Firmy Nature’s Sunshine Products Poland Sp. z o.o. i e-point SA zostały przyjęte w poczet członków Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej: Nature’s Sunshine jako członek oczekujący, a e-point jako pozabranżowy członek wspierający. Zepter International Poland Sp. z o.o. i Energetyczne Centrum S.A., po upływie dwunastomiesięcznego okresu próbnego, dołączyły do grona członków wspierających PSSB.
Walne Zebranie Członków PSSB w dniu 17 czerwca 2015 r., zdecydowało o przyjęciu do swojego grona dwóch kolejnych przedsiębiorstw. Podstawowym wymogiem, jaki muszą spełnić firmy kandydujące do Stowarzyszenia, jest całkowita zgodność ich działań z regulacjami konsumenckimi obowiązującymi w Polsce oraz postanowieniami Kodeksu Sprzedaży Bezpośredniej PSSB. Kandydaci zobligowani są do udostępnienia do przeglądu dokumentów dotyczących relacji między przedsiębiorstwem a konsumentami oraz firmą i jej przedstawicielami (dystrybutorami), m.in.: umów o współpracę, umów handlowych, broszur sprzedażowych, ulotek reklamowych, materiałów szkoleniowych i planów marketingowych. Po przeprowadzonym przeglądzie Administrator Kodeksu PSSB sporządza opinię, na podstawie której Zarząd Stowarzyszenia podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata w poczet członków oczekujących na okres kandydacki jednego roku. Okres ten jest niezbędny na dostosowanie wszystkich dokumentów i działań firmy do wymaganych standardów. Po upływie roku, ponownej weryfikacji dokumentów i pozytywnej opinii Administratora Kodeksu PSSB, przedsiębiorstwa mogą zostać pełnoprawnymi członkami Stowarzyszenia.
W procesie weryfikacji przedsiębiorstw kandydujących do Stowarzyszenia niezwykle istotny jest ich wizerunek rynkowy. W tym celu PSSB konsultuje się z rzecznikami konsumentów, organizacjami konsumenckimi i ze stowarzyszeniami poza granicami Polski w przypadku przedsiębiorstw działających na wielu rynkach.
– Dostrzegamy coraz większe zainteresowanie firm sprzedaży bezpośredniej wstąpieniem w szeregi naszej organizacji. To bardzo dobry sygnał. Cieszy nas, że firmy chcą działać uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie budować swój pozytywny wizerunek zarówno wśród konsumentów, jak i osób zainteresowanych podjęciem współpracy z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej. Członkostwo w Stowarzyszeniu jest potwierdzeniem wiarygodności, przejrzystości i poszanowania praw konsumentów przez należące do niego przedsiębiorstwa i ich współpracowników – mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.
Nature’s Sunshine Products Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie to firma sieciowa, światowy producent i dystrybutor najwyższej jakości naturalnych suplementów diety oraz kosmetyków. Firma powstała w 1972 roku w Utah i obecna jest na 40 światowych rynkach. Do Polski weszła w 2010 roku roku. Jej produkty, takie jak: chlorofil w płynie, sok owocowy Zambroza, pasta do zębów Sunshine Brite, czy maść do masażu Tei-fu mają zarówno certyfikaty amerykańskie GMP (Good Manufacturing Practice), aprobatę FDA (Food and Drug Administration), jak i polskie certyfikaty Głównego Inspektora Sanitarnego.
e-point SA z siedzibą w Warszawie to polski, wiodący producent innowacyjnych systemów internetowych „szytych na miarę” między innymi dla firm sprzedaży bezpośredniej. Firma projektuje, buduje i serwisuje specjalne systemy e-business, takie jak sklepy internetowe, systemy obsługi zamówień, bankowości elektronicznej, serwisy internetowe i portale korporacyjne w modelu RWD oraz rozwiązania typu omnichannel dla branży finansowej. Ma wieloletnie doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów. Jej systemy e-commerce funkcjonujące w 31 krajach i 46 różnych językach pozwalają klientom osiągać unikalną przewagę konkurencyjną, przyczyniają się do trwałego wzrostu sprzedaży i minimalizacji kosztów.