Dane wewnętrzne Dott, wiodącego europejskiego operatora mikromobilności, potwierdzają, że sezon e-hulajnóg rozpoczął się na dobre! W pierwszym kwartale 2022 r. liczba przejazdów w Polsce wzrosła o 140%, porównując pierwszy tydzień stycznia z ostatnim marca.
Zwyczaje związane z podróżowaniem ewoluują, ponieważ mieszkańcy europejskich miast stają się mniej zależni od samochodów. Coraz bardziej zdają sobie sprawę z wartości współdzielonych e-hulajnóg i e-rowerów jako niezawodnej oraz wydajnej formy podróżowania. Mamy nadzieję, że ci, którzy po raz pierwszy skorzystali z naszych usług, przekonają się do nich, ponieważ realnie pozwalają uniknąć opóźnień i stresu związanego z korkami, a jednocześnie sprawiają, że miasta stają się czystsze – mówi Borys Pawliczak, dyrektor generalny Dott w Polsce.
Dott to europejska spółka oferująca elektryczne hulajnogi do wypożyczenia na minuty. Misją firmy jest stworzenie miejskiej mikromobilności, która będzie bezpieczna, ekologiczna, komfortowa i dostępna dla wszystkich mieszkańców. Marka Dott obecna jest na 10 rynkach Europy: we Francji (Paryżu, Lyonie, Bordeaux i Marsylii), Włoszech (Turynie, Rzymie, Mediolanie, Veronie i Palermo), Wielkiej Brytanii (Londynie), Niemczech (Kolonii i Bonn), Belgii (Brukseli, Liege, Namur i Gendawie), Polsce (Warszawie, Trójmieście i Poznaniu), Norwegii (Oslo), Finlandii (Helsinkach), Szwecji (Sztokholmie) i Hiszpanii (Madrycie i Maladze). Głównymi inwestorami spółki jest EQT Ventures i Prosus (Naspers). Ideą przyświecającą marce Dott jest stworzenie miast przyjaznych dla mieszkańców – mniej zakorkowanych i wolnych od zanieczyszczeń.