Organizacja szkoleń, konferencji i wyjazdów integracyjnych cieszy się od lat dużym zainteresowaniem wśród firm. Branża hotelarska musi sprostać oczekiwaniom uczestników nie tylko od strony zaplecza technicznego, ale również pod względem atrakcyjności.
Szacuje się, że turystyka biznesowa obejmująca zarówno podróże służbowe, jak i wyjazdy zorganizowane typu szkoleniowego, integracyjnego czy motywacyjnego, przynosi hotelom zdecydowanie większe dochody niż klienci indywidualni. Dlatego tak istotnym aspektem jest zaprezentowanie oferty, która sprosta wymaganiom organizatorów.
Czynniki decydujące o wyborze obiektu konferencyjnego
Zgodnie z raportem „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych” istotnym elementem decydującym o organizacji konferencji w danym obiekcie jest jego lokalizacja (na ten aspekt wskazało 59% badanych). Chodzi tu nie tylko o bliskie sąsiedztwo dużych aglomeracji czy dogodny dojazd, ale również otoczenie hotelu. Organizatorzy konferencji zwracają również uwagę na relację ceny do jakości usługi (57%), a także bazę noclegową i zaplecze konferencyjne (51%). Ważne, aby oprócz wygodnych, komfortowych pokoi, obiekt zapewniał odpowiednie sale konferencyjne wyposażone w sprzęt multimedialny, rzutniki, nagłośnienie, ekrany czy flipcharty. O wyborze danego obiektu często decyduje jego standard (48%). Sporą popularnością cieszą się miejsca niebanalne, zabytkowe. Konferencja w zabytkowym budynku niewątpliwie zyskuje na prestiżu. Organizatorzy zwracają również uwagę na jakość oferty gastronomicznej (47%) oraz przyjazną atmosferę (46%). Dużym zainteresowaniem cieszą się hotele, w których serwowane są np. specjały kuchni regionalnej. Część hoteli, chcąc przyciągnąć organizatorów konferencji, oferuje możliwość rezerwacji całego obiektu i opiekę oddelegowanego pracownika, który będzie zajmował się całą grupą. Daje to poczucie dbałości o klienta, a także pozwala czuć się swobodniej uczestnikom, którzy wspólnie spędzają czas w trakcie spotkania.
Szkolenie i nie tylko, czyli atrakcje dla uczestników
Organizacja konferencji czy szkolenia to nie tylko zajęcia edukacyjne. Należy również zadbać o odpowiednie atrakcje w czasie wolnym, które pozwolą odpocząć i zrelaksować się uczestnikom. Hotele mają zwykle przygotowany bogaty program tego typu zajęć. W zależności od rodzaju obiektu mogą to być: kolacje tematyczne (np. w strojach z epoki), występy artystyczne, przejażdżki bryczką lub — w sezonie zimowym — kulig. Ze specjalistycznych ofert wymienić można degustację win, warsztaty winiarskie, kulinarne lub sushi. Sporą popularnością wśród uczestników konferencji cieszą się również gry w paintball lub jazda terenowa quadami.
Obecnie hotele, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizatorów konferencji, oferują nie tylko bazę noclegową na wysokim poziomie i nowoczesne sale, ale również bogate atrakcje dostosowane do charakteru spotkania i wymagań uczestników. Przydatne informacje można także znaleźć na stronie palaczakow.pl.