Jakub Kossut obejmie stanowisko CEO w MediaCom Warszawa, po rezygnacji Agnieszki Kosik, która kierowała firmą od od 2003 do 2006 roku, a następnie od roku 2008.
Jakub Kossut związany jest z MediaCom od 15 lat. Pełniąc funkcję COO ściśle współpracował z Agnieszką w pozyskiwaniu nowych klientów i rozwijaniu firmy, a w ciągu najbliższych miesięcy obydwoje – do 31 lipca 2018 r. – będą pracowali wspólnie nad zapewnieniem płynnego przekazania obowiązków.
To wielki zaszczyt zostać prezesem MediaCom Warszawa i móc poprowadzić tak znakomity zespół. W ciągu ostatnich lat znacząco zwiększyliśmy nasze kompetencje i możliwości, dzięki temu jesteśmy znacznie lepiej przygotowani, aby pomóc naszym klientom sprostać ich wyzwaniom biznesowym. Wierzę, że nasze podejście „content and connections” dalej będzie przynosić klientom fantastyczne wyniki i będzie się przyczyniać do dalszej transformacji ich biznesu – powiedział Jakub Kossut
Zawsze fantastycznie jest promować nowych leaderów w naszych zespołach, a Kuba udowodnił, że ma wszystkie potrzebne cechy, by zostać wybitnym CEO i zapewnić polskiej agencji jeszcze większy sukces. MediaCom dąży do zapewnienia wyjątkowych możliwości rozwoju kariery zawodowej, a sukces Kuby powinien przypominać wszystkim naszym pracownikom, że People First, Better Results to nie tylko slogan, ale także część naszej filozofii biznesowej – powiedział Nick Lawson, EMEA CEO w MediaCom – Chciałbym także podziękować Agnieszce, która odchodzi poza naszą grupę, za ciężką pracę i przywództwo na przestrzeni lat. Agnieszka zainspirowała nową generację „System Thinkers” w Polsce.
W ubiegłym miesiącu MediaCom zdobył prestiżowy tytuł Globalnej Agencji Mediowej Roku (Global Media Agency of the Year) magazynu branżowego „Adweek”. Statuetka „Adweek” dołączyła do wcześniej zdobytych za rok 2017 tytułów Sieciowej Agencji Roku 2017: magazynu branżowego „Campaign”, Festival of Media Global Awards oraz M&M Global Awards. Tym samym MediaCom został pierwszym domem mediowym w historii uhonorowanym w jednym roku tymi czterema tytułami.
Wszystkie te zwycięstwa są ukoronowaniem zamkniętego sukcesem roku 2017, w którym MediaCom globalnie znacznie powiększył portfolio klientów.
W wyniku lokalnych rozstrzygnięć przetargów w Polsce MediaCom zdobył w 2017 r. budżety: Netia SA, Manta, Croatian Tourist Board, iRobot i Polski Bank Komórek Macierzystych, natomiast w wyniku przesunięć globalnych przejął również obsługę budżetów: PSA, Opel i AkzoNobel, Tesco.
MediaCom Warszawa został pięciokrotnie wyróżniony tytułem Agencji Roku przez magazyn Media & Marketing Polska. W 2016 r. Został uhonorowany statuetką Grand Prix w konkursie Effie Awards Polska. Podczas Effie w 2017 r. domy mediowe należące do grupy inwestycyjnej GroupM otrzymały łącznie 17 nagród – takiego sukcesu nie powtórzyła żadna inna grupa. MediaCom Warszawa dodatkowo zdystansował wszystkich konkurentów rynkowych, zdobywając 8 statuetek Effie 2017 i tytuł najbardziej efektywnej agencji mediowej roku.
GroupM jest operacyjnym ramieniem WPP (czołowego holdingu reklamowego na świecie) i największą grupą negocjacyjną w Polsce. W skład GroupM wchodzą: MediaCom, Mindshare i Wavemaker (powstały z połączenia domów mediowych: MEC i Maxus).