Celem organizacji Forum jest inicjowanie współpracy jednostek badawczo-naukowych z przedsiębiorcami w obszarze tzw. nowego rzemiosła oraz popularyzacja wiedzy na temat nowoczesnych form sprzedaży dziedzictwa kultury w Polsce i na świecie, budowania strategii cen produktu rzemieślniczego, wykorzystania designu oraz unikatowych materiałów w budowaniu firmy i marki.
Forum odbędzie się w dwóch terminach oraz dwóch lokalizacjach:
Termin nr 1: 11.01.2023 (środa) godz. 8:40 – 14.00
Miejsce: Wydział Sztuki i Nauki o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,
Cieszyn, ul. Bielska 62, sala konferencyjna B0.1
Termin nr 2: 13.01.2023 (piątek) godz. 8:40 – 14.00
Miejsce: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Chorzów, ul. 75 Pułku Piechoty 1A, sala P/1/14 tzw. akwarium
Rejestracja na pierwszy dzień Forum trwa do piątku 06.01.2023 r. Rejestracja na drugi dzień Forum trwa do czwartku 12.01.2023 r. Zapraszamy do rejestracji za pomocą formularza elektronicznego: https://formularze.us.edu.pl/bps
Forum organizowane jest w ramach projektu „Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych w Procesie Przedsiębiorczego Odkrywania w województwie śląskim (SO RIS w PPO II)” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej I Nowoczesna gospodarka | Działanie 1.4. Wsparcie ekosystemu innowacji | Poddziałanie 1.4.1. Zarządzanie i wdrażanie regionalnego ekosystemu innowacji.
Termin nr 1:
Agenda spotkania
Miejsce spotkania: Wydział Sztuki i Nauki o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Cieszyn, ul. Bielska 62, sala konferencyjna B0.1
Data spotkania: 11.01.2023 (środa)
Godzina rozpoczęcia: godz. 8:40 – 14.00
8:40 – 9:00 – Rejestracja.
9:00 – 9:10 – Wprowadzenie – Uniwersytet Śląski w Katowicach.
9:10 – 10:10 – Budowanie strategii cen produktu rzemieślniczego. Wskazówki dla twórców, przedsiębiorców i artystów.
• Jak wycenić swoją pracę, tak aby nie stracić.
• Jak wycenić istniejący produkt.
• Jak realizować pasję i biznes jednocześnie.
10:10 – 11:10 – Materiałoznawstwo.
• Materiały roślinne i ich możliwości, na przykładzie plecionkarstwa – case study.
• Przykłady rozwiązań na konkretnych produktach.
• Design i rzemiosło – sploty.
11:10 – 12:10 – Antropologia kulturowa w praktyce i w biznesie – dyskusja.
• Jak odnaleźć się na rynku w branży kreatywnej, przykładowy model biznesowy.
• Jaka jest przyszłość zawodowa dla etnologów i antropologów kulturowych?
• Jak badania etnograficzne mogą zmieniać świat – perspektywa praktyka.
12:10 – 12:30 – Przerwa
12:30 – 13:30 – Wykorzystanie designu w budowaniu firmy i marki.
• Design jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.
• Badanie trendów, tworzenie insightów, badania konkurencji i klientów.
• Strategiczne podstawy budowania marki i oferty (ochrona własności intelektualnej).
• Propozycja wartości jako podstawa komunikowania marki.
13:30 – 14:00 – Podsumowanie spotkania.
Termin nr 2:
Agenda spotkania
Miejsce spotkania: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego
w Katowicach, Chorzów, ul. 75 Pułku Piechoty 1A, sala P/1/14 tzw. akwarium
Data spotkania: 13.01.2023 (piątek)
Godzina rozpoczęcia: godz. 8:40 – 14.00
8:40 – 9:00 – Rejestracja.
9:00 – 9:10 – Wprowadzenie – Uniwersytet Śląski w Katowicach.
9:10 – 10:10 – Jak nowocześnie sprzedawać dziedzictwo kultury w Polsce i na całym świecie. Model biznesowy w którym pasja spotyka się z rynkiem.
• Model biznesowy, który pozwala sprzedawać polskie produkty i usługi na całym świecie.
• Nowoczesne sposoby sprzedaży – tradycyjnych produktów z obszaru dziedzictwa kultury.
• Jak badać i jak słuchać, aby znajdować nowoczesne rozwiązania.
• 15 lat doświadczeń pracy z rzemiosłem i dziedzictwem kultury.
10:10 – 11:10 – Polski produkt na rynku japońskim, koreańskim oraz skandynawskim.
• Sprzedaż na azjatyckim rynku – co cennego widzi w Polsce Japonia i Korea Południowa?
• Innowacyjne podejście do rzemiosła i sprzedaży na rynek zagraniczny.
• Case study – efekty misji handlowych w Japonii i Korei Południowej.
• Case study – efekty misji handlowych na rynku skandynawskim.
11:10 – 12:10 – Twórca – przedsiębiorca – rynek – jak współpracować?– dyskusja.
• Doświadczenia z wieloletniej współpracy na linii twórca/przedsiębiorca/rynek.
• Jaka jest przyszłość zawodowa dla etnologów i antropologów kulturowych?
• Jak badania etnograficzne mogą zmieniać świat – perspektywa praktyka.
• Przestrzeń do dyskusji i wymiany doświadczeń oraz wspólnego znajdowania rozwiązań.
12:10 – 12:30 – Przerwa
12:30 – 13:30 – Wykorzystanie designu w budowaniu firmy i marki.
• Design jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.
• Badanie trendów, tworzenie insightów, badania konkurencji i klientów.
• Strategiczne podstawy budowania marki i oferty (ochrona własności intelektualnej).
• Propozycja wartości jako podstawa komunikowania marki.
13:30 – 14:00 – Podsumowanie spotkania.