Pewność siebie, asertywność, a także otwartość i pozytywne nastawienie – czy te cechy powinna posiadać każda kobieta, która marzy o biznesie? Czy systematyczna praca nad nimi pozwoli na osiągnięcie sukcesu oraz stanie się współczesną businesswoman? Coraz częściej płeć piękna decyduje się na założenie własnej firmy, która przyniesie satysfakcję. Jaka zatem jest współczesna kobieta sukcesu i dlaczego decyduje się na założenie firmy?
Po pierwsze umiejętności
Przedsiębiorcze myślenie i zdolność szybkiego podejmowania decyzji są jednymi z najważniejszych wyróżników kobiety sukcesu. Dzięki nim z pełną świadomością rozwiązuje trudne kwestie. Potrafi wybiegać myślami poza schematy oraz analizować pojawiające się trendy dzięki czemu, tworzy nowe i przemyślane strategie działania. Istotną wartością jest jasność myślenia, która pozawala zachować dystans, a także powściągliwość w emocjach. To właśnie one często determinują zachowanie kobiet. Businesswoman analizując swoje otoczenie, doskonale potrafi rozpoznać jego potrzeby i zastosować konkretne narzędzia, które przełożą się na korzyści. Samodzielnie wychodzi z inicjatywą, nie czekając na wskazanie drogi.
Duże znaczenie mają zdolności zarządcze i umiejętność motywowania samej siebie oraz innych. Kobieta biznesu efektywnie potrafi dysponować swoim czasem i wartościować codzienne sprawy – od najważniejszych, do tych, które może na daną chwilę odłożyć. Kobiety, które obecne pracują w naszej społeczności biznesowej, przede wszystkim wyróżnia umiejętność budowania relacji. Dzięki której zmniejszają dystans pomiędzy firmą a klientem. Co więcej, pozwala ona na poznanie nowych osób i budowę relacji biznesowych, na które stawiamy duży nacisk w naszym akceleratorze innowacyjnych biznesów – mówi Michał Nowak, manager Business Link Trójmiasto.
Po drugie cechy charakteru
Bizneswoman jest przede wszystkim pewna siebie. Znając swoją wartość, z łatwością przychodzi jej realizowanie celów. Otwartość pozwala jej na poznawanie nowych ludzi i nawiązywanie kontaktów, które w przyszłości mogą wspomóc biznes. Każda kobieta jest inna, inaczej też prowadzi swój biznes. Najważniejsze aby znać swoje mocne i słabe strony, oraz potrafić je wszystkie przekuć na sukces. Jeśli się to udaje, naturalnie powstanie silna, personalna marka – mówi Magdalena Pawłowska, właścicielka INSOURCE Marketing & PR Agency.
Cechą charakteru, która na co dzień pozwala zdystansować się do problemów jest przede wszystkim optymizm, uprzejmość i poczucie humoru. Mają one również duże znaczenie w codziennej pracy z zespołem i w relacjach biznesowych. Współpraca z osobą, od której czuć pozytywne wibracje jest przyjemnością. Wewnętrzne flow i empatia wpływają na zrozumienie potrzeb klientów oraz właściwe dopasowanie dla nich oferty. Istotną cechą jest również kreatywność, która umożliwia wyróżnienie się wśród konkurencji oraz zdobycie uwagi i zainteresowania potencjalnych kontrahentów.
Coraz więcej przedsiębiorczych kobiet
Według badań CBOS z 2007 roku 1/3 Polek myśli lub myślała o własnym biznesie, a ponad 90% kobiet zgadza się ze stwierdzeniem, iż własna firma daje poczucie niezależności. Dlatego też zauważalny jest wzrost liczby zakładanych firm przez kobiety. Sama przez kilkanaście lat pracowałam w korporacjach i w pewnym momencie stwierdziłam, że nie realizuję tam swoich pasji, nie robię tego, co sprawia mi satysfakcję i chyba nie powinnam tracić więcej czasu na wykonywanie pracy wbrew sobie. Stąd decyzja o odejściu z firmy i rozpoczęciu własnej drogi – mówi Łarysa Wujcik, założycielka Fundacji Ad Fontes. Niezależność wynika najczęściej z chęci udowodnienia sobie, ale także osobom w najbliższym otoczeniu, wewnętrznej siły i zdeterminowania w realizacji postawionych celów. W Business Link Trójmiasto jesteśmy otwarci na nowe oraz innowacyjne pomysły. Coraz częściej to właśnie przedstawicielki płci pięknej rozpoczynają u nas przedsięwzięcia, które w krótkim czasie przekładają się na sukces zawodowy i osobisty – dodaje Michał Nowak.
Współczesne kobiety mają w sobie coraz więcej odwagi, która pozwala im na realizację swoich marzeń i osiągnięcie zamierzonego celu. Kobiety, które rozpoczynają lub rozwijają swój biznes często zmagają się ze stereotypami i opiniami negującymi płeć piękną w biznesie. Jednak wytrwałość, pozytywne podejście oraz praca nad własną osobą pozwalają na osiągnięcie sukcesu. Tym samym, stają się przykładem dla innych kobiet, które zwlekają z podjęciem decyzji o otwarciu własnej firmy.