Akcja „Media bez wyboru” jednoczy redakcje z całej Polski

W protest wobec projektu wprowadzenia podatku od reklam dla mediów zaangażowali się dziennikarze z całego kraju. Oprócz wielu serwisów internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych swoje poparcie dla akcji „Media bez wyboru” wyrazili również wydawcy prasy. 30 dzienników opublikowało wczoraj na pierwszych stronach swoich gazet hasło przewodnie sprzeciwu lub list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Samo działanie tytułów prasowych to dotarcie na poziomie 1,2 mln kontaktów z przekazem – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.

W akcji udział wzięły między innymi TVN, Superstacja, Telewizja Polsat, Grupa RMF, Wirtualna Polska, Onet czy Interia. Na stronach portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zamiast wiadomości znaleźć można było czarne plansze z napisem „Tu powinien być Twój portal”, „Tu powinien być Twój program”, a także wyjaśnienia dotyczące protestu, czy list otwarty do władz, który podpisało ponad 40 prywatnych firm z sektora rynku mediów. Telewizje zawiesiły swoje kanały informacyjne. Dziennikarze natomiast przebieg protestu starali się relacjonować na profilach w mediach społecznościowych.

„Niektóre stacje radiowe przywróciły nadawanie informacji o godz. 11. Większość jednak nie wznowiła emisji, w tym wszystkie stacje telewizyjne, które zadeklarowały udział w proteście, nie uruchomiły swoich wydań aż do kolejnego poranka” – dodaje Maciej Nowocień, Dyrektor Produkcji w Instytucie Monitorowania Mediów.

W akcję zaangażowało się większość dzienników w kraju

W strajku uczestniczyło również 30 dzienników, w tym Dziennik Bałtycki, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Łódzki, Dziennik Polski, Dziennik Zachodni, Echo Dnia Podkarpackie, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Express Bydgoski, Express Ilustrowany, Fakt, Gazeta Krakowska, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Wrocławska, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza, Głos Koszaliński, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Nowości, Parkiet, Przegląd Sportowy, Rzeczpospolita i Super Express. Wszystkie te opublikowały na okładce wczorajszego wydania listy otwarty, hasło „Media bez wyboru” lub szersze wyjaśnienia w związku z przyłączeniem się do protestu. Łączne [1]dotarcie tego działania to 1 265 000 potencjalnych kontaktów z dystrybuowanym przekazem.

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

O Instytucie Monitorowania Mediów:

IMM przeszło od 20 lat monitoruje medialny wizerunek marek, firm, osób i instytucji. Autorskie serwisy firmy (Biuletyn IMM, Moduł Analityczny, Admonit, baza MediaContact, aplikacja mobilna IMMapp) umożliwiają m.in. bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, planowanie strategii komunikacji i działań antykryzysowych. IMM obsługuje ponad 1500 klientów z Polski i zagranicy — międzynarodowych korporacji, małych firm, instytucji i administracji publicznej, organizacji pozarządowych, agencji PR, agencji marketingowych, artystów oraz sportowców.

Aktualnie stałym monitoringiem objęte jest ponad 1100 tytułów prasowych oraz przeszło 220 stacji RTV, portale internetowe, kanały społecznościowe, a także podcasty i kanały video.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.