Globalna sieć biur nieruchomości RE/MAX przygotowała raport z działalności w 2015 roku. Analizowany obszar dotyczy nie tylko Polski i państw europejskich, ale odnosi się również do wyników osiągniętych na całym świecie. RE/MAX zakończył roczną działalność ze wzrostem przychodów o 22 proc. w Europie, a jego liczba agentów powiększyła się o ponad 15 proc. w skali globalnej. Jak przedstawiają się pozostałe dane podsumowujące działalność firmy w ubiegłym roku?
RE/MAX na świecie
Na koniec 2015 roku liczba agentów RE/MAX (poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą) osiągnęła 25 tys., co daje roczny wzrost o 15,4 proc. Najwięcej agentów RE/MAX poza Ameryką zrzeszonych jest w krajach takich jak: Portugalia (ponad 4 tys.), Turcja (ponad 2 tys.), RPA (ponad 2 tys.) oraz Argentyna (ponad 1,5 tys.). Wśród krajów wiodących prym w Ameryce Łacińskiej znajdują się m.in. Argentyna, Brazylia, Dominikana, Ekwador i Meksyk. Jest to obszar, w którym RE/MAX w ostatnich latach bardzo dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób działa pod marką RE/MAX także w Azji. W grudniu do rodziny RE/MAX dołączyła Malezja. Łączny wolumen sprzedaży w USA dla zagranicznych nabywców wzrósł w 2015 roku o 13 proc. w stosunku do 2014 r. i stanowił 8 proc. całkowitego obrotu nieruchomościami mieszkaniowymi, według NAR – National Association of Realtors. Liczba agentów, którzy pracowali z zagranicznym nabywcą wzrosła z 28 proc. do 35 proc.
RE/MAX w Europie
W 2015 roku w sieci RE/MAX w Europie zrealizowano prawie 150 tys. transakcji, co oznacza, że średnio co 7 minut sprzedawano lub wynajmowano nieruchomość. Wśród najszybciej rozwijających się rynków znalazły się Malta i Luksemburg, z ponad 50-procentowym wzrostem w wysokości wygenerowanych prowizji. Tuż za nimi uplasowały się: Izrael (+42 proc.), Włochy (+39 proc.) i Hiszpania (+38 proc.). Większa liczba ofert biznesowych oznacza również więcej osób w sieci RE/MAX. Liczba agentów obsługujących klientów w całej Europie wzrosła w 2015 do ponad 15,5 tys.
Wraz ze zwiększeniem się wysokości uzyskanych prowizji w 2015 roku, które wyniosły łącznie ponad 360 mln Euro, agenci RE/MAX poprawili swój biznes o 22 proc. w porównaniu z rokiem 2014. Szczególnie mocny okres to miesiące: czerwiec i lipiec oraz ostatni kwartał 2015 roku. Patrząc na poszczególne regiony, Malta i Luksemburg zwiększyły swoje obroty o ponad 50 proc., podczas gdy kolejny w rankingu Izrael osiągnął ponad 40-procentowy wzrost.
„Wraz ze wzrostem liczby agentów w sieci RE/MAX o ponad 11 proc., liczba agentów RE/MAX w Europie przekracza obecnie 15 tys. Firma rozszerzyła także swój zasięg o trzy nowe regiony we Francji, dzięki czemu jeszcze więcej klientów w całej Europie może korzystać z naszej wiedzy i doświadczenia, a marka RE/MAX dociera do szerszej populacji” – mówi Michael Polzler, dyrektor zarządzający RE/MAX Europe.
Ponadto, sieć RE/MAX rozszerzyła swoją obecność nie tylko w nowych regionach, takich jak Francja, ale też na istniejących rynkach: wiele nowych biur otworzyło swoje drzwi dla klientów i w sumie w ponad 30 krajach w Europie pod marką RE/MAX działa już więcej niż 1600 biur.
RE/MAX w Polsce
RE/MAX Polska liczy dzisiaj ponad 30 biur (w tym kilka w organizacji) oraz ponad 120 agentów, którzy w swojej ofercie posiadają ok. 1700 ofert sprzedaży i wynajmu nieruchomości na wyłączność. Agenci RE/MAX w Polsce osiągają wyniki sprzedaży na poziomie tych europejskich i co rok część z nich zostaje sklasyfikowana w międzynarodowych klubach, do których przynależność wymaga osiągnięcia poziomu prowizyjnego od min. 50 tys. USD (najniższy poziom) lub 100 tys. USD w górę.
W 2015 roku sieć RE/MAX powiększyła się o 5 nowych biur i 3 biura w organizacji (tj. umowy franczyzowe podpisane zostały w roku 2015, ale otwarcia zostały zaplanowane na rok 2016). Według Adama Zbrzeżnego, dyrektora regionalnego i jednego z trzech współwłaścicieli RE/MAX Polska, ubiegły rok również w Polsce należał do udanych:
„Pod względem wysokości uzyskanych prowizji i dla RE/MAX Polska był to rok wyjątkowy: odnotowano wzrost o 35% w stosunku do prowizji wygenerowanych w roku 2014. Liczba przeprowadzonych transakcji zwiększyła się znacząco, ponieważ aż o 59 proc., a o ponad 60 proc. wzrosła wartość zrealizowanych transakcji. Nasi agenci, dzięki wsparciu biur regionalnych i właścicieli biur, a także szkoleniom Akademii RE/MAX stają się coraz większymi specjalistami w zakresie budowania osobistego wizerunku i kreowania własnej marki, co sprawia, że wolumen ich sprzedaży szybko rośnie, a liczba poleceń od zadowolonych klientów częściej procentuje. Nowoczesne narzędzia marketingowo-technologiczne, do których mają dostęp wszyscy agenci RE/MAX sprawiają też, że wyróżniają się oni na rynku, dzięki czemu są coraz bardziej konkurencyjni”.