Hochland: trzeba być lepszym niż konkurencja
Przeczytasz w 2 minuty

Hochland: trzeba być lepszym niż konkurencja

O dotychczasowym rozwoju, innowacjach i sukcesach z Piotrem Nagalskim, Dyrektorem Marketingu w firmie Hochland Polska Sp. z o.o.

 

Jakie czynniki sprzyjają, a które stanowią barierę dla dynamicz­nego rozwoju rynku serów w Polsce w najbliż­szych latach?

Piotr Nagalski, dyrektor marketingu Hochland Polska (PN): Sery to dość ustabilizowana kategoria z wysoką penetracją oraz wysokim użytkow­nictwem. Zdecydowanie komodytyzacja tej kategorii pozostaje dużym wyzwaniem. Dlatego jestem przekonany, że jedynym sposobem na wartościowy rozwój tej kategorii są innowacje. Hochland od początku swojego istnienia stawia na innowacje. Jako lider brandowego sektora sera, bardzo mocno sta­wiamy na konsumenta i jego potrzeby. Chcemy by nasza marka i oferowane produkty najtrafniej odpowiadały na wszystkie serowe potrzeby. W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument. Na każdym etapie – kreacji, produkcji, dostarczenia do sklepu – dążymy do perfekcji. Musimy być lepsi niż konkurencja. Do tego potrzebujemy kapitału i silnej, stabilnej finansowo firmy.

Nowe kategorie, czy nowe warianty smako­we – w jaki sposób będzie rozwijana oferta Hochland w najbliższej przyszłości?

PN: Stawiamy na ciągłe udoskonalanie naszej oferty poprzez odpowiedni dobór smaków, a nowe kategorie, to strategiczny sposób na rozwój biznesu i całego rynku sera.

Jaką strategię marketingową stosujecie dla wsparcia sprzedaży w handlu nowoczesnym, a jaką w handlu tradycyjnym?

PN: Wszystkie kanały sprzedaży są równie ważne. Spora część naszych nakładów marketingo­wych poświęcana jest nowościom. W tych działaniach stawiamy na masową komunika­cję. To co różnicuje nasze działania w po­szczególnych kanałach, to jedynie element egzekucyjny, strategia i koncepcja działań są takie same dla wszystkich kanałów sprzedaży.

Ja­kich błędów powinni unikać detaliści przy zakupach, ekspozycji, przechowywaniu serów?

PN: Zarządzanie kategorią to dla branży serowej olbrzymie wyzwanie. Sery, to kategoria, w której jest bardzo wysoki poziom substytu­towości spowodowany dużą ilością produk­tów „me too”. Rozwój segmentu Private Label powoduje wartościowy spadek kategorii, który często nie jest kompensowany przez inno­wacje. Długoterminowo może powodować to wartościową erozję kategorii. Olbrzymią rolę w zarządzaniu kategorią muszą odegrać sami detaliści. Ważne elementy w rozpo­częciu zarządzania kategorią to segmentacja i ułożenie półki, eliminacja duplikacji, by móc wprowadzać komplementarne rozwią­zania, mierzenie obrotu i zyskowności z półki i tak też zarządzanie powierzchnią lodówki. Efektywne zarządzanie kategorią to jeden z kluczowych elementów dla detalu, by mógł efektywnie odpowiadać na rosnącą presję na rynku handlu w Polsce.

Piotr Nagalski - Dyrektor Marketingu w Hochland Polska.
Piotr Nagalski – Dyrektor Marketingu w Hochland Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.