Jedna z najbardziej cenionych na świecie marek piwnych debiutuje w Polsce.
Za jej rozwój będzie odpowiedzialny nowo powstały, zaangażowany zespół.
Największa na świecie firma piwowarska Anheuser-Busch InBev zdecydowała się uruchomić w Polsce własną dystrybucję piwa Bud. Oficjalnej premierze towarzyszy zainaugurowana w miniony weekend czteromiesięczna seria odbywających się w Warszawie wydarzeń BUDX, której częścią są prace i występy polskich artystów. BUDX to wyjątkowa formuła muzycznych wydarzeń wspierana przez markę Bud.
Bud, znana na świecie marka premium, na niewielką skalę była już dostępna w Polsce.
Polski przemysł piwowarski szybko się rozwija, a popyt na piwa premium jest duży. Bud ma szansę zadowolić konsumentów dzięki wyjątkowemu smakowi, który dobrze wpisuje się
w konkretne konteksty, takie jak życie nocne.
– Oficjalna premiera marki Bud w Polsce to dla nas duża rzecz, chcemy zamieszać na rynku
i dać konsumentom solidną dawkę energii – powiedział Bart Goense, zarządzający marką Bud w Polsce. – Mamy świadomość, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny,
a rozpoznawalność marki duża, podobnie jak popyt na Buda. To właściwy moment, by wprowadzić nasz ceniony lager z segmentu “easy drink”. Rozpoczynamy w Warszawie, ruszając z serią wydarzeń kulturalnych w ramach globalnej formuły BUDX, dobrze znanej już choćby w Paryżu, Amsterdamie czy Santiago.
Premierowa impreza BUDX odbyła się w sobotę, 28 września w warszawskim klubie newonce. Udział wzięły w niej m.in. polskie didżejki Neen-Nah, Zuza OK i Bubblegun, występujące jako International Girls DJ’s. Gwiazdą wieczoru był Paweł Swanski, który specjalnie na tę okazję stworzył mural przy Metro Politechnika w Warszawie. Imprezy BUDX są otwarte dla publiczności, a uczestniczą w nich znani artyści zapraszani przez Buda.
– Warszawa jest nowym Berlinem, miastem, które bardzo szybko się zmienia. Jesteśmy przekonani, że Bud może być częścią tej zmiany, dając mieszkańcom dużo dobrej energii oraz wspierając lokalnych artystów i kulturę – dodaje Julia Martinez, menedżer marketingu.
Na ten rok przewidziane są jeszcze trzy imprezy z serii BUDX. W najbliższych miesiącach marka skupi się na współpracy z polskimi artystami.
Piwo Bud
Bud, Król Piw, to amerykański lager o średniej cielistości oraz bogatym, rześkim smaku. Warzony z najlepszego słodu jęczmiennego przy użyciu mieszanki najwyższej jakości odmian chmielu jest ikoną najważniejszych amerykańskich wartości, jakimi są optymizm oraz radość. W 2018 roku przychody osiągane przez Bud wzrosły o 5,3% globalnie oraz 10% poza Stanami Zjednoczonymi. Wyniki te osiągnięto dzięki zdecydowanej kampanii marketingowej zorganizowanej z okazji FIFA World Cup™ oraz kontynuowanym powiększaniem zasięgu marki. Piwo marki Bud, korzystając z jednego z największych widowisk na świecie, jakim był FIFA World Cup™ odbywający się w Rosji, wprowadzono na rynek w ponad 50 krajach. Była to najbardziej udana kampania promocyjna w historii AB InBev, a podczas turnieju marka Bud była najszerzej komentowaną w kanałach komunikacji cyfrowej oraz w mediach społecznościowych. W styczniu 2018 roku w Szwajcarii Bud uruchomił platformę zasilaną energią odnawialną, wprowadzając tym samym w Stanach Zjednoczonych oznaczenie informujące o produkcji wykorzystującej w 100% odnawialną energię. Każdy Bud sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jest warzony przy wykorzystaniu tego rodzaju energii. To trend, który na całym świecie szybko zyskuje na popularności. W lutym 2019 roku Bud promował ten przekaz podczas jednego z największych spektakli sportowych świata, jakim jest Super Bowl, wykorzystując w tym celu reklamę nawiązującą do elektrowni wiatrowych.
Anheuser-Busch InBev
Anheuser-Busch InBev to spółka z siedzibą w Leuven w Belgii, notowana na giełdach
w Europie (Euronext: ABI), Meksyku (MEXBOL: ANB) oraz Republice Południowej Afryki (JSE: ANH). Jej amerykańskie kwity depozytowe są dostępne na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE: BUD). Naszym marzeniem jest jednoczenie ludzi z zamiarem stworzenia lepszego świata. Wspólne picie piwa łączy ludzi od wieków. Jesteśmy oddani misji tworzenia wielkich marek, które potrafią oprzeć się próbie czasu, oraz warzenia piw przy użyciu najdoskonalszych naturalnych składników. W naszym rozległym portfolio ponad 500 marek znajdują się piwa o zasięgu globalnym, jak Budweiser®, Corona® oraz Stella Artois®. Znaleźć w nim można również marki wielonarodowe, jak Beck’s®, Castle®, Castle Lite®, Hoegaarden® oraz Leffe®; a także piwa lokalne, jak Aguila®, Antarctica®, Bud Light®, Brahma®, Cass®, Cristal®, Harbin®, Jupiler®, Michelob Ultra®, Modelo Especial®, Quilmes®, Victoria®, Sedrin® oraz Skol®. Nasza tradycja browarnicza liczy ponad 600 lat, łącząc w sobie wiele kontynentów i pokoleń. Od naszych europejskich korzeni sięgających browaru Den Hoorn w belgijskim mieście Leuven, poprzez pionierskiego ducha browaru Anheuser & Co w St. Louis w Ameryce, założenie Castle Brewery w Republice Południowej Afryki podczas tamtejszej gorączki złota w 1886 roku, po browar Bohemia, pierwszy w Brazylii. Jako firma o szerokim zasięgu geograficznym, obecna zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się, wykorzystujemy kolektywny potencjał 175.000 tysięcy naszych pracowników zatrudnionych w prawie 50 krajach na całym świecie. Przychody holdingu AB InBev za rok 2018 wyniosły 54,6 miliardów dolarów (nie licząc przychodów osiągniętych przez joint ventures oraz spółki powiązane).