Polska jest drugim krajem w Europie pod względem liczby zwierząt, które są zabijane na futro. Są to głównie norki, lisy i szynszyle. Aby uświadomić społeczeństwo, że należy zaprzestać tych okrutnych działań jak najszybciej, Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! zorganizowała pokaz mody #STOPFUTROM.
Celem kampanii #STOPFUTROM jest zakaz ferm futrzarskich w Polsce. W pokazie wzięły udział polskie gwiazdy show biznesu, sprzeciwiające się noszeniu futer ze zwierząt. m.in. byli to : Karolina Pilarczyk, Julia Kamińska, Gabi Drzewiecka, Natalia Janoszek, Ewa Szabatin Daria Ładocha, Anna Matysiak, Barbara Pasek, Wiktoria Gąsiewska, Katarzyna Chorzępa. Jednym z partnerów wydarzenia była firma Vinex Slaviantsi Poland, która od lat od lat współpracuje z Fundacją.
„STOPFUTROM to kolejna odsłona wspólnych działań. Staramy się zawsze wspierać fundacyjne akcje mając głęboką wiarę w ich sens i starając się pomagać zawsze wtedy, kiedy tylko jest to możliwe.” –podkreśla Zofia Lewandowska Marketing Manager Vinex Slaviantsi Poland.
To nie jedyna inicjatywa Vinex na rzecz zwierząt. W tym roku organizuje ona siódmą edycję „Nakarm koty z Cote”. Ta coroczna inicjatywa ma na celu wsparcie wolno- bytujących kotów.
„Cieszymy się, że zostaliśmy zaproszeni do udziału w akcji #STOPFUTROM. Tego typu pomaganie ma sens! Sami jesteśmy organizatorem akcji, która wspiera koty, nie mające swoich domów, a które aby przetrwać zimę potrzebują naszego wsparcia. W tym przypadku dochód ze sprzedaży przeznaczamy na zakup karmy. Marka Cote stara się zawsze być tam, gdzie może udzielić pomocy potrzebującym zwierzętom.” – dodaje Zofia Lewandowska
„Nakarm koty z Cote” vol. 7 rusza 9 grudnia 2019 roku i potrwa do 28 lutego 2020 roku. Szacuje się, że podczas tegorocznej edycji zebrana zostanie kwota o wartości powyżej 20 000 zł, która zostanie wykorzystana na zakup karmy, która trafi do placówek.