Technologie szybko się rozwijają i wpływają na wszystkie dziedziny życia, w tym na proces płatności. Firmy, które chcą zachować konkurencyjną pozycję na rynku, powinny dopasowywać się do zmieniających się oczekiwań klientów, a nawet je wyprzedzać. Wielu konsumentów rezygnuje z tradycyjnych płatności gotówkowych na rzecz wygodnych transakcji bezgotówkowych.
Kupujący są otwarci na nowe rozwiązania i preferują płatności bezgotówkowe, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego dla PolCard from Fiserv. Wynika z niego, że aż 75% osób woli płatności bezgotówkowe, a wielu badanych jest otwartych w przyszłości na takie innowacje jak płatność okiem bądź dłonią. Wiedzę tę powinny wykorzystać m.in. małe firmy, bo umożliwiając realizację transakcji bezgotówkowych, można zwiększyć swoje obroty. Jakie korzyści z instalacji terminali płatniczych najbardziej doceniają przedsiębiorcy?
Dodatkowa ulga podatkowa
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na terminal płatniczy, mogą liczyć na ulgę podatkową. Firma ma prawo odliczyć wydatki poniesione w związku z zakupem i użytkowaniem urządzenia. Kwota ulgi jest zależna od tego, czy firma ma obowiązek posiadania kasy fiskalnej, czy nie. W pierwszym przypadku będzie to 1 tys. zł ulgi rocznie, w drugim 2,5 tys. zł rocznie. Ulgę można odliczyć do dwóch lat od momentu wyposażenia firmy w terminal.
Terminal płatniczy może być zintegrowany z kasą fiskalną
Dzięki połączeniu kasy fiskalnej z terminalem płatniczym kwota, jaką ma uregulować klient, jest przesyłana automatycznie do terminala. Przez to, że sprzedawca nie musi ręcznie jej wprowadzać, obsługa jest sprawniejsza i nie ma ryzyka pomyłki kasowej.
Łatwo dopasować terminal płatniczy do potrzeb firmy
W zależności od branży i charakteru działalności firmy potrzeby mogą być różne. Podstawowe rozróżnienie dotyczy podziału na terminale stacjonarne i mobilne. Urządzenia z pierwszej grupy sprawdzają się w miejscach, gdzie realizacja płatności odbywa się przy stanowisku kasowym. Jest to więc dobra opcja na przykład w sklepie, na stacji benzynowej bądź w hotelu. Z kolei terminale mobilne to propozycja dla firm, gdzie płatność odbywa się w miejscu, gdzie jest klient, na przykład w jego domu lub przy stoliku w restauracji. Rozwiązanie to sprawdzi się m.in. w gastronomii lub firmach usługowych. Wśród wygodnych urządzeń z tej kategorii na uwagę zasługuje terminal płatniczy Ingenico move 3500.
Terminal to szansa na poszerzenie oferty usług
Poza tym, że terminal płatniczy pozwoli na obsługę transakcji bezgotówkowych, może również posłużyć do rozszerzenia oferty o nowe usługi. Za pośrednictwem terminala możliwe jest na przykład na doładowanie telefonu lub wypłata wpłata gotówki na kartę. Każda tego typu transakcja, to dodatkowa prowizja dla przedsiębiorcy.
Program Polska Bezgotówkowa
Konsumenci chętniej robią zakupy w miejscach, w których możliwe są płatności bezgotówkowe, więc obecność terminala płatniczego znacząco podnosi dochody. Dodatkowo, jeśli będzie to pierwszy terminal, to przedsiębiorca może przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa i otrzymać terminal za 0 zł i nie ponosić kosztów przez kolejne 12 miesięcy lub do momentu przekroczenia kwoty obrotu na terminalu 100 tys. zł.
Podsumowanie
irma, która chce dostosować się do oczekiwań klientów, powinna sprostać ich wymaganiom, w tym udostępnić możliwość realizacji płatności bezgotówkowych. Terminal płatniczy jest w tym przypadku kluczowy.