Grudzień i czas przedświąteczny, to tak samo istotne miesiące dla rekruterów, jak i pozostałe okresy roku. W pierwszej połowie grudnia 2017 r. PEOPLE – jedna z czołowych, polskich firm doradztwa personalnego odnotowała o 46% więcej otwartych procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie (bez uwzględniania prac sezonowych) niż w ostatnich trzech miesiącach. Grudzień to, wbrew powszechnym opiniom, dobry czas na poszukiwanie pracy i budowanie sieci kontaktów. Rekrutacje w tym okresie nie są „zamrażane”, a utrzymujący się na rynku deficyt pracowników dodatkowo skłania firmy do aktywności zmierzającej do pozyskania pracowników – mówi Lucyna Pleśniar (na fot.), Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego PEOPLE.
Większość osób błędnie zakłada, że firmy chwilowo ‘’wygaszają’’ aktywne poszukiwanie kandydatów w okresie przedświątecznym, więc zaprzestają w tym czasie poszukiwania nowej pracy, odkładając te działania na nowy rok. Wielu kandydatów zawiesza przed świętami poszukiwanie pracy i składanie aplikacji, odkładając te działania na styczeń. Zakładają, że w nowym roku pojawi się więcej ofert. Jednak rekruterzy nie zaprzestają poszukiwań z powodu świąt. Złożenie aplikacji w tym okresie może ułatwić rozpoczęcie nowej pracy już na początku nowego roku. Warto w tym okresie także odświeżyć informacje w cv na portalach społecznościowych, takich jak LinkedIn – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego People.
KLUCZOWE KORZYŚCI WYNIKAJĄCE ZE SKŁADANIA CV JESZCZE PRZED NOWYM ROKIEM:
- Większe szanse na wyróżnienie się i szybsze przejście do etapu rozmowy rekrutacyjnej, w związku z mniejszą liczbą aplikacji składanych w grudniu.
- Większe szanse na rozpoczęcie nowej pracy już na początku nowego roku.
- Grudzień w związku z dużą liczbą spotkań o mniej formalnym charakterze sprzyja budowaniu sieci kontaktów i poszukiwaniu pracy.
W grudniu firmy mogą z łatwością zrealizować przynajmniej pierwsze etapy procesu rekrutacyjnego, jakimi są: stworzenie profilu kandydata, uruchomienie poszukiwań, analiza i wstępna selekcja kandydatów. Są to etapy niewymagające obecności osobistej kandydatów. Niejednokrotnie zdarza się, że tuż przed świętami przeprowadzane są wstępne wywiady z kandydatami, by przyśpieszyć proces rekrutacyjny.
Okres świąteczno-noworoczny sprzyja nowym postanowieniom, w tym czasie wiele osób decyduje się na zmianę pracodawcy. Jednocześnie firmy chcą w tej sytuacji znaleźć nowego pracownika w szybkim tempie, by zapewnić ciągłość procesów w organizacji. Grudzień może być więc doskonałym okresem na podjęcie próby znalezienia wymarzonego stanowiska – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego People.
O People Sp. z o.o.
People Sp. z o.o. to jedna z czołowych, polskich firm rekrutacyjnych, działająca na rynku od 19 lat, specjalizująca się w kompleksowej rekrutacji i doradztwie personalnym. Firma oferuje usługi m.in. w zakresie outsourcingu administracyjno-biurowego i kadrowo-płacowego oraz pracy tymczasowej; outsourcingu procesów rekrutacyjnych (RPO) oraz rekrutacji specjalistycznej (Search & Selection), doradztwa HR. People w ramach spółki zależnej Horton International Poland świadczy także usługi Executive Search.
Firma specjalizuje się w projektach rekrutacyjnych i doradczych, między innymi dla branż takich jak: finanse i bankowość, FMCG, SSC/BPO, IT/ technologia, transport, logistyka i spedycja; farmacja, na stanowiska np. w zakresie sprzedaży, marketingu, IT, księgowości, administracji, finansów, obsługi klienta, zakupów, HR.
Centrala firmy zlokalizowana jest w Warszawie. Ponadto Spółka posiada 2 oddziały regionalne: w Gdańsku i Katowicach. Prowadzi rekrutacje dla polskich i międzynarodowych korporacji. Zrealizowała już kilkanaście tysięcy projektów rekrutacyjnych. Wśród klientów spółki są m.in. Unilever, Nutricia Polska, Arla Global Financial Services Centre, Avon Cosmetics, British American Tobacco, Carlsberg Polska, Citi Handlowy, Skandia Życie TU S.A. PWC, PZ Cussons Polska, Johnson&Johnson, Electrolux Poland, Fujitsu Siemens, Hotel Hilton, Huawei Polska, Kompania Piwowarska, McKinsey & Company, Nestle Polska, Pepsi Cola General Bottlers, PGNiG S.A., PHOENIX Pharma Polska, Pfizer, Polpharma, Sanofi Aventis, LUX MED, Labstore Polska, ACS Słuchmed, Raiffeisen Bank, Renault Polska, RWE Stoen S.A., Schenker, Sony Ericsson, Tesco Polska, Wrigley Poland, Xerox Polska, Levi Strauss, Jones Lang La Salle Polska.