Superbrands po raz kolejny wyróżniło najsilniejsze marki konsumenckie na polskim rynku. 15 tysięcy konsumentów oceniło ponad 2000 marek w 26 kategoriach, doceniając, obok popularnych marek światowych, rodzime marki jak Centrum Nauki Kopernik. Zwieńczeniem edycji 2013/2014 będzie jubileuszowa gala z okazji 10-lecia projektu w Polsce.
Warszawa, 25 listopada 2013 r.
Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. W tym roku po raz kolejny wyróżniła grono najsilniejszych marek konsumenckich obecnych na polskim rynku. W Procesie Certyfikacji Superbrands oceniono ponad 2000 marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach.
Superbrands wraz z firmą badawczą ARC Rynek i Opinia przeprowadziło we wrześniu b.r. szeroko zakrojone badanie konsumenckie obejmujące 15 tysięcy respondentów. Skala tego przedsięwzięcia plasuje je pośród największych badań marketingowych w Polsce. Uczestnicy badania odpowiadali na pytania o znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Jedną z tegorocznych nowości była możliwość zgłaszania przez uczestników badania dodatkowych marek, które nie znalazły się na podstawowej liście. Po zakończeniu badania konsumenckiego skrócona lista marek trafiła do ekspertów z Rady Marek Superbrands, w skład której wchodzi 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do polskiego rynku.
Lista marek została rozszerzona o nowe podkategorie, takie jak polscy projektanci mody, festiwal oraz GLAM (galerie, biblioteki, archiwa i muzea). W kategorii projektantów zwyciężył Maciej Zień, natomiast w kategorii czas wolny – festiwal Heineken Open’er Festival, który już od 2014 roku nie będzie funkcjonował pod tą marką. W kategorii czas wolny – GLAM Polacy docenili zasługi i walory edukacyjne Centrum Nauki Kopernik, które mimo dość krótkiego czasu działania zdołało wyrobić sobie bardzo silną i uznaną markę.
W Procesie Certyfikacji Superbrands w aż 56 podkategoriach konsumenci i eksperci wskazali niekwestionowanych liderów. Są wśród nich zarówno marki luksusowe, takie jak Rolex, Apart, Mercedes-Benz czy Parker, jak i znane i lubiane marki, które towarzyszą konsumentom w codziennym życiu – Coca-Cola, Play, Tymbark czy Kamis.
Superbrands co roku wyłania grono najsilniejszych marek na rynku. Wyniki Procesu Certyfikacji bieżącej edycji pokazują bardzo wyrównany poziom ocen wśród wyróżnionych. W wielu kategoriach widocznie rysuje się czołówka, natomiast trudno jest wskazać lidera. Dlatego też tym bardziej gratulujemy tym markom, którym bezsprzecznie udało się wysunąć na liderską pozycję w ramach swojej kategorii – mówi Monika Kowalewska, Dyrektor Projektu.
W tym roku, obok tytułów Superbrands, ponownie zostaną przyznane Business Superbrands dla najsilniejszych marek biznesowych oraz najchętniej polecanym przez konsumentów polskim markom, Created in Poland Superbrands.
Jubileuszowa gala z okazji 10-lecia projektu w Polsce odbędzie się w maju 2014 r. Więcej szczegółów już wkrótce.
Pełną listę laureatów znajdą Państwo w załączniku oraz na stronie www.superbrands.pl
Więcej informacji:
Monika Kowalewska
Project Director
monika.kowalewska@superbrands.pl
tel.: +48 602 302 417
Agnieszka Kargul
Account Manager
Agencja PR magnifiCo
agnieszka.kargul@magnifico.com.pl
tel.: +48 609770211
****************************************************************************************************************************
Informacje o organizacji Superbrands i projekcie Superbrands Polska:
Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. Powstała w 1994 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie działa w 87 krajach na całym świecie.
Projekt Superbrands obecny jest w Polsce od 2004 roku. W każdej edycji wyłaniani są liderzy wśród marek biznesowych i konsumenckich. Statuetki i dyplomy Superbrands przyznawane są na podstawie wyników corocznych niezależnych badań rynku oraz głosów tzw. Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. Dotychczas odbyło się siedem edycji projektu Superbrands i cztery Business Superbrands, w których wyróżniono ponad 200 marek. Laureaci dołączyli do elitarnego Klubu Superbrands, a ich marki znalazły się w kolejnych wydaniach Albumu Superbrands, uważanego za „biblię brandingu”. Wyłącznym przedstawicielem Superbrands w Polsce jest agencja New Communications.
Więcej informacji na stronach www.superbrands.pl i www.facebook.com/superbrands.polska