Nowe marki w portfolio L’Oréal

Ostatnie pół roku w Grupie L’Oréal upłynęło pod znakiem intensywnego rozwoju. Firma poszerzyła swoje portfolio o kolejną markę dermokosmetyków CeraVe, wprowadzając ją na nowe rynki, w tym na rynek polski. Do bogatego portfolio L’Oréal globalnie dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Lider branży kosmetycznej nawiązał ponadto współpracę z prestiżowym domem mody Valentino oraz z marką kosmetyków dla mężczyzn House 99, stworzoną przez Davida Beckhama.

Od założenia firmy ponad sto lat temu, L’Oréal stopniowo buduje globalne portfolio kultowych marek, które tworzą najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w branży kosmetycznej. Powiększanie portfolio marek to podstawa strategii L’Oréal na świecie zapewniająca długotrwały rozwój grupy.

CeraVe – zdrowie równa się piękno

Marka CeraVe powstała w 2005 roku w Stanach Zjednoczonych. Pod skrzydła L’Oréal trafiła niedawno, bo w 2017 r., ale po rozszerzeniu dystrybucji jest już dostępna również w Polsce.
W Stanach Zjednoczonych kosmetyki CeraVe cieszą się ogromną popularnością i są obecnie najczęściej polecanymi przez dermatologów produktami nawilżającymi dla suchej skóry[1]. Kolejna marka w rodzinie dermokosmetyków to odpowiedź L’Oréal na globalny trend, zgodnie z którym coraz więcej konsumentów stawia znak równości między dbaniem o urodę i dbaniem o zdrowie, a co się z tym wiąże – poszukuje produktów, które nie tylko upiększają, ale także chronią i pielęgnują skórę.

W podstawowej ofercie marki CeraVe znajdują się kosmetyki przeznaczone do mycia
i nawilżania skóry twarzy oraz ciała. Ich formuła została opracowana przy współpracy lekarzy dermatologów, którym udało się połączyć siłę ceramidów wzmacniających i odbudowujących naturalną barierę ochronną skóry z unikalną technologią MultiVesicular Emulsion (MVE), umożliwiającą stopniowe i skuteczne uwalnianie składników, dzięki czemu skóra pozostaje nawilżona na dłużej. Kosmetyki CeraVe w Polsce są dostępne w wybranych aptekach.

Więcej informacji: https://www.cerave.pl/

Pulp Riot pod skrzydłami L’Oréal

Do bogatego portfolio marek L’Oréal dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot, oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Marka Pulp Riot zadebiutowała na rynku
w 2016 r. W odróżnieniu od innych producentów profesjonalnych produktów do koloryzacji włosów, od początku swoją komunikację marketingową bardzo silnie oparła
o kanały social media, co pozwoliło jej w krótkim czasie dotrzeć do fryzjerów i stylistów na całym świecie. Dziś profil marki na Instagramie śledzi ponad 675 tys. osób. Produkty Pulp Riot dostępne są obecnie w Stanach Zjednoczonych w sieci dystrybucji SalonCentric, ale są już plany ekspansji na inne rynki.

Więcej informacji: https://www.loreal-finance.com/eng/news/loreal-acquires-pulp-riot-the-new-us-based-professional-haircolor-brand-1262.htm

Piękno z górnej półki – L’Oréal i Valentino łączą siły

Ogłoszone niedawno podpisanie umowy o długofalowej współpracy z prestiżowym domem mody Valentino to z kolei krok L’Oréal w kierunku powiększenia portfolio produktów luksusowych, w tym zapachów. Założony w 1960 r. w Rzymie dom mody Valentino słynie
z krawiectwa łączącego najlepsze tradycje włoskiego haute couture z na wskroś współczesnym, innowacyjnym spojrzeniem na modę, jakie prezentuje dyrektor kreatywny firmy, Pierpaolo Piccioli. Dom mody Valentino jest dziś synonimem piękna, unikalności
i nowoczesności zarówno jeśli chodzi o kolekcje ubrań, jak i zapachy sygnowane tym logo. Jak zapowiedziano, oficjalna współpraca między Grupą L’Oréal a Valentino rozpocznie się
w styczniu 2019 r.

Więcej informacji: https://www.loreal-finance.com/eng/news/loreal-and-valentino-announce-a-worldwide-license-agreement-for-fine-fragrances-and-luxury-beauty-1263.htm

Fokus na K-Beauty i męską pielęgnację

L’Oréal nie tylko kreuje, ale także z uwagą śledzi trendy w pielęgnacji i makijażu, aby oferować konsumentom na całym świecie produkty kosmetyczne, które najpełniej odpowiadają ich oczekiwaniom. W maju tego roku firma poinformowała o włączeniu do swojego portfolio koreańskiej marki Stylenanda, produkującej m.in. cieszące się popularnością na azjatyckim rynku kosmetyki do makijażu 3CE. Obiecująco zapowiada się również partnerstwo, jakie dywizja L’Oréal Luxe nawiązała z debiutującą na rynku marką kosmetyków dla mężczyzn House 99. Produkty stworzone od podstaw przez słynącego z doskonałego wyczucia stylu Davida Beckhama odpowiadają na potrzeby współczesnych mężczyzn, którzy oczekują kompleksowej pielęgnacji dopasowanej do wymagań ich skóry, włosów oraz zarostu.

Więcej informacji: https://www.loreal-finance.com/eng/news/loreal-acquires-korean-stylenanda-1256.htm; https://www.loreal.com/media/news/2018/jan/david-beckham-partners-with-loreal-and-launches-house-99

Wirtualna rzeczywistość a piękno

Digitalizacja to obecnie jeden z najważniejszych trendów wyznaczających kierunek rozwoju przemysłu, także kosmetycznego. Kontynuując strategię inwestowania w nowe technologie oraz zaawansowane rozwiązania cyfrowe L’Oréal nawiązał współpracę z firmą ModiFace, która tworzy aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości.

Pierwsze efekty partnerstwa obu firm można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Viva Technology w Paryżu, gdzie L’Oréal przedstawił najnowszą aplikację do wirtualnego makijażu umożliwiającą uzyskanie spersonalizowanych porad, testowanie wybranych kosmetyków oraz koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku, a także zakup konkretnych produktów z poziomu platformy.

Na tegorocznych targach zadebiutowało także „inteligentne lustro”, czyli innowacyjna technologia pozwalająca na dobranie makijażu do osobistego stylu, nad którą pracowały ModiFace wraz ze wspieranym przez L’Oréal startupem, MemoMi. – Digitalizacja, w każdej branży, w każdej kategorii biznesu, kreuje rozwiązania, które tworzą nową przestrzeń do budowania marek, wzmocnienia relacji z konsumentami oraz współpracy z partnerami. Na VivaTech pokazaliśmy, jak L’Oréal wdraża digitalizację w kosmetyczne kategorie produktowe – powiedziała Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Więcej informacji: https://mediaroom.loreal.com/en/loreal-acquires-modiface-further-expanding-its-worldwide-expertise-in-beauty-tech/

Marki L’Oréal w Polsce:

Obecnie na polskim rynku dostępnych jest 21 marek z portfolio L’Oréal:

  • Dywizja Produktów Profesjonalnych: Kérastase, L’Oréal Professionnel, Matrix, Decléor
    Dywizja Produktów Szerokiej Dystrybucji: L’Oréal Paris, Garnier, Mixa, Maybelline New York, NYX Professional Makeup
    Dywizja Kosmetyków Aktywnych: Vichy, La Roche-Posay, CeraVe
    L’Oréal LUXE: Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Kiehl’s, Biotherm, Ralph Lauren, Helena Rubinstein, Cacharel, Diesel.

***

O L’Oréal

Od ponad stu lat działalność Grupy L’Oréal jest związana z biznesem dotyczącym piękna. Posiadając niepowtarzalne portfolio składające się z 34 różnorodnych i uzupełniających się marek, Grupa osiągnęła w 2017 roku obroty sięgające 26.06 miliarda euro i obecnie zatrudnia 82 600  osób na całym świecie. Jako lider na światowym rynku kosmetycznym, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w centrach handlowych, aptekach, drogeriach, salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych, własnych sklepach firmowych, a także w handlu internetowym. Dział badań i innowacji wraz z grupą 3 885  badaczy i naukowców stanowi podstawę dla strategii L’Oréal: dążenia do spełnienia wszystkich marzeń o pięknie Klientów w każdym zakątku świata. Najnowsze zobowiązanie L’Oréal dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2020 „Sharing Beauty With All” stawia ambitne cele zrównoważonego rozwoju w każdym punkcie łańcucha wartości Grupy. www.loreal.com

[1] Żródło: ProVoice (część firmy badawczej IMS Health), dane z listopada 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.