5 zdrowych zamienników cukru!
Przeczytasz w 2 minuty

5 zdrowych zamienników cukru!

Cukier nie musi być wrogiem numer 1 szczupłej figury. Można go z powodzeniem zastąpić smacznymi zamiennikami bez różnicy w smaku. Poznaj 5 słodkich synonimów cukru i nie obawiaj się o swój rozmiar.

Prodetox Activ+

  1. Syrop glukozowo-fruktozowy z owoców

Uwaga, nie myl tego syropu z zupełnie innym, produkowanym na masową skalę syropem glukozowo-fruktozowym ze skrobi kukurydzianej. Syrop z owoców jest równie słodki, ale ma niski indeks glikemliczny, dzięki czemu szybciej zaspokoisz apetyt na coś dobrego bez strachu o dodatkowe kilogramy. Produkuje się go bezpośrednio z owoców, np. jabłek, daktyli i winogron, więc zyskujesz dodatkowo cenne witaminy. Możesz dodawać go np. do posłodzenia herbaty. Świetnie sprawdza się też jako dodatek do napojów albo składnik suplementów diety, np. oczyszczający Prodetox Activ+ od Noble Health.

  1. Syrop klonowy

Wytwarza się go z pnia klonu. Ma gęstą konsystencję i złocisty kolor, jest bogatym źródłem manganu, fosforu i cynku. Być może częściej kojarzysz go z  amerykańskim dodatkiem do naleśników albo gofrów, ale dobrze pasuje również z płatkami śniadaniowymi i sałatkami. Zawiera mniej kalorii od cukru i miodu, do tego pozbawiony jest konserwantów. Minusy? Niestety ma wysoki indeks glikemiczny, dlatego lepiej jeść go od święta.

  1. Ksylitol (cukier brzozowy)

Pozyskiwany jest głównie z brzozy. W smaku i konsystencji  niemal nie można go odróżnić od rafinowanego cukru, ale już w działaniu przewyższa go wielokrotnie. Ma mniej kalorii i niski indeks glikemiczny, dlatego poleca się go diabetykom. Działa bakteriobójczo, przeciwpróchniczo, a do tego wspomaga odporność. Najlepiej smakuje w domowych wypiekach. Niestety nie jest idealny. Zbyt duże ilości ksylitolu mogą źle wpływać na układ pokarmowy, powodując np. wzdęcia. Maksymalnie możesz sobie pozwolić na trzy łyżeczki dziennie.

Fotolia_60909238_XS

  1. Miód

Jest bardziej kaloryczny od białego cukru, ale można mu to wybaczyć, bo zawiera mnóstwo dobrze przyswajalnych witamin i mikroelementów (m. in. wapń, żelazo, fosfor). Jedna płaska łyżeczka dziennie zmieszana z ciepłą wodą wyjdzie na zdrowie każdemu. W zależności od rodzajów miodu poleca się go przy przeziębieniach, nadciśnieniu i spadku odporności organizmu.

  1. Suszone owoce

Pozbawione wody owoce zawierają naturalne cukry, które świetnie wzbogacą każdy deser. Zresztą możesz potraktować je same w sobie jako smaczny posiłek po obiedzie. Suszone morele, daktyle, śliwki i jabłka zawierają znacznie więcej błonnika od świeżych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.