21 października w Muzeum Narodowym w Warszawie odbyła się uroczystość z okazji 160 urodzin marki Tissot. Wydarzeniu towarzyszyła jubileuszowa wystawa prezentująca historyczne i współczesne modele zegarków Tissot. Uroczystość swoją obecnością zaszczycili Francois Thiebaud, prezydent marki Tissot, Gael Vallade, prezes Swatch Group Polska, a także liczni goście, wśród nich Martyna Wojciechowska, Beata Sadowska, Jan Wieczorkowski i Kuba Wesołowski.
Wyjątkowa aura Muzeum Narodowego, gdzie sztuka klasyczna miesza się z twórczością współczesnych artystów, stanowiła idealne uzupełnienie jubileuszu z okazji 160 rocznicy powstania marki Tissot.
„Nigdy wcześniej nie miałem okazji być w tym pięknym miejscu. Chciałbym razem z Państwem uchwycić ten wyjątkowy czas. Zatrzymajmy się na chwilę, by docenić piękno i historyczną wartość, która tkwi w tych murach, w dziełach sztuki. To idealne miejsce do prezentacji historii marki Tissot i jej osiągnięć, jakimi przede wszystkim są wyjątkowe zegarki łączące niepowtarzalne wzornictwo i unikalną technologię” – mówił Francois Thiebaud, prezydent marki Tissot.
Jubileuszowa wystawa była swego rodzaju podróżą w czasie, podczas której goście mogli zobaczyć kolekcje zegarków Tissot, które powstały na przestrzeni ostatnich 160 lat. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się modele kieszonkowe z końca XIX i początku XX wieku. Ciekawym może jest fakt, że w ubiegłym stuleciu szczególnie upodobał je sobie Car Rosji Mikołaj II i jego dwór, co stało się inspiracją do stworzenia specjalnego zegarka typu savonette, którego późniejsze reedycje znane są jako „Czars’ watch” – zegarek cara. Goście mieli okazję zobaczyć również takie modele jak: Tissot RockWatch – zegarek, który łączy w sobie niezawodny mechanizm ze skałą ze szwajcarskich Alp, Tissot PearlWatch, wykonany z masy perłowej i Tissot WoodWatch, który powstał z drewna.
„Nasza jubileuszowa wystawa jest połączeniem historii i współczesności. Cieszymy się, że obok najnowszych osiągnięć Tissot, takich jak innowacyjna rodzina zegarków ze szkłem dotykowym, mogliśmy zaprezentować zegarki z kolekcji muzealnej, które stały się kamieniami milowymi zegarmistrzostwa wyznaczając światowe trendy” – powiedziała Agnieszka Ławniczak – Czajkowska, brand manager Tissot i gospodyni wieczoru.
Z kolei Gael Vallade, prezes Swatch Group Polska podkreślał, że „Tissot to jedna z marek, do której polscy klienci są szczególnie przywiązani. Doceniają produkt, ale również wartości, które stoją za marką”.
Kolekcjonerzy i miłośnicy marki docenią, zaprezentowaną na wystawie, jubileuszową kolekcję zegarków Tissot Heritage Navigator 160th Anniversary, będącą reedycją modelu Tissot Navigator – pierwszego zegarka z tarczą wskazującą 24 strefy czasowe – stworzonego na 100-lecie Tissot w 1953 r.
160 lat marki Tissot to okazja do prezentacji wspaniałych osiągnięć marki, ale również do świętowania. Na uroczystości nie zabrakło urodzinowego tortu, oczywiście w kształcie jubileuszowego zegarka Tissot Heritage Navigator.
Oprawę muzyczną zapewnili finaliści The Voice of Poland – Kasia Dereń i Mateusz Krautwurst z grupą czołowych polskich muzyków.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się: Martyna Wojciechowska, Beata Sadowska, Jan Wieczorkowski, Kuba Wesołowski, Katarzyna Skrzynecka z Marcinem Łopuckim, Tomasz Zubilewicz z córką Martą Zubilewicz oraz Marek Włodarczyk.