23 listopada 2019 odbyła się kolejna, czwarta edycja konferencji Moda a biznes. Zdominowana została przez kobiety prelegentki, które opowiedziały o swoich doświadczeniach i wiedzy z branży modowej.
Konferencję otworzyła Joanna Głowacka, właścicielka agencji modelingowej SPOT Management, która jest organizatorem przedsięwzięcia. Opowiedziała m.in o eventach autorskich agencji, którymi są: Project Fashion Day oraz Wro Fashion Foto. Podstawowe cele tych eventów to: aktywizacja środowiska modowego na Dolnym Śląsku, popularyzacja mody oraz stwarzanie nowych kanałów prezentacji marek modowych oraz osób związanych z branżą.
Pierwszą prelegentką była Aleksandra Miernik, absolwentka włoskiej Polimody. Opowiedziała o wielkich graczach przemysłu modowego oraz o tym jak zaistnieć w tym środowisku. Wystąpienie zrobiło na widzach spore wrażenie oraz otworzyło pole do kolejnych pytań. Wydaje się, że dało impuls do refleksji, czy naprawdę należy studiować tak wąski kierunek, jak „Biznes w modzie”, aby odnaleźć się w branży fashion.
Kolejne wystąpienie przygotowała Roma Szafarek, znana wrocławska wizażystka pracująca głównie w branży ślubnej, ale także realizująca sesje modowe i biznesowe. Jej doświadczenia zawodowe dały podstawę do analizy poszczególnych etapów kontaktu z klientem, a także do podkreślenia wagi formalizacji relacji oraz wprowadzenia procedur. Rozważania prelegentki doprowadziły również dyskusji, jak istotne są takie umiejętności interpersonalne, jak empatia, czy asertywność.
Trzecie wystąpienie przygotowała Katarzyna Trocewicz z butiku Piece of k8. Podczas całej konferencji jak bumerang wracał wątek fast fashion oraz kupowania w sieciówkach. Prezentacja Katarzyny Trocewicz finalnie zderzyła światy fast i slow fashion. Prelegentka pokazała pułapki szybkiego, masowego kupowania, ale także trudności związane ze sprzedawaniem mody projektanckiej, a tym samym prowadzenia butiku z modą unikatową. Wykład wywołał kolejne pytania- aby na nie odpowiedzieć, nie wystarczyło jedno zdanie.
Event zakończyło wystąpienie Lindy Parys, fotografki, art director, założycielki jednego z pierwszych w Polsce Concept Store z autorską modą. Obecnie Linda prowadzi agencję kreatywną Fu-Ku Creative Concept, wspierając marketingowo i PR-owo marki modowe. Gościom konferencji starała się przedstawić koncepcję budowy marki osobistej. Główne hasła wystąpienia Lindy to: intuicja, impuls, wewnętrzny krytyk i wewnętrzny geniusz, doświadczenie oraz research.
Prelekcje tworzyły spójną całość i ciekawie się uzupełniały, a niektóre wątki pojawiły się w kilku referatach. Jednak wykłady to nie jedyne ciekawe momenty konferencji. W trakcie spotkania przedstawiciel Empiku przeprowadził konkursy- uczestnicy mieli możliwość wygrania książek o modzie.