Rynek odzieży, obuwia i dodatków jest bardzo konkurencyjny. Jak sobie poradzić i zbudować silną firmę w internecie? Sprawdź 3 proste sposoby, dzięki którym rozwiniesz swój biznes, wzmocnisz wizerunek i zwiększysz sprzedaż.
10 lat temu sklepów internetowych było nie więcej niż 3 tys., a tylko w ubiegłym roku zarejestrowano ich aż 7,5 tys.! Prowadząc biznes w internecie musisz dać się znaleźć. Podstawą jest własna strona internetowa ze sklepem i profile w mediach społecznościowych. Jednak co dalej? Poniżej mamy dla Ciebie wskazówki.
Omnichannel
Wiele mówi się też na temat strategii omnichannel, czyli wypracowania takiego systemu, który łączy promocję marki w różnych kanałach jednocześnie. Słowem kluczem jest “przenikanie”: klient może być wprowadzony w proces zakupowy przez inspirujące zdjęcie na Instagramie czy powiadomienie w aplikacji mobilnej, kontynuować przeglądanie oferty na laptopie, a potem wrócić do wersji mobilnej strony www w telefonie i skorzystać z kodu rabatowego otrzymanego w newsletterze.
Współpraca z influencerami
Influencerzy mają ogromny wpływ na sprzedaż marki! Do dobrych praktyk należy przygotowanie briefu z oczekiwaniami wobec kampanii, wpisu sponsorowanego czy konkursu w mediach społecznościowych. Pamiętaj o tagowaniu linków, dzięki temu zmierzysz liczbę przejść do swojego sklepu i konwersję. Twórcy internetowi mają swoich menadżerów albo współpracują z sieciami partnerskimi. Dzięki temu ty, jako przedsiębiorca, współpracujesz z profesjonalistami.
Współpraca z platformą e-commerce
Chcesz zwiększyć widoczność swojej marki w sieci i poprawić sprzedaż albo wypromować nową kolekcję? Możesz skorzystać ze wsparcia mediów, ale to długi proces budowania relacji i koszty, które pochłania agencja PR. Co zrobić, żeby wzmocnić sprzedaż praktycznie od razu? Zaprezentuj swoją ofertę w największej platformie e-commerce dedykowanej modzie w Polsce – Domodi.pl. Dla wielu marek to punkt wyjścia do budowania biznesu w internecie, a nawet główny kanał sprzedaży. W Polsce 6 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie przegląda odzież, buty i dodatki na Domodi, a ponad 230 tys. osób zainstalowało też aplikację mobilną. Przy współpracy z serwisem zyskasz więc nowych klientów, którzy są fanami zakupów mobilnych – i to bez tworzenia własnej, kosztownej aplikacji! Indywidualny doradca dobierze rozwiązania spełniające potrzeby twojego biznesu: to z nim ustalisz wyświetlanie się twoich produktów w katalogu, promocję w artykułach, czy w mediach społecznościowych. A Domodi śledzi ponad 1,33 mln fanów na Facebooku! W tej wirtualnej galerii handlowej znajduje się kilkaset tysięcy produktów znanych, lubianych marek i sklepów internetowych, m. in. Zalando, Answear, Reserved, Wólczanka i Eobuwie.pl. Po prostu musisz tu być!
Sposobów na rozwój twojego e-sklepu w branży mody w Polsce jest mnóstwo, my w tym artykule wspomnieliśmy o trzech, ale to ty musisz podjąć decyzję, co jest najbardziej wartościowe i przełoży się na efekt sprzedażowy. Mając jasno określone cele łatwiej będzie ci dobierać narzędzia do ich osiągnięcia.
***
Domodi to największa platforma e-commerce w branży mody w Polsce. Funkcjonuje na rynku od 2011 roku, a w 2014 roku stała się częścią Grupy Wirtualna Polska. Niedługo później dołączył do nich serwis Allani.pl. W wirtualnej galerii handlowej Domodi.pl znajduje się kilkaset tysięcy produktów znanych, lubianych marek i sklepów internetowych. Serwis liczy 13 mln wizyt miesięcznie. Domodi wspiera marki i sklepy w rozwijaniu sprzedaży w e-commerce.