Dziś budowanie marki osobistej, wykorzystanie różnych narzędzi i nowych technologii jest nieodłącznym elementem budowania biznesu online. Prowadzenie firmy ma przed nami wiele różnych możliwości, ale także potrzebuje odpowiedniej strategii marketingowej. Wiele osób, szczególnie na początku swojej przygody z biznesem online ma problemy z ustaleniem planu działania, konkretnymi działaniami promującymi produkty czy usługi. Jak to odpowiednio zrobić, na co zwracać uwagę zapytaliśmy ekspertkę marketingu online, Magdalenę Pawłowską.
Świat wirtualny ma dla nas mnóstwo możliwości. Jak go wykorzystać, do zarabiania dobrych pieniędzy?
Magdalena Pawłowska: W dzisiejszych czasach, wirtualny świat jest nieodłącznym elementem naszego życia i staje się coraz ważniejszy w biznesie. Z tego powodu, stworzenie swojego kursu online i budowanie marki osobistej w internecie jest świetnym pomysłem, a nawet koniecznością.
Po pierwsze, wraz z rozwojem technologii, udostępnienie i sprzedaż swojego kursu online stało się prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki licznej ofercie narzędzi i platform edukacyjnych, każdy może stworzyć i sprzedawać swoje kursy w internecie, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej.
Po drugie, budowanie marki osobistej w internecie stało się bardziej popularne i istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki internetowi, możemy dotrzeć do potencjalnych klientów z całego świata i zbudować swoją markę na globalnej skali. Budowanie marki osobistej w internecie pozwala na zwiększenie swojej widoczności w sieci, zbudowanie zaangażowanej społeczności i pozyskanie nowych klientów.
Jakie najczęściej problemy, także te mentalne powstrzymują ludzi przed założeniem biznesu online?
Z mojego długoletniego doświadczenia jako ekspertka od marketingu online, wiem że jednym z najczęstszych problemów, jest brak pewności siebie i niska samoocena. Nierzadko na początku działalności online, różne osoby czują, że ich umiejętności i wiedza nie są wystarczająco dobre, aby konkurować z innymi na rynku. Nie wierzą w siebie i swoje możliwości. Nie jest to jednak regułą, ponieważ, z drugiej strony, są osoby, które już mają pewne doświadczenie, i czują się niepewnie ze względu na porażki lub niepowodzenia w przeszłości. Brak pewności siebie może wpłynąć na sposób, w jaki prezentujemy swoje produkty lub usługi. Może się to odbić na niskiej sprzedaży.
W takich sytuacjach zawsze proponuje, aby skupić sie na swoich mocnych stronach. Starać się zmieniać myślenie. Często powtarzam, że każdy ma w sobie potencjał i możliwości do osiągnięcia sukcesu. Nie należy się poddawać i rezygnować już na starcie.
Dlatego podczas moich szkoleń np. 3-dniowej Kampanii WOW, która odbędzie się już 21-23 kwietnia 2023 roku w Warszawie i online, staram się nie tylko uczyć praktycznych umiejętności, ale także pomóc uczestnikom zbudować pozytywne nastawienie i wiarę we własne możliwości.
W marketingu bardzo ważne są relacje. Nasi odbiorcy, budowanie społeczności. Jak budować takie relacje?
Warto pamiętać, że marketing to nie tylko sprzedaż. Budowanie trwałych relacji z naszymi odbiorcami i społecznością jest niezwykle ważne. W mojej pracy jako ekspertki od marketingu online, staram się budować relacje na co dzień poprzez aktywność w social media, odpowiedź na komentarze, oraz zadawanie pytań, co jest ważne dla mojego odbiorcy. Uważam, że kluczem do budowania trwałych relacji z naszą społecznością jest aktywność i zaangażowanie w interakcję z naszymi obserwatorami. Staram się odpowiadać na komentarze i prywatne wiadomości, aby pokazać, że doceniam ich uwagę i chęć nawiązania kontaktu. Regularnie też zadaję pytania swojej społeczności, aby poznać ich potrzeby i zrozumieć, co jest dla nich ważne.
Już w kwietniu kolejna edycja Twojego szkolenia w Warszawie. Skąd pomysł na zorganizowanie Kampanii Wow?
Kampania Wow to szkolenie, które organizuję już po raz czwarty. Pomysł na jego organizację powstał z mojego doświadczenia jako ekspertki od marketingu online oraz z potrzeb moich klientów, którzy szukają praktycznej wiedzy i narzędzi do efektywnego prowadzenia działań marketingowych.
Poprzednie edycje Kampanii Wow spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, a uczestnicy chętnie dzielili się swoimi pozytywnymi opiniami na temat szkolenia.
Kampania Wow to intensywne szkolenie, podczas którego uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności i narzędzia, które pozwolą im na efektywne prowadzenie nowoczesnych działań marketingowych w swojej firmie lub jako marka osobistai. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają m.in. jak stworzyć dochodowy biznes w oparciu o kursy online i eBooki, najnowsze trendy w marketingu online, sposoby na budowanie trwałych relacji z klientami i zasięgi w mediach społecznościowych, a także skuteczne narzędzia do prowadzenia kampanii sprzedażowych w internecie.
Komu polecasz szkolenie Kampania Wow?
Idealne dla osób, które chcą stworzyć dochodowy biznes ekspercki,rozwijać swoje umiejętności w zakresie marketingu online i… mieć więcej czasu dla siebie. Dobrze skalowalny biznes pozwala nam na spędzenie czasu z rodziną, odpoczynek i wycieczki.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla przedsiębiorczych osób, jak i dla tych, którzy pracują na etacie. Nie muszą od razu zakładać firm, ale mogą wiedzę wykorzystać do rozwoju miejsc w których pracują. Mogą oni także nauczyć się jak zacząć zarabiać na swojej wiedzy poza godzinami pracy lub przygotować się do odejścia z pracy i założenia własnego biznesu. Dodatkowo, zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie marketingu kursów online i kampanii sprzedażowych może stanowić atut w ich karierze zawodowej.
Czyli poznamy strategie marketingowe, możliwości planowania?
Tak! Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak promować swój produkt cyfrowy w Internecie, stworzyć społeczność i efektywnie sprzedawać online, jeśli chcesz uczyć się od najlepszych w branży marketingowej i jeśli chcesz aby to był najbardziej dochodowy rok w historii swojej firmy, musisz tu być.
To wydarzenie jest miejscem, na które ludzie przychodzą aby przygotować cały plan strategii marketingowej na następne 12 miesięcy i dłużej. Uczą się wysoce dochodowych kampanii marketingowych, które mogą wdrożyć przy kursach online czy eBookach, aby zwiększyć swoje przychody i znów zacząć cieszyć się swoim biznesem.
Ja wszystko będę spinać w proces, aby każdy uczestnik wyszedł z gotową strategią i planem na swój biznes online bez względu czy dopiero zaczyna czy już skaluje do dużych rezultatów. Będzie czas na warsztatowe ćwiczenia i to bardzo wyróżnia to szkolenie od innych.
Jeśli chcesz otaczać się podobnie myślącymi przedsiębiorcami, którzy już są tam, gdzie Ty chcesz być, jeśli chcesz uczyć się od osób które zarobiły dosłownie miliony dzięki e-mail marketingowi, mediom społecznościowym, różnym rodzajom lejków sprzedażowych, marketingowi wideo, automatyzacją marketingowemu, Tick Tokowi, i innym narzędziom – to wszystko pojawi się właśnie na tym wydarzeniu.
Na wydarzeniu pojawią się znakomici goście. W jaki sposób dobierałaś gości?
Będziemy gościć osoby, które zarabiają setki tysięcy, a nawet miliony rocznie na produktach cyfrowych. Osoby te są zaangażowane, będą odpowiadać na pytania uczestników.
Każdy prelegent i prelegenta to praktyce, który zarabiają miliony w Internecie. Gościem specjalnym będzie Dominika Żak (założycielka DeeZee)- opowie o budowaniu marki osobistej i społeczności w social mediach.
Pozostałe wspaniałe osoby, które wystąpią to absolwenci moich programów: Paweł Sado i Magdalena Mleczkowska, Bartłomiej i Tobiasz Boral, Bartosz Indygo, Agnieszka Dembińska i Estera Michalak. Kiedyś mali przedsiębiorcy, dziś ich biznesy są warte miliony. Podzielą sie z nami doświadczeniem.
Dziękuje za rozmowę.
MAGDALENA PAWŁOWSKA prekursorka kursów online w Polsce, przedsiębiorczyni, autorka bestsellerowej książki Jedna kampania do wolności (nominowanej w TOP10 najlepszych biznesowych książek 2018 roku w konkursie Economicus) oraz współautorka wraz z Ewą Chodakowską książki Moja Pasja Mój Biznes, prowadząca podcast Marketing MasterClass®, twórczyni Kampanii WOW – największego w Polsce biznesowego szkolenia o kursach online.
Na swoim koncie ma wielomilionowe kampanie sprzedażowe. Pomogła setkom osób wydać kursy i zbudować dochodowe biznesy online. Jej podopieczni regularnie osiągają wyniki 100 000 zł w sprzedaży kursów, a wielu przebiło już pierwszy MILION!
Współpracuje z ekspertami, pomagając im w budowaniu biznesów opierających się na sprzedaży e-produktów. Znani autorzy, trenerzy i osobistości ze świata show-businessu korzystają z jej rad, aby zmonetyzować swoją obecność w internecie.
Jej motto: Dobrze prosperujący biznes jest fundamentem szczęśliwej rodziny.
Więcej na: magdalenap.com
Magdalena na swoim koncie ma wiele udanych kampanii, m.in. dla jednego z klientów, dostarczyła klientów o wartości zakupowej 2,4 miliona PLN podczas dwumiesięcznej kampanii online, przy innej ponad 1 milion PLN przychodu w 15 dni, oraz 600 tysięcy PLN przychodu w 5 dni.
Współtworzyła strategie digital marketingowe dla najpopularniejszego psychologa w Polsce – Mateusza Grzesiaka, i dwie z nich przeprowadziła jako project manager.
Więcej na: