10 urodziny Sarenzy
Przeczytasz w 4 minuty

10 urodziny Sarenzy

Międzynarodowa ekspansja

Francuski sklep internetowy Sarenza powstał w 2005 roku. W 2007 roku Stéphane Treppoz
i Hélène Boulet-Supau przejęli kontrolę nad spółką, przeznaczyli 3 miliony euro w rozwój firmy i znaleźli nowego partnera na rynku logistyki. Kolejne 3 miliony zostały zainwestowane w kwietniu 2009. Ten wkład finansowy szybko przyniósł wymierne korzyści i rozpoczęła ekspansję na kraje europejskie. W 2009 roku Sarenza otworzyła sklep internetowy w Wielkiej Brytanii, a w 2010 roku w Niemczech i we Włoszech. W roku 2011 Sarenza pojawiła się w Hiszpanii i Holandii, a w 2012 weszła kolejno do Polski, Szwecji i Danii. W tym roku wprowadzono także stronę internetową Sarenza przystosowaną do obsługi 14 dodatkowych krajów: Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Finlandii, Grecji, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Portugalii, Czech, Rumunii, Słowacji i Słowenii. Na końcu Sarenza pojawiła się w Belgii (w 2013 roku) i Szwajcarii (w maju tego roku). Obecnie Sarenza realizuje zamówienia w 27 krajach.

Od małego biznesu do giganta

foto

Firma prowadzona przez doświadczony duet Stéphane Treppoz i Hélène Boulet-Supau rośnie w siłę z każdym rokiem. Już w 2008 roku, czyli w rok od przejęcia przez nich kontroli nad firmą ilość zamówień podwoiła się. W tym roku Sarenza zatrudniała zaledwie 20 osób. W ciągu 7 lat liczba pracowników wzrosła piętnastokrotnie.

thr

Na imponujący rozwój i wzmocnienie pozycji firmy Sarenza jako lidera w sprzedaży obuwia oraz torebek przez Internet, wpływ miało także przyznane w 2014 roku dofinansowanie w wysokości 74 milionów euro. Doskonała jakość obsługi klienta sprawia, że dziś 98,6% klientów deklaruje ponowne zakupy, co przekłada się na rokroczny wzrost sprzedaży – zamówienie nr. 1 milion zostało zrealizowane w 2010 roku (07.04.2010 o godzinie 18:15) i wciąż rośnie. W roku 2015 planowane jest osiągnięcie wyniku 15 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Wyróżnianie się na tle konkurencji

ui6t7

W roku 2014 Sarenza przygotowała pierwszą autorską kolekcję butów. Założeniem było zaprojektowanie kolekcji, która sprosta wymaganiom modnych i kochających wyszukany styl kobiet. Do dziś każda para tworzona jest z niezwykłą starannością i dbałością o detale.
W swojej debiutanckiej kolekcji marka zaprezentowała 80 modeli butów. Wszystkie modele projektowane są i testowane w Paryżu. Kolekcje wchodzą do sprzedaży przy zachowaniu sezonowości (wiosna – lato oraz jesień – zima). Aktualnie Sarenza proponuje trzecią już autorską kolekcję.
Sarenza na polskim rynku zadebiutowała w kwietniu 2012 roku. Polscy klienci mogą wybierać wśród ponad 650 dostępnych marek oraz 50 000 modeli), wśród których jest szeroki wybór butów damskich, męskichi dziecięcych, a także torebek. Ponad milion pozycji produktowych czeka w magazynie o powierzhcni 18 000 m2. Dzięki bogatej ofercie najmodniejszych marek, produktom zgodnym z najnowszymi trendami, doskonałej obsłudze klienta oraz innowacyjnym rozwiązaniom ułatwiającym dostęp do zakupów Sarenza stała się międzynarodowym liderem sprzedaży online ze sprzedażą w wysokości ponad 165 milionów euro w 2014 roku.

Biznes model – klucz do sukcesu Sarenza.pl

Model biznesowy sklepu oparty jest na bogatej ofercie, doskonałej obsłudze oraz przyjaznej, dostosowanej po potrzeb klientów stronie.

Bogata oferta – Dla klientów Sarenza.pl dostępnych jest już ponad 650 marek oferujących duży wybór butów damskich, męskich i dziecięcych, a także torebek. Wśród marek dostępnych na Sarenza.pl są ekskluzywne marki, które nie są dostępne w sklepach tradycyjnych na polskim rynku, jak również marki luksusowe, lokalne i międzynarodowe. Co więcej, w każdym sezonie Sarenza powiększa swoje portoflio o około 30 nowych marek.

Doskonała obsługa – Zadowolenie Klientów to dla Sarenza.pl priorytet, dlatego sklep proponuje wyjątkowo długi okres zwrotu lub wymiany zamówienia (100 dni), bezpłatną wysyłkę, płatność za pobraniem oraz pełny zwrot kosztów w przypadku zwrotu towaru. Wysyłka jest nie tylko bezpłatna, ale również bardzo szybka, klienci otrzymują swoje zamówienie w 3 dni!

Przyjazna strona – Sarenza rozumie, jak ważna jest możliwość bezpośredniego kontaktu w trakcie składania zamówienia, dlatego konsumenci mogą zasięgnąć rady zawsze gotowych do pomocy konsultantów (za pośrednictwem wiadomości e-mail bądź pod specjalnym numerem telefonu).

O Sarenza:
• Międzynarodowy ekspert w branży obuwniczej, obecny na rynku od 2005 roku.
• Ponad 650 marek dostępnych w ofercie, w tym 50 000 sztuk torebek i obuwia oraz ponad 1 milion pozycji w magazynie.
• Doskonała obsługa klienta, gwarancja darmowej przesyłki, możliwość zwrotu lub wymiany zakupionego produktu w ciągu 100 dni.
• 3 miliony klientów i ponad 13 milionów sprzedanych produktów od momentu powstania.
• Ponad 165 milionów euro sprzedaży w 2014 roku.
• Sklep dostępny w 27 europejskich krajach.
• Lipiec 2014: Sarenza pozyskuje 74 miliony euro na umocnienie pozycji lidera we Francji oraz na przyspieszenie międzynarodowego rozwoju, z naciskiem na 26 krajów, w których Sarenza jest obecnie dostępna.
• Wrzesień 2014: Po ośmiu latach spędzonych na kreowaniu wizerunku sklepu, jako unikalnego miejsca dla wszystkich miłośników butów (strona doceniana jest przez ponad 4 miliony konsumentów), Sarenza wprowadziła na rynek własną markę z 80 unikalnymi modelami dostępnymi wyłącznie na stronie internetowej sklepu Sarenza.
• Rok 2015: oczekiwany ponad 25% wzrost.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.