Największym zasobem firmy są ludzie – dotyczy to zwłaszcza branż o wysokiej wartości dodanej: IT, usługowej, ale też wielu innych. Jak zatem podnieść wartość firmy, pozyskując najlepszych pracowników? Przenieść proces rekrutacji do miejsca, gdzie i tak spotykamy się wszyscy. Do sieci.
Zarządzający firmami doskonale wiedzą, że kluczowym momentem w budowaniu dream teamu jest pozyskanie odpowiednich kandydatów i optymalizacja – również czasowa – całego procesu rekrutacji. Ale wiedzieć, nie zawsze znaczy potrafić. Jakich zatem narzędzi użyć, by w niedługim czasie stworzyć długą listę najciekawszych kandydatów, spośród których wybierzemy najlepszych? Pierwszym i naturalnym wyborem w wypadku rekrutacji zewnętrznej są dziś ogłoszenia na portalach i serwisach pracy w sieci.
Nie bój się widełek
W Polsce to jeszcze nie do końca reguła, ale na pewno standard wyczekiwany przez poszukujących pracy. O co chodzi? O podawanie w ogłoszeniach o pracę przedziału proponowanych zarobków. Najlepsi z najlepszych nie szukają przecież pracy jakiejkolwiek, ale zajęcia naprawdę dobrze płatnego. Nie od dziś wiadomo na przykład, że zarobki programistów są jednymi z lepszych na rynku specjalistów, ale różnice w poszczególnych ofertach mogą być znaczne. Dlatego, aby pozyskać najbardziej wartościowych pracowników, warto pokusić się o podanie przedziału płacowego, który da dobrą podstawę do rozmów o wynagrodzeniu na dalszych etapach postępowania rekrutacyjnego i daje czytelny sygnał o tym, że naszego partnera traktujemy poważnie.
Zadbaj o renomę
Najlepsi z najlepszych chcą nie tylko dobrze zarabiać, ale również pracować w miejscu przyjaznym i oferującym autentyczne możliwości rozwoju. Ogłoszenia o wolnych etatach będą przeglądali więc uważnie i z pewną dozą dystansu również pod tym kątem. Poza brzegowymi warunkami finansowymi interesuje ich również opinia o firmie i jej renoma, dlatego to na niej powinni skupić się przedsiębiorcy, którzy chcą pozyskiwać „perły”. Jeśli w wyszukiwarkę internetową wpiszesz nazwę dowolnego przedsiębiorstwa i dodasz frazę „opinie”, w pierwszych wynikach zostaniesz przeniesiony na stronę serwisu pracy GoWork. To istotna przewaga. Na rynku pracownika, który ma szeroki wybór potencjalnych pracodawców – dostęp do autentycznych opinii pracowników o pracodawcy jest po prostu kluczowy.
Na GoWork znaleźć można ponad 3 miliony opinii użytkowników na temat mniejszych i większych przedsiębiorstw w całym kraju, ale na tym nie koniec. W zakładce Aktualności możesz zaprezentować aktualności z życia twojej firmy: zdjęcia z firmowych eventów i codziennej pracy. To również doskonały sposób na twórcze kreowanie marki przedsiębiorstwa. Oraz sposób – na pozyskanie najlepszych.