"Ciągle rozwijamy naszą współpracę ze środowiskiem naukowym. "- mówi dr n. biol. Piotr Nowaczyk, właściciel i prezes zarządu Dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji Sp. z o.o. Sp.K.
Przeczytasz w 4 minuty

„Ciągle rozwijamy naszą współpracę ze środowiskiem naukowym. „- mówi dr n. biol. Piotr Nowaczyk, właściciel i prezes zarządu Dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji Sp. z o.o. Sp.K.

Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego. Stypendysta Instytutu Pasteura w Brukseli. Właściciel i prezes zarządu Dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji Sp. z o.o. Sp.K. Organizator i wykładowca szkoleń, m.in. z zakresu mikrobiologii kosmetyków. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członek Polskiego Towarzystwa Mikrobiologów, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Polskiego Towarzystwa Chemików Kosmetologów etc.

BWL: Dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji jest firmą oferującą szeroki zakres badań laboratoryjnych, a także świadczącą usługi doradczo-szkoleniowe. Do kogo skierowana jest Państwa oferta?

PN: Dr Nowaczyk to Centrum Badań i Innowacji, w którym stawiamy na profesjonalizm poparty doświadczeniem. Tworząc firmę, przeniosłem swoje priorytety, którymi kieruję się w życiu na obszar działalności przedsiębiorstwa. Pozwoliło mi to na bardzo dynamiczny rozwój firmy. Obecnie otwieramy kolejny oddział w Polsce, a w bardzo krótkim czasie znaleźliśmy się w czołówce przedsiębiorstw branżowych. Koncentrujemy się na absolutnie innowacyjnym podejściu do badań kosmetyków – to główna oś działalności Centrum. Dlatego mówimy o sobie, że gwarantujemy nową jakość w podejściu do badań. Wdrażamy światowe trendy i standardy w badaniach na rynek polski i europejski. Centrum Badań i Innowacji Dr Nowaczyk słynie z badań mikrobiologicznych. Mówią o nas – mikrobiologicznie perfekcyjni. Naszą eksperckość potwierdza również to, iż prowadzimy liczne szkolenia i projekty doradcze, kształcimy studentów z Polski i Europy, którzy pod naszymi skrzydłami realizują swoje projekty naukowe. Współpracę ze środowiskiem naukowym traktuję priorytetowo, szczególnie z uczelniami w Polsce i Francji, a także Instytutem Pasteura w Brukseli, gdzie rozpoczynałem swoją karierę zawodową. Ponadto jesteśmy członkiem stowarzyszeń i towarzystw naukowych. Centrum Badań i Innowacji Dr Nowaczyk wyróżnia także holistyczne i proaktywne podejście do klientów. W odróżnieniu od innych firm nasza rola nie kończy się na przekazaniu wyniku badania. Zawsze doradzamy, dzielimy się wnioskami, jesteśmy w stanie zaproponować innowacyjne rozwiązania – mamy bezpośredni kontakt z klientami. Wiemy, że nawet przy najbardziej zaawansowanych procesach technologiczno-badawczych najważniejsi są ludzie. Zajmujemy się profesjonalnym, kompleksowym wprowadzaniem produktów kosmetycznych na rynek: od receptury, poprzez badania, rejestrację, a na skutecznym marketingu kończąc. W naszym DNA mamy zapisany stały rozwój i progres. Wierzymy bowiem, że aby odnosić sukcesy, trzeba wyznaczać trendy. Gwarantujemy nową jakość, a nie tylko kosmetyczne zmiany.

BWL: Jesteście Państwo partnerem producentów i importerów kosmetyków, produktów higieniczno-opatrunkowych, a także wyrobów chemii gospodarczej. Czy jako ekspert mógłby Pan podpowiedzieć naszym czytelnikom, jak wybrać dobry kosmetyk na półce w drogerii? Czym kierować się podczas wyboru? Okazuje się, że Polacy chętnie szukają informacji i opinii na temat kosmetyków w internecie, z tego aż 42 proc. na forach internetowych i 35 proc. w mediach społecznościowych.

PN: Ze względu na sprawdzoną jakość polecam przede wszystkim polskie marki. Ważnym kryterium jest skład i rozsądna komunikacja marketingowa produktu. Opinie, które możemy znaleźć w internecie, należy traktować z dużym dystansem – powinniśmy skupić się na rzetelnych źródłach informacji. Najważniejszym kryterium jednak jest świadomość posiadanego rodzaju skóry, jak również jej potrzeb – tutaj cenna okaże się wcześniejsza konsultacja z lekarzem dermatologiem.

BWL: Jest Pan pomysłodawcą książki: „Atlas mikrobiologii kosmetyków”. Proszę powiedzieć, na czym skupia się mikrobiologia i do kogo adresowana jest ta publikacja?

PN: Mikrobiologia jest nauką zajmującą się zagadnieniami związanymi z mikroorganizmami, m.in. bakteriami i grzybami. Clue naszego kompendium stanowi mikrobiologia przemysłowa. Jesteśmy twórcą pierwszego w Europie i jedynego na świecie atlasu, który jest praktycznym kompendium wiedzy z zakresu mikrobiologii kosmetyków. Adresatami są pracownicy działów kontroli jakości przedsiębiorstw, w tym laboratoriów mikrobiologicznych, którzy w swojej codziennej pracy zajmują się badaniami kosmetyków, a także technolodzy produkcji oraz działy badań i wdrożeń, jak również naukowe laboratoria badawcze, studenci mikrobiologii, kosmetologii i kierunków pokrewnych, kosmetolodzy, dermatolodzy i osoby zainteresowane problematyką czystości mikrobiologicznej kosmetyków.

 

Chcemy utrzymać
pozycję lidera badań
i usług doradczych dla przemysłu kosmetycznego
w Polsce, jak również kontynuować
działalność w Europie
i na świecie.

 

 

BWL: Według prognoz PMR rynek artykułów kosmetycznych w Polsce w najbliższych latach (2023-2027) nadal będzie wzrastał (średniorocznie na poziomie trzech do pięciu procent). Jak Pan ocenia polski rynek kosmetyków? Portfolio produktów rynku kosmetycznego jest bardzo szerokie…

PN: Ponad sześćset firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zajmuje się w Polsce produkcją kosmetyków, co czyni nas jednym z czołowych producentów w Europie. O sile tej branży świadczą również osiągane przez nią wyniki finansowe. Portfolio produktów tego sektora jest olbrzymie, co przyciąga kapitał zagraniczny. Kryzys wywołany COVID-19 był swoistym testem dla krajowego przemysłu kosmetycznego, z którego wyszedł on jednak obronną ręką. Zawodowo odbywam wiele podróży po świecie i muszę przyznać, że Polska jest rozpoznawalnym i docenianym liderem w tej branży. Analizując ostatnie lata i bieżącą sytuację na rynku, prognozuję utrzymanie tego trendu, a także podtrzymanie wzrostów i rozwój tej branży.

BWL: Czy Centrum Badań i Innowacji Dr Nowaczyk realizuje obecnie ciekawe projekty, o których mógłby Pan co nieco opowiedzieć? Jakie nowe wyzwania stoją przed Państwem w perspektywie najbliższych lat?

PN: Naszym kluczowym projektem, prowadzonym od kilku lat, są badania nad mikrobiomem. Jako pierwsze komercyjne laboratorium w Polsce wprowadziliśmy na rynek badania mikrobiomu skóry i błon śluzowych dla przemysłu kosmetycznego. W tym zakresie jesteśmy niekwestionowanym liderem. W mojej ocenie ten projekt jest nie tylko istotny dla producentów kosmetyków, chcących wzmocnić atrakcyjność swoich produktów na rynku, ale przede wszystkim zmienił on i poszerzył świadomość konsumentów, co jest dla nas bardzo ważne. Naszym nowym projektem dla przemysłu kosmetycznego są prace nad diagnostyką predykcyjną, obejmujące molekularną identyfikację mikroorganizmów, zintegrowany monitoring i mapowanie patogenów oraz minimalizowanie zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się zakażeń w zakładach produkcyjnych. Ten projekt bardzo realnie obniży straty i koszty poniesione przez producentów, wynikające z zakażeń mikrobiologicznych kosmetyków w przedsiębiorstwie i konieczności ich zapobiegania. W ciągu najbliższych lat chcemy utrzymać pozycję lidera badań i usług doradczych dla przemysłu kosmetycznego w Polsce, jak również kontynuować działalność w Europie i na świecie. Ponadto będziemy wdrażać innowacyjne metody badań. Ciągle rozwijamy naszą współpracę ze środowiskiem naukowym. Mamy zaplanowane podejmowanie działań wspierających branżę kosmetyczną oraz projekty poszerzające wiedzę i świadomość konsumentów.

 

"Ciągle rozwijamy naszą współpracę ze środowiskiem naukowym. "- mówi dr n. biol. Piotr Nowaczyk, właściciel i prezes zarządu Dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji Sp. z o.o. Sp.K.

 

 

 

 

 

www.drnowaczyk.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.