Już 18 marca ruszy nowy sezon testów Meridy, jednej z czołowych marek rowerów świata. Mobilne Centrum Testowe odwiedzi wiele miejsc w całej Polsce, by każdy chętny mógł sprawdzić na trasie najlepsze modele tej marki, m.in. znane z najważniejszych wyścigów kolarskich rowery górskie i szosowe. Już teraz można się zapisać na konkretne testy.
Już 18 marca w trasę po Polsce ruszy Mobilne Centrum Testowe, czyli ciężarówka wypełniona najwyższej klasy rowerami jednej z czołowych dwukołowych marek świata. Ponad 30 rowerów będzie można przetestować w ponad 30 lokalizacjach. Podczas całodniowych testów każdy zainteresowany może wypróbować na trasie głównie górskie i szosowe karbonowe rowery Merida, w tym modele znane z najważniejszych wyścigów na świecie. W jak najlepszym doborze testowego roweru pomoże to, że każdy model będzie dostępny w kilku rozmiarach. – Zainteresowanie naszymi testami jest bardzo duże, jeszcze większe niż w poprzednim premierowym sezonie. Między innymi z tego powodu postanowiliśmy uruchomić zapisy on-line, które pozwolą zarezerwować konkretny rower Merida w dogodnym terminie i miejscu – mówi Anna Bara, marketing manager Merida Polska. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny na www.rowerymerida.pl/testy.
Zarezerwowany model w wybranym dla siebie rozmiarze będzie gotowy do testów o wskazanej godzinie w określonym w formularzu miejscu. Podczas każdego z przystanków ciężarówki Meridy będą obowiązywały także godziny „open” dla osób, które nie zapisały się wcześniej na testy. W tych godzinach rowery będą wypożyczane zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”, jedynie zapisy on-line gwarantują dostępność konkretnego modelu w wybranym dla siebie rozmiarze. Na stronie internetowej akcji znajdują się szczegółowe informacje dotyczące modeli, które wypełniają w tym roku Mobilne Centrum Testowe. Nie zabraknie wśród nich górskich nowości, takich jak premierowych ultralekkich wersji Meridy Big.Nine, Big.Seven i Ninety-Six czy Scultury Disc, szosówki z hamulcami tarczowymi.
Sprzęt legendy i lniane biowłókna
Miłośnicy MTB nie powinni przejść obojętnie obok dostępnych w Mobilnym Centrum Testowym nowych wersji Meridy Big.Nine i Big.Seven, które zbierają świetne recenzje testerów opiniotwórczych mediów rowerowych. Rowery łączy ten sam kształt ramy i wiele szczegółowych rozwiązań. Przeznaczona do testów Merida Big.Nine Team waży zaledwie ok. 8,5 kg, jednak premierową odsłonę hardtaila wyróżnia także wysoki komfort, duża sztywność, a nawet aerodynamika. To właśnie na tym rowerze startuje Gunn-Rita Dahle Flesjaa, najbardziej utytułowana kobieta w historii MTB, mistrzyni olimpijska, dziesięciokrotna mistrzyni świata, zwyciężczyni 29. wyścigów Pucharu Świata. – Wszystkie zmiany wprowadzone do nowego modelu odpowiadają trendowi, by czuć się z rowerem jedną całością – mówi Dahle Flesjaa.
Idealne zespolenie z rowerem, a także większe bezpieczeństwo i precyzję prowadzenia zapewnia nowoczesna geometria ramy. Zmianom geometrii towarzyszy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jedną z nowości jest wykorzystanie w ramie Big.Nine rur zoptymalizowanych pod kątem aerodynamiki, bardzo zbliżonych do tych tworzących Sculutrę, czołowy szosowy model Meridy. Jak najmniejsze opory powietrza mogą mieć znaczenie m.in. na długich prostych odcinkach w maratonach MTB. Górską alternatywę dla hardtaili Meridy stanowią w Mobilnym Centrum Testowym modele Ninety-Six i One-Twenty, czyli tzw. fulle, rowery z pełnym zawieszeniem. Wszystkie dostępne do testów modele są wypełnione zaawansowanymi technologiami. Jedną z nich jest zastosowanie lnianych biowłókien wplecionych w strukturę karbonu tworzącego ramę. Pochłaniają one drgania na trasie i zwiększają komfort na nierównościach.
Rower robi różnicę, jak powiedzieć żonie?
Wszyscy, którzy zamiast jazdy w terenie wolą szybkie przemykanie na szosie, również znajdą w ciężarówce Meridy coś dla siebie. Zainteresowanie może wzbudzić Scultura Disc 5000, czyli wersja roweru, którego premiera odbyła się przed legendarnym wyścigiem Paryż-Roubaix 2016 i zachwyciła już wiele najważniejszych kolarskich i rowerowych mediów świata. Hamulce tarczowe wciąż jednak budzą kontrowersje wśród szosowych tradycjonalistów. Testy mogą pomóc zweryfikować swoje stanowisko w tej sprawie. – Myślę, że tarcze dają przewagę. Czas reakcji jest z nimi dużo krótszy, to istotne nie tylko podczas wyścigów, ale także w ruchu ulicznym. Gdy kontrolujesz swoje hamulce, kontrolujesz swój rower – mówi Marko Kump, który ścigał się na Sculturze Disc w Paryż-Roubaix. – Gdy tylko ludzie będą mieli okazję przejechać się na rowerze szosowym z hamulcami tarczowymi, trudno im będzie wrócić do szosówki z hamulcami szczękowymi – uważa Patrick Laprell z działu badawczo-rozwojowego Meridy. W ciężarówce znajdzie się także model aero, czyli Merida Reacto 7000-E z elektrycznym osprzętem. Na etapie projektowania spędziła ona niezliczone godziny w tunelu aerodynamicznym, by zapewniać jak najmniejsze opory powietrza na trasie. Na jednej z wersji Scultury oraz Reacto ściga się m.in. Vincenzo Nibali z grupy Bahrain-Merida, zwycięzca wszystkich trzech wielkich tourów (Giro d’Italia, Tour de France, Vuelta a Espana). W Mobilnym Centrum Testowym będzie dostępna także Merida Speeder 4000, czyli karbonowy rower szosowy z prostą kierownicą.
– Najlepiej samemu sprawdzić, jak jeździ dany model. Po takich testach mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że dobry rower robi różnicę – powiedziała Marta Romanowska, jedna z uczestniczek ubiegłorocznych testów. – Ciężko opisać na gorąco wrażenia z jazdy, aż cały się trzęsę – przyznał tuż po jeździe Arkadiusz Foltak, który również wziął w nich udział. Wszyscy zainteresowani mogą dzięki ciężarówce Meridy zapoznać się z typami rowerów, które były dla nich dotąd zupełnie obce. – Ścigam się w MTB i nigdy nie byłem przekonany do „szosy”, ale to się zmieniło. Mam o czym marzyć, zastanawiam się tylko, jak przekonać żonę do zakupu nowego modelu – uśmiechał się Dariusz Gembara po ubiegłorocznych testach w Warszawie. Dzięki nowym testom Meridy od marca można samemu przekonać się o tym, jaką różnicę robi dobry rower.
Już teraz warto sprawdzić lokalizacje testów i zarezerwować sprzęt dla siebie na www.rowerymerida.pl/testy.