Rozwój YouTube w Polsce oraz coraz większa popularność twórców przyczyniają się do powstawania wielu mitów na ich temat – zarobki, pasje i stosunek do fanów stale rozbudzają emocje. Dla młodego pokolenia najwięksi twórcy z YouTube są bardziej rozpoznawalni niż gwiazdy telewizji.
MeetUp 2017, zorganizowany w Krakowie na początku września, pozwolił ponad 200 twórcom spotkać się z niemal 20 tysiącami fanów, którzy mogli spędzić cały dzień z idolami, zrobić sobie z nimi zdjęcia i zebrać autografy. Spotkanie zorganizowała agencja kreatywna GetHero, a wybór miejsca imprezy okazał się strzałem w dziesiątkę – przestrzeń Tauron Arena Kraków zapełniła się w kilka minut po otwarciu bramek. W tym roku wstęp na imprezę był bezpłatny, choć dla najbardziej oddanych fanów przygotowano bilety Premium. Komunikacja w mediach społecznościowych oparta była na publikowaniu wpisów i filmów przez organizatora, ambasadorów, twórców oraz samych uczestników imprezy, docierając łącznie do 18 milionów użytkowników.
Organizacja spotkania pod Wawelem nie była przypadkowa – Miasto Kraków zostało parterem MeetUp 2017, a w ramach promocji imprezy ambasadorzy, czyli reZigiusz i Izak, przygotowali filmy promujące wydarzenie i miasto. Prestiż wydarzenia podniosła także obecność Rafała Sonika – businessmana, zwycięzcy rajdu Dakar, który wspólnie z reZigiuszem od kilku lat prowadzi wspólne projekty, jak wyprawa na Dakar, sprzątanie Tatr czy wsparcie akcji charytatywnej ReZimy dobrem.
Tegoroczny MeetUp sprzyjał także dyskusjom o Influencer Marketingu, o którym rozmawiano w czasie panelu biznesowego, zorganizowanego w czasie imprezy. Panel rozpoczęła Natalia Grodecka z GetHero, która w krótkiej prezentacji wyjaśniła zebranym gościom jak definiować pokolenie Z, jak do niego komunikować i czego należy się wystrzegać w działaniach kierowanych do młodych ludzi. Kolejni uczestnicy rozwijali zagadnienie Influencer Marketingu w oparciu o własne doświadczenia i spostrzeżenia, co ułatwiło obranie szerszej perspektywy na ten temat. Panel odbył się w jednej z sal konferencyjnych Tauron Arena Kraków i stanowił zamkniętą część wydarzenia, za którą zaproszono wyłącznie przedstawicieli biznesu i mediów.
Uczestnicy MeetUp mieli do dyspozycji trybuny i całą płytę obiektu, na której ustawiono stoiska sponsorów imprezy. PolskiBus.com zorganizował przyjezdnym podróż z różnych części kraju, a Monte Snack oraz Lay’s zadbały o to, żeby nikt nie zgłodniał. Małopolska zachęcała do wycieczek rowerowych wraz z Magic of Y, a HP zadbał o zdjęcia z imprezy. Obojętnie nie dało się przejść również obok stoisk Garniera i Herlitza.
Warto podkreślić także rolę ambasadorów MeetUp 2017, czyli reZiego i Izaka, którzy nie tylko promowali samo wydarzenie na własnych kanałach na YouTube, ale w dniu imprezy od rana spotykali się z fanami, pozowali do zdjęć i wielokrotnie występowali na scenie głównej. Każdy z ambasadorów swój dorobek opiera na wieloletnim budowaniu społeczności odbiorców, którzy ufają ich słowom i podzielają entuzjazm. Na scenie nie zabrakło także innych twórców, jak Multi, Poszukiwacz, Dezy, Naruciak, Topowa Dycha, Cyber Marian. Różnorodna forma ich wystąpień i tematyka poruszana na scenie wzbudzała ogromne zainteresowanie zgromadzonych fanów.
– MeetUp® 2017 był wyjątkowo rodzinną imprezą, na której doskonale bawili się zarówno młodzi fani, jak i ich rodzice i opiekunowie. Zależało nam na stworzeniu atmosfery, która odda pozytywne emocje, towarzyszące twórcom. Zaprosiliśmy YouTuberów, którzy swoją postawą dają dobry przykład młodzieży, czego dowodem jest zaangażowanie reZigiusza i Izaka jako ambasadorów wydarzenia – mówi PAWEŁ KOWALCZYK, WICEPREZES ZARZĄDU GETHERO