Nie da się ukryć, iż koronawirus pokrzyżował wakacyjne plany wielu ludzi na całym świecie. Polacy wcale nie są tu wyjątkiem, jak ujawnia Google dziś stawiamy na odkrywanie rodzimych miejsc zamiast decydować się na zagraniczne wojaże.
Bez wątpienia turystyka jest jedną z tych branż, która najdotkliwiej odczuła skutki pandemii. Jak przyznaje szef jednego z największych biur podróży Polacy w większości zrezygnowali z zagranicznych wakacji.
Jego słowa doskonale obrazują hasła wpisywane w wyszukiwarkę Google.
“Polacy nie stracili zainteresowania podróżami w czasach koronawirusa. Zmieniły się jednak ich preferencję oraz styl podróżowania. Miejsca i atrakcja w kraju cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem (wzrost udziału polskich destynacji z 60 proc. wyszukiwań podróżniczych w maju 2019 r. do 84 proc. w maju 2020 r.)”- podaje Jacek Bisiński, travel analytical consultant w Google Polska.
Jakie hasła cieszą się największą sławą?
Polacy cały czas wyszukują takie hasła jak: Puszcza Białowieska czy Tatrzański Park Narodowy. Czy to oznacza, że polskie góry przeżyją w tym roku prawdziwe oblężenie? Przekonamy się z czasem.