Poszukiwanie upominków dla kontrahentów i klientów w biznesie jest wyzwaniem. Powinny być one niezobowiązujące, sprawić przyjemność obdarowanemu, ale mieć również konkretną wartość. I tu z pomocą przychodzą Marta Jezierska i Alicja Wdziękońska, siostry prowadzące firmę PudelkaPrezentowe.pl
BWL: Czy klienci poszukujący „koszy prezentowych” wolą gotowe zestawy, czy wybierają możliwość personalizacji?
Jeżeli mówimy o osobach prywatnych, to zdecydowanie częściej wybierają one gotowe zestawy, często z wysyłką bezpośrednią do osoby obdarowywanej. Natomiast firmy najczęściej oczekują pełnej personalizacji. Czyli obrendowują pudełka lub skrzynki własnym logo i dodatkowo chcą mieć wpływ na zawartość prezentu. Oferujemy wiele metod personalizacji, więc jest w czym wybierać.
BWL: Jak podejmujecie Panie decyzję o tym, co znajdzie się w zestawie?
Przygotowujemy zestawy sezonowo, czyli kilka razy w roku zmieniamy naszą ofertę pod konkretny okres, wydarzenia lub święta. Obecnie wprowadzamy kosze wielkanocne i wiosenne. Niebawem pojawią się ślubne. Od początku istnienia firmy zależało nam na tym, aby kosze, pudełka i skrzynki były wysokiej jakości i zawierały produkty niedostępne masowo w marketach. Dlatego często w zestawach pojawiają się produkty unikatowe, z polskich manufaktur albo sprowadzone przez nas samodzielnie, np. z Włoch. Także na targach szukamy firm, które nie prowadzą jeszcze sprzedaży w Polsce. Aby produkt wszedł do oferty, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim musi smakować, nie być przepełniony chemią, mieć ładne opakowanie i pasować do reszty zestawu. To są główne czynniki, które decydują o tym, czy produkt wprowadzimy do oferty, czy też nie.
BWL: Na co – poza jakością produktów − warto zwrócić uwagę, wybierając firmę, która ma dostarczyć kosze prezentowe?
Najważniejszą kwestią jest legalność prowadzonego biznesu. Często widząc w internecie ciekawy produkt spożywczy, nie zastanawiamy się nad jego pochodzeniem ani nad tym, w jakich warunkach był przygotowany. Szczególnie uczulam naszych klientów przed świętami, gdy firmy produkujące kosze prezentowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Aby móc prowadzić taką działalność, należy być wpisanym do rejestru zakładów podlegających kontroli sanepidu. Mówiąc prościej: być właściwie przygotowanym do produkcji lub sprzedaży żywności i mieć koncesję na sprzedaż alkoholu. To jest bardzo ważne. Wyobraźmy sobie sytuację, że wręczamy klientowi prezent w ramach podziękowania za cały rok współpracy, a on znajduje tam produkt, który jest zepsuty, bo był przechowywany w nieodpowiednich warunkach.
BWL: Jak rozpoznać firmę, która nie ma takiego wpisu?
Najprościej poprosić o okazanie wpisu. Każda legalnie prowadzona firma posiada taki dokument wydawany przez sanepid po przebytej pozytywnie kontroli.
BWL: Czego jeszcze poszukający koszy prezentowych klienci nie są zwykle świadomi?
Gdy mówimy o koszach prezentowych, to na myśl przychodzi nam kosz wiklinowy zawinięty w kilka metrów folii celofanowej… coś okropnego. Na szczęście w naszej ofercie nie ma takich pamiątek z lat 80-tych. Oczywiście bardzo dużą rolę dla nas odgrywa opakowanie, ale takie, które można ponownie wykorzystać. Inspiracją do projektu pudełek wykorzystywanych przez nas były najlepsze marki domów mody. Nasze opakowania są doskonałej jakości i chciałybyśmy, aby ich nie wyrzucano i dostawały drugie życie. Chociażby skrzynie drewniane. Są one wykonane w Polsce z drewna sosnowego i po opróżnieniu znajdują zastosowanie w kuchni, garderobie albo w garażu. Wiemy od naszych klientów, że świetnie sprawdzają się też jako skrzynie na zabawki.
Inną ważną kwestą jest zawartość opakowania. Staramy się, ale jest to obecnie bardzo trudne, wybierać produkty z ekologicznych upraw lub przynajmniej bez zbędnej chemii oraz produkty oznaczone znakiem Fair Trade. Szczególnie staramy się wspierać polskich producentów, ponieważ są na naszym rynku doskonałe produkty świetnie nadające się do zestawów prezentowych. Prowadzimy nowoczesną firmę i dbanie o środowisko jest jednym z jej obowiązków. Pożegnanie się z folią i celofanem podczas przygotowywania zestawów stanowiło ważny krok na tej drodze.
BWL: Co ciekawego pojawi się w najnowszej ofercie firmy?
Już niedługo wprowadzimy alternatywę dla celofanu. Kosze będą pakowane w woreczki z tkaniny, takie które można wykorzystać ponownie podczas zakupów, na owoce lub pieczywo. W ten sposób nowi nabywcy zyskają nie tylko kosze, skrzynie i pudełka, w których mogą przechowywać swoje skarby, ale również ekologiczne opakowanie na żywność