25-lecie działalności firmy, urodziny przełożonej czy odejście na emeryturę dyrektora działu – to tylko niektóre okazje do wręczania prezentów biznesowych. Łączy je zwykle to samo pytanie: co kupić? Prezent biznesowy powinien być przede wszystkim elegancki, wartościowy i odpowiednio zapakowany.
Relacje biznesowe z szefem możemy podzielić na typowo formalne i mniej formalne. To najważniejsza rzecz, jaką powinniśmy się kierować przy wyborze prezentu biznesowego. W przypadku relacji formalnych, prezent musi być dystyngowany. Przy mniej formalnych relacjach możemy pozwolić sobie na prezent z humorem, oczywiście w granicach dobrego smaku. W obu przypadkach nie może to być nic intymnego, prywatnego i spoufalającego z szefem, ani stawiającego go w dwuznacznej sytuacji. Jednak, jeśli hobby przełożonego jest powszechnie znane, prezent może być związany właśnie z nim.
Wartościowy, ale niekoniecznie drogi
Prezent dla szefa powinien być wartościowy. Nie oznacza to jednak, że ma być drogi. Pamiętajmy, że nie zawsze jakość i wartość idą w parze z wysoką ceną. Przy wyborze podarunku, starajmy się wybrać coś unikalnego, nieprodukowanego masowo, a wręcz niszowego. Warto pomyśleć o takim prezencie odpowiednio wcześniej, aby być może kupić upominek, wykonany ręcznie na zamówienie. Taki prezent z pewnością podkreśli rangę okazji jego wręczania i sprawi przyjemność nawet najbardziej wymagającemu szefowi. Istotne jest także, aby podarunek był solidny i wykonany z wysokiej jakości materiałów.
„Najbardziej oryginalnym prezentem dla szefa jest album dokumentujący czas spędzony w firmie. Zdjęcia wykonywane na spotkaniach integracyjnych, konferencjach, wyjazdach służbowych, wzbogacone odpowiednimi komentarzami są doskonałym materiałem do przygotowania wzruszającej pamiątki. Warto zadbać o wysoką jakość druku i oprawy, aby album nie zniszczył się po kilkakrotnym obejrzeniu, a zdjęcia miały naturalne kolory i nie wyblakły po latach. Album bardzo elegancko prezentuje się w dedykowanym do niego pudełku. Przygotowanie materiału do takiego prezentu wymaga sporo wysiłku od pracowników, a przecież to właśnie ich zaangażowanie ma dla szefa największą wartość. Tego rodzaju upominki robią bardzo duże wrażenie i wzbudzają mnóstwo pozytywnych emocji. Sympatyczną formą prezentu może być również samo pudełko, w którym wręczane są zdjęcia, życzenia czy dedykacje” – mówi Aleksandra Fularska, współwłaścicielka firmy Estimo, wykonującej eleganckie albumy i opakowania na wartościowe przedmioty.
Opakowanie jest równie ważne, co sam prezent
Opakowanie jest niezbędne, aby jak najdłużej utrzymać zaciekawienie obdarowywanego samym prezentem. Powinno być eleganckie i starannie wykonane, aby należycie podkreślało wartość upominku. To też dobre miejsce, aby umieścić dedykację lub cytat, pasujące do okazji. Eleganckie opakowanie stanowi wartość dodaną do samego prezentu.
„Opakowanie powinno być starannie dobrane do upominku. Estetyczne, porządne i trwałe może zostać wykorzystane ponowie i będzie równie miłą pamiątką co sam prezent. W swojej nowej roli będzie służyło długie lata, przypominając okazję wręczenia” – zapewnia Aleksandra Fularska z Estimo.
Okoliczności wręczenia prezentu
Bardzo ważne są okoliczności wręczania prezentu i atmosfera. Warto ustalić, kto wręczy prezent oraz przygotować krótkie przemówienie. Przemówienie powinno być lekkie i z humorem, aby obdarowywana osoba poczuła się dobrze. Na wręczanie upominku szefowi należy także przeznaczyć odpowiednią ilość czasu i zaplanować porę, aby żaden z pracowników nie miał wtedy do realizacji ważnych zadań, które uniemożliwią mu uczestnictwo. Jeśli osobą obdarowywaną jest kobieta, warto do upominku dołączyć bukiet kwiatów.
Estimo to rodzinna firma założona w 2013 roku przez małżeństwo Aleksandrę i Tomasza Fularskich, którzy projektują i wykonują unikalne, luksusowe opakowania. Pomysłodawcą Estimo jest Tomasz, który po ponad 20 latach pracy w dużej firmie wydawniczej, zdecydował się na ukończenie studiów artystycznych i założył własną działalność. Firma mieści się w Jedliczach pod Łodzią. Estimo to ludzie z pasją, którzy własnoręcznie wykonują opakowania na wyroby luksusowe oraz działa sztuki, aby podkreślić ich kunszt i wartość. Firma działa zarówno na rynku polskim, jaki zagranicznym, realizując zlecenia najbardziej wymagających klientów.