Gadżety reklamowe z logo – dlaczego nadal są istotne w marketingu?
Przeczytasz w 3 minuty

Gadżety reklamowe z logo – dlaczego nadal są istotne w marketingu?

Zastanawiasz się, czy w czasach ogromnej popularności mediów społecznościowych i elektronicznych kanałów pozwalających dotrzeć prosto do klientów tradycyjna reklama ma jeszcze sens? Czy warto inwestować w gadżety reklamowe z logo? Dowiedz się, dlaczego takie upominki nadal są bardzo skuteczną formą wspierania sprzedaży. Przeczytaj nasz artykuł, poznaj argumenty i dobierz akcesoria, które będą idealnie dopasowane do specyfiki Twojego biznesu.

Wzbudzają sympatię otoczenia

Promocyjne gadżety z logo marki Twoi klienci, kontrahenci oraz inne obdarowane nimi osoby najczęściej traktują jako prezent. A kto z nas nie lubi otrzymywać podarków? Ich wręczenie odbieramy jako wyraz sympatii. Podświadomie czujemy, że jesteśmy dla kogoś na tyle ważni, że specjalnie dla nas wybrał upominek, aby sprawić nam radość. Taka osoba zaczyna nam kojarzyć się jako przyjaźnie nastawiona.


Tę psychologiczną zależność możesz wykorzystać nie tylko w życiu prywatnym, ale także w kontaktach biznesowych. Nawet najdrobniejsze prezenty budzą pozytywne skojarzenia i ocieplają relacje. A przecież właśnie na tym zależy Ci podczas promocji swojej marki. Ludzie o wiele chętniej kupują produkty lub zamawiają usługi od firmy, która wydaje się im bliska. Wystarczą drobiazgi, które cieszą oko, a jednocześnie są przydatne na co dzień. Możesz zamówić długopisy z nadrukiem, notesy czy breloczki reklamowe, aby ocieplić wizerunek swojej marki i poprawić samopoczucie dotychczasowych lub potencjalnych klientów.

Zwiększają świadomość i widoczność marki

Upominki reklamowe z nadrukiem to sprawdzony sposób na promocję wizerunku marki i zwiększenie jej widoczności. Personalizowane zestawy prezentowe kojarzą się z profesjonalizmem i pozytywnym podejściem do klienta. Pomogą Ci kształtować relacje z otoczeniem. Takim działaniem wyróżnisz się na tle swojej bezpośredniej konkurencji. Jest to bardzo skuteczny sposób reklamy, ponieważ nie kojarzy się z nachalnością, która obecnie płynie z wielu przekazów marketingowych i przynosi skutek odwrotny od zamierzonego (zniechęca, a nie zachęca).


Pamiętaj jednak, aby zadbać o wysoką jakość swoich gadżetów. Powinny to być rzeczy wykonane z dobrych materiałów, trwałe i estetyczne. Dzięki temu także Twoja firma i oferowane przez nią produkty lub usługi będą kojarzone z solidnością, rzetelnością i dbałością o najdrobniejsze szczegóły.

Przyciągają uwagę potencjalnych klientów

Praktyczne i estetycznie wykonane gadżety reklamowe przyciągają uwagę.
Zadbaj, aby projekt nadruków był spójny z identyfikacją wizualną Twojej marki. Zwróć uwagę na kolorystykę, czcionki i grafiki. Wyróżnij się na tle innych firm ciekawymi detalami.


Wybieraj upominki dopasowane do specyfiki swojego biznesu oraz praktyczne, czyli takie, które mogą być wykorzystane na co dzień. Gdy swoją ofertę kierujesz w stronę biur (np. sprzedajesz materiały eksploatacyjne do drukarek i faksów) możesz zdecydować się na wręczenie pendrive’ów czy zestawów długopisów, które w takiej pracy są bardzo przydatne.


Dobrym pomysłem będą również kubki z nadrukiem, które świetnie sprawdzą się niemal przy każdej okazji. Obdarowane nimi osoby mogą wykorzystać je w firmowej kuchni lub w domu. Wysokiej jakości kubki z cienkiej porcelany znajdziesz w ofercie firmy Mart Ceramic. Są bardzo eleganckie, mają różne kształty, pojemności i kolory, dlatego bez problemu dobierzesz naczynia idealnie dopasowane do swojego gustu oraz marki. Wolisz klasyczną biel czy elegancką czerń? A może prowadzisz agencję reklamową, sklep z rękodziełem lub pracownię projektującą aranżację wnętrz i zależy Ci na przyciągnięciu uwagi nietypowym wzornictwem? Energetyczny żółty, mocny róż czy zieleń z logo marki na pewno pomogą Ci się wyróżnić.


Gadżety reklamowe dobrze dopasowane do gustów i potrzeb grupy docelowej zwiększają prawdopodobieństwo, że obdarowane nimi osoby w przyszłości odwiedzą Twój lokal, skorzystają z usług czy złożą zamówienie na oferowane produkty. Zawsze będą miały bowiem pod ręką dane kontaktowe, a w razie potrzeby swoje pierwsze kroki zrobią w stronę przedsiębiorstwa, które znają.

Wspierają PR firmy

Dobry PR we współczesnej rzeczywistości biznesowej to szereg dużej liczby zsynchronizowanych działań w wielu różnych obszarach. Public relations dawno przestało kojarzyć się z konferencjami prasowymi zwoływanymi przez instytucje publiczne oraz duże korporacje chcące przekazać informacje o swoich działaniach lokalnym mediom. Teraz to połączenie działań online i offline.


Gadżety z logo będą doskonałym wsparciem tradycyjnej reklamy. Możesz wykorzystać je podczas wielu ważnych wydarzeń biznesowych, aby zwiększyć zaufanie do swojej marki. Doskonale sprawdzają się zarówno dla przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek i chcą zwiększyć swoją widoczność, jak i dla dużych marek o ustabilizowanej pozycji, którym zależy na podtrzymaniu pozytywnych relacji z otoczeniem.

Pozwalają łączyć działania reklamowe online i offline

Nadal masz wątpliwości, czy fizyczne upominki z nadrukiem rzeczywiście są opłacalną formą promocji na tle działań online? Pamiętaj, że do klientów możesz obecnie docierać wieloma różnymi kanałami, a ich łączenie przynosi bardzo dobre efekty. Gadżety reklamowe z logo doskonale sprawdzają się w roli nagród w różnych konkursach przeprowadzanych w social mediach.


Długopisy, smycze, breloczki, kubki, naklejki, magnesy na lodówkę i inne akcesoria z logo nie są drogie, a na pewno wzbudzą zainteresowanie i zachęcą odbiorców Twoich firmowych kanałów do większej aktywności. Możesz je rozdawać w zamian za określone cyfrowe działanie (np. najciekawszy komentarz, recenzję produktu, polecenie firmowej strony itp.). Tak wykorzystany budżet na pewno przełoży się na realne zwiększenie sprzedaży.

Jak skutecznie wykorzystać gadżety z logo?

Gadżety reklamowe z logo są najczęściej elementem kampanii promocyjnych prowadzonych podczas branżowych targów, konferencji, sympozjów czy eventów. Mogą być rozdawane na stoiskach lub wręczane uczestnikom wydarzenia przez hostessy. Doskonale sprawdzają się w roli prezentów dla dotychczasowych kontrahentów (w podziękowaniu za udaną współpracę) oraz jako podarki okazjonalne (świąteczne, mikołajkowe itp.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.