Na nasycony już rynek cateringu biznesowego w Polsce weszła z rozwiązaniem, które mocno go zmienia. Zaoferowała internetową platformę łączącą korporacyjnych klientów z dostawcami posiłków. Coraz chętniej korzystają z niej osoby odpowiedzialne za organizację cateringu na spotkania w firmach. Wcześniej, aby zamówić catering, musieli dzwonić do kilku dostawców, zbierać i porównywać ich oferty. Teraz proces można ograniczyć do kilku kliknięć na stronie internetowej. Firma działa od połowy 2017 r. kiedy to pilot projektu został wdrożony w Warszawie.
Dziś usługi Cateringoo są dostępne w największych miastach w Polsce.
Apetyt na sukces
Cateringoo zrodziło się z pasji do zdrowego jedzenia i prostych rozwiązań. Natalia Myszkowska przez lata pracy w korporacjach, a później prowadząc swoją agencję komunikacji, niejednokrotnie organizowała duże konferencje, czy mniejsze wydarzenia firmowe, na które potrzebny był catering. Dzięki temu dobrze poznała branżę gastronomiczną, identyfikując jej mocne i słabe strony. Zauważyła, że mimo dynamicznego rozwoju technologii i digitalizacji, nadal brakuje nowoczesnych rozwiązań zarówno dla osób zamawiających catering biznesowy jak i dla samych firm cateringowych. Zazwyczaj trzeba było dzwonić do kilku dostawców, zbierać i samodzielnie porównywać ich oferty i dodatkowo dostosowywać się do różnych sposobów i terminów płatności. Po stronie dostawcy brakuje systemowego rozwiązania, które pozwoliłoby odciążyć go od procesu przygotowywania ofert i działań sprzedażowo-marketingowych.
Wtedy pojawił się pomysł na stworzenie wygodnego narzędzia, które upraszcza proces zamawiania cateringu biznesowego i zapewnia klientom maksymalną transparentność. Tak powstał pierwszy w Polsce marketplace łączący firmy z lokalnymi i sprawdzonymi dostawcami cateringu.
Dzięki platformie klienci mają możliwość porównania w czasie rzeczywistym ofert ponad 100 firm cateringowych, złożenia zamówienia online i dokonania natychmiastowej płatności. Otrzymują również bezpłatne wsparcie asystenta cateringowego obecnego na każdym etapie zamówienia, aż po jego realizację. Zaletą Cateringoo jest zróżnicowane menu, które obejmuje niemal wszystkie rodzaje jedzenia – od przekąsek typu finger food po lunche czy zdrowe przekąski.
Wyszukaliśmy, przetestowaliśmy i zebraliśmy w jednym miejscu najlepszych dostawców cateringu. Opracowaliśmy z nimi menu dostosowane do potrzeb zamówień w firmach. Nasi klienci mogą zamówić catering tak jak im wygodnie. Online – wybierając jeden z gotowych zestawów na naszej stronie lub stworzyć menu szyte na miarę z naszym asystentem. Dajemy także możliwość skomponowania cateringu od kilku partnerów jednocześnie. Stawiamy na specjalizację tych firm – jedni robią pyszne burgery, inni specjalizują się w słodkościach, jeszcze inni tylko w kawie – wskazuje Natalia Myszkowska.
Rozwiązanie stworzone przez Cateringoo wspiera także właścicieli firm cateringowych i restauracji, które chciałyby oferować swoje dania i przekąski dla korporacji, ale nie mają zasobów i narzędzi, żeby rozwijać się w tym kierunku. Dzięki współpracy otrzymują wsparcie w stworzeniu odpowiedniej oferty atrakcyjnych zdjęć, marketingu i w całym procesie kontaktu z klientem. Cateringoo daje też pewność, że płatność za usługę będzie u dostawcy w ciągu dwóch tygodni.
Naszymi partnerami zostają wyłącznie sprawdzeni przez nas dostawcy. Każdego z nich odwiedziliśmy, spróbowaliśmy menu, poznaliśmy zespół i proces działania. Spełniają oni najwyższe standardy szczególnie jeśli chodzi o jakość dań. Dodatkowym wymogiem jest zakaz używania jednorazowych, plastikowych naczyń czy sztućców. Jest to dla mnie szczególnie istotne, bo uważam że w branży HoReCa troska o środowisko powinna być dla firm priorytetem. Wiem, że wszyscy w branży ze strachem myślą o 2021 roku kiedy to wprowadzony zostanie zakaz używania plastikowych i polistyrenowych pojemników. U nas ten zakaz jest odkąd jesteśmy na rynku. I tu jestem bardzo konsekwentna – dodaje Myszkowska.
Biurowe posiłki od kuchni
Polacy coraz większą wagę przywiązują do zdrowego żywienia, dbania o własne samopoczucie i kondycję oraz zbilansowaną dietę. Przekłada się to na oczekiwania wobec posiłków, czy przekąsek serwowanych podczas szkoleń, konferencji czy spotkań biznesowych. Nie dziwi więc, że coraz więcej firm, także tych w Polsce wprowadza, obok kart sportowych, benefity w postaci dostępu do zróżnicowanych, pełnowartościowych posiłków, czy zdrowych przekąsek np. w postaci owocowych piątków.
Potwierdzają to ostatnie badania Pracuj.pl, z których wynika, że kwestie związane z jedzeniem stanowią dla wielu osób, jeden z kluczowych aspektów pracy.
Ponad 55% badanych chciałoby otrzymywać dofinansowanie do obiadów w pracy, a 81% darmowe owoce i warzywa. 88% zależy na dostępie do dobrze wyposażonej kuchni, a 87% na szerokim wyborze kawy i herbaty. Ponad połowa badanych zadeklarowała też, że wspólne posiłki pozytywnie wpływają na integrację zespołu.
Wierzę, że nawet w warunkach biurowych można spożywać pełnowartościowe, smaczne i zdrowe posiłki. Dlatego zachęcam wszystkich pracodawców, aby tam gdzie to możliwe ułatwiali pracownikom prawidłowe odżywianie np. poprzez regularne finansowanie posiłków, zdrowych przekąsek lub po prostu zadbali o jakość cateringu zamawianego na spotkania, szkolenia, czy inne firmowe wydarzenia. Nie mam cienia wątpliwości, że dobre jedzenie łagodzi obyczaje i pomoga w budowania bardziej przyjaznego środowiska pracy. Ale przede wszystkim wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. – komentuje Myszkowska.
Natalia Myszkowska, założycielka i CEO . Przez ponad 5 lat pracowała w firmie doradczej McKinsey&Company, gdzie zajmowała się komunikacją. Kolejne doświadczenia zawodowe zdobywała między innymi w K&L Gates oraz Bain&Company. Przez 6 lat prowadziła własną firmę doradczą, zajmując się komunikacją i public affairs. Swoje doświadczenia postanowiła wykorzystać do stworzenia Cateringoo.pl. Jest absolwentką zarządzania biznesem na Oxford Brookes University.