empik zaufali już organizatorzy koncertów polskich i zagranicznych gwiazd, takich jak Tom Odell, Alvaro Soler, Lykke Li, Nothing But Thieves, the Dumplings, Kasia Kowalska, Xxanaxx czy koncertu Cohen i Kobiety. W gronie współpracujących bezpośrednio firm są m.in.: Go Ahead, Automatik, Adamiakjazz, Fundacja Soundedit, Lion Stage Agency, Motion Music, Automatik czy Filharmonia Futura. – Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie współpracy z platformą empikbilety.pl, mając na uwadze możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy fanów kultury. Spodziewamy się, że dzięki temu będziemy mogli szybciej i precyzyjniej informować osoby zainteresowane naszymi wydarzeniami koncertowymi – podkreśla Mikołaj Ludwiczak z Automatik.
*badanie GFK – U&A dot. sprzedaży bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, XI/XII 2017.