Na rynku pojawiła się nowa publikacja dla przedsiębiorców pt.: „To Twoja Firma.
12 kroków do sukcesu”. Książka – wydana przez One Press – składa się z dwunastu rozdziałów napisanych przez ludzi biznesu, praktyków i dziennikarzy. Tematyka dotyczy wielu aspektów prowadzenia firmy – od zakładania działalności gospodarczej, poprzez pozyskiwanie kapitału, inwestowanie nadwyżek finansowych, zarządzanie ludźmi, marketing, networking i sprzedaż. Książka jest już dostępna w księgarniach w całej Polsce.
Z danych GUS-u wynika, że pod koniec czerwca 2014 roku mieliśmy w Polsce ponad 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych. Coraz więcej osób ma pomysł na biznes – eksperci ostrzegają jednak, że sam pomysł to nie wszystko, a do prowadzenia biznesu trzeba się solidnie przygotować. Statystyki są nieubłagane – tylko co trzecia firma dożywa swoich piątych urodzin. Gdzie jest pułapka? Zazwyczaj w braku płynności finansowej. Z jednej strony napotykamy trudności w pozyskiwaniu kapitału, z drugiej – nie panujemy nad wydatkami. Często nie radzimy sobie również z księgowością, skomplikowanymi procedurami, a działania reklamowe kierujemy do… niewłaściwej grupy odbiorców. Jak uniknąć błędów?
Wszystko w jednym miejscu
Mówi się, że Internet jest skarbnicą wiedzy, ale trzeba poświęcić wiele godzin na znalezienie odpowiednich informacji. Podobnie jest z poradnikami wydawanymi w formie drukowanej. Zazwyczaj dotyczą pojedynczych tematów lub obszarów, nie pokazują zagadnień w sposób całościowy. – Chcieliśmy, by nasza książka różniła się od innych publikacji. Zależało nam na tym, by był to kompleksowy przewodnik po samodzielnym prowadzeniu biznesu. Zebraliśmy wszystkie użyteczne zagadnienia w jednym miejscu, a do współpracy zaprosiliśmy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Zdajemy sobie sprawę, że wiedza praktyków jest niejednokrotnie cenniejsza niż jakakolwiek teoria – podkreśla Adam Głos, Prezes Tax Care, który jest partnerem wydania.
Tematyka książki
Specjaliści z poszczególnych dziedzin tłumaczą na łamach jak założyć firmę, wybrać odpowiednią księgowość, zaplanować skuteczną promocję, gdzie znaleźć potrzebne dofinansowanie oraz w jaki sposób zainwestować pieniądze, które uda nam się zarobić. W książce można znaleźć szereg porad dotyczących budowania skutecznej sieci sprzedaży, realizowania działań PR, zarządzania projektami oraz ludźmi. Osobny rozdział dotyczy networkingu – narzędzia, które jest nieocenione w każdym biznesie. Wśród autorów znaleźli się m.in. Jacek Uryniuk z Gazety Prawnej, Marzena Sawicka, która zarządza firmą Hillway, Ryszard Chmura, dyrektor narodowy BNI Polska, czy Michał Skubiszewski z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Patronami medialnymi publikacji są: Gazeta Bankowa, Magazyn ThinkTank, portal Bankier.pl, eGospodarka.pl, Franchising.pl, Infor.pl, Bizneszklasa.pl i nowoczesnafirma.pl.