Na początku maja 2020 bydgoska PBH SA, właściciel marki odzieżowej QUIOSQUE, nie wznowiła działalności handlowej w 32 lokalizacjach własnych. Obecnie zdecydowała się na otwarcie połowy z tych salonów.
Mimo otwarcia galerii handlowych, Polacy bardzo sceptycznie podchodzą do wizyt i zakupów w takich miejscach. Obowiązujące nadal restrykcyjne zasady higieniczno-sanitarne zmieniły charakter i postrzeganie przez klientów tego typu placówek. Obawa przed zarażeniem koronawirusem oraz brak możliwości skorzystania z różnorodnej, pełnej oferty i atrakcji dostępnych do tej pory, skutecznie zniechęcają przed odwiedzaniem centrów handlowych.
Bezprecedensowa sytuacja, związana z pandemią COVID-19 zmusiła nas do podjęcia głębokiej analizy możliwości wykonywania umów najmu z galeriami handlowymi na dotychczasowych zasadach. W prawie 30% sklepów własnych odstąpiliśmy od umów i nie otworzyliśmy ich po 4 maja – mówi Agnieszka Krzywańska Dyrektor Zarządu PBH SA.
Podjęliśmy rozmowy z wszystkimi Wynajmującymi, reprezentującymi zarówno sklepy własne, jak i te działające na zasadzie franczyzy. Naszym celem jest doprowadzenie stawek czynszów do poziomu pozwalającego na utrzymanie sklepów przy obecnym, niskim poziomie wejść. Na dzisiaj porozumieliśmy się z połową Wynajmujących spośród sklepów, gdzie odstąpiliśmy od umów, jak również z większością tych, gdzie kontynuujemy działalność handlową. – mówi Agnieszka Krzywańska Dyrektor Zarządu PBH SA.
Wraz z narodową kwarantanną i restrykcjami sanitarnymi zmieniły się zwyczaje zakupowe klientów, koncentrując się na obszarze on-line. Spadek zainteresowania klientów odwiedzinami i zakupami w galeriach handlowych oznacza negatywny i trwały wpływ na poziom przychodów w tym kanale sprzedaży. PBH SA dąży do konstruktywnego dialogu z centrami handlowymi, aby wypracować rozwiązania uczciwe dla obu stron, dostosowane do nowej rzeczywistości gospodarczej i społecznej.